Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg snakket med innkjøpsanvarlig for DVD-plater i komplett.no, han sier følgende:

Alle That's Write platene på spindel som komplett.no har på lager pr. i dag er Richo/Ritek. Men alle fremtidige "batcher" på That's Write er optodisc.

Tyvärr så verkar det som om han har fel om vad komplett.no skickar ut! :thumbdown: Kan vara att de har kvar Ricoh på en del av That's Write modellerna, men det heltäckande svaret han gav är tydligen inte korrekt.

Beställde "That's Write 4x DVD+R 4,7GB 25-pack Cake Box" (komplett.no varenr 121576) den 28 sept., och media koden på de skivorna är OPTODISC OR4, inte Richo/Ritek...

DVDInfoPro 3.23: Media code/Manufacturer ID: OPTODISCOR4

DVD Identifier 3.4 Build #4:

- Manufacturer ID : [OPTODISC]

- Manufacturer Name : [Optodisc Technology Corp.]

- Media Type ID : [OR4]

FYI, upptäckte att Elkjøp (skøyen) säljer 10-pack cake box med 8x DVD+R Verbatim (Made in Taiwan) för 99 kr (billigare än 5-pack jewelbox'en) De är MCC 003, verkar vara ett OK pris för dem.

Lenke til kommentar

Nå er jeg glad! Snakket med en fyr på den ukentlige datamessen og spurte om han hadde Tayo-Yuden DVDer. Ja, sa han og ga meg en testeplate. Og ganske riktig, det er TYG02 og til en pris av ca kr 119,- for 25 på spindel. Ikke ille, eller?

EDIT: Testplaten jeg fikk var av merket Goallover, mens spindelen jeg kjøpte var faktisk Datawrite Red (ukjent versjon), begge TYG02 og brennes uovertruffent på NEC2510A.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Nå er jeg glad! Snakket med en fyr på den ukentlige datamessen og spurte om han hadde Tayo-Yuden DVDer. Ja, sa han og ga meg en testeplate. Og ganske riktig, det er TYG02 og til en pris av ca kr 119,- for 25 på spindel. Ikke ille, eller?

EDIT: Testplaten jeg fikk var av merket Goallover, mens spindelen jeg kjøpte var faktisk Datawrite Red (ukjent versjon), begge TYG02 og brennes uovertruffent på NEC2510A.

Dette er falske TY plater!! Produsert av Infosmart i Hong Kong.

Grundig lurt der ja. Hadde du hatt en brenner som støtter å rapportere feilnivå så hadde du sett at disse hadde hatt 100 ganger så høyt feilnivå som orginale Taiyo Yuden.

Har selv prøvd disse og de feilbrenner/eller platen blir ulesbar på: Alle lite-on, NEC ND-3500A, Alle MSI og plextor brennere.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Jøss!

Gjelder dette begge merkene, eller?

Kjenner ikke goallover, men er de billige( = under 9kr platen) er den nok falske de også.

Datawrite, Bulkpaq, mirror, budget og fler 8x -R er falske TY plater produsert i Hong Kong av infosmart.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
CMC produserer vel for Verbatim, men med MCC kode? Blir disse diskene omtrent like da, eller snakker vi fortsatt forskjellig kvalitet?

MCC produsert av CMC er mye bedre enn CMC. Ikke spør meg hvorfor, men slik er det nå.

MCC produseres nok på de aller beste/nyeste linjene og med bedre DYE formulering enn CMC.

Lenke til kommentar

Jeg har i dag kjøpt følgende:

1 NEC DVD RECORDER ND-3500A IDE

1 Spindel med 25 Verbatim DVD-R plate 4,7GB 4x ( Metal AZO )

Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at platen ikke er brennbar, sett inn ny plate........

Jeg bruker Nero som fulgte med til brenne program.

Er det platene som ikke fungerer med denne brenneren eller hva er problemet her ?

Lenke til kommentar
Jeg har i dag kjøpt følgende:

1 NEC DVD RECORDER ND-3500A IDE

1 Spindel med 25 Verbatim DVD-R plate 4,7GB 4x ( Metal AZO )

Uansett hva jeg gjør får jeg beskjed om at platen ikke er brennbar, sett inn ny plate........

Jeg bruker Nero som fulgte med til brenne program.

Er det platene som ikke fungerer med denne brenneren eller hva er problemet her ?

Når du starter Nero - husk å velge CD eller DVD i åpningsvinduet!

Lenke til kommentar

Hvis det ikke er Nero 6 + NEC i retail pakke du har kjøpt, men OEM NEC og OEM Nero hver for seg (som gjerne kan selges samlet), så må du laste ned siste update til Nero 6 fra www.nero.com. Det bør du gjøre uansett, egentlig...

Og, er du sikker på at du har valgt NEC brenneren som den brenne-enheten som skal benyttes av Nero?

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Vel, jeg har fulgt med litt etter jeg kjøpte mine That`s write 25 spindler. Ett par dager før jeg kjøpte var de tom. Jeg bestilte 1 eller 2 spindler som var RICOHJPNR01 så jeg bestilte "noen" spindler til. På dette tidspunkt stod det 2000+ under antall. De har ikke tømt dette lageret (jeg har vært innom og sjekket). I går hadde de 100+ igjen så jeg bestillte noen til.

Lenke til kommentar
Vel, jeg har fulgt med litt etter jeg kjøpte mine That`s write 25 spindler. Ett par dager før jeg kjøpte var de tom. Jeg bestilte 1 eller 2 spindler som var RICOHJPNR01 så jeg bestilte "noen" spindler til. På dette tidspunkt stod det 2000+ under antall. De har ikke tømt dette lageret (jeg har vært innom og sjekket). I går hadde de 100+ igjen så jeg bestillte noen til.

Flere som har fått bestillingene sine de siste dagene har fått optodisc......

Lenke til kommentar

Men altså, det er Norek som har begynt å ta inn That's Write - Optodisc? Eller tar Komplett inn på egenhånd? Digital Impuls har nemlig også That's Write, men karen bak disken visste ikke om det var Ricoh eller Optodisc. Jeg kjøpte en pakke eProformance 8x til 95 spenn, men jeg har ikke fått sjekket platene enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...