Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Godt arbeid OC-Freak :cool: Alltid kjekt å se at noen legger litt arbeid ned i slikt. Startet en tråd før jeg fant denne og noen av spørsmålene mine ble besvart. Kommer til å skaffe meg en Plextor 708A og vurderer That's Write platene til brenning av film. Spiller det noen rolle om jeg kjøper DVD+ eller DVD-, bortsett fra at jeg kan brenne i 8x på DVD+? Er DVD+ verdt 400 mer for 100 stk?

En annen ting som jeg ser ble belyst tidligere. Får man bedre kvalitet/lengre levetid på DVD platen når den blir brent i 2x framfor 4x og 8x? Anyone!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Godt arbeid OC-Freak :cool: Alltid kjekt å se at noen legger litt arbeid ned i slikt. Startet en tråd før jeg fant denne og noen av spørsmålene mine ble besvart. Kommer til å skaffe meg en Plextor 708A og vurderer That's Write platene til brenning av film. Spiller det noen rolle om jeg kjøper DVD+ eller DVD-, bortsett fra at jeg kan brenne i 8x på DVD+? Er DVD+ verdt 400 mer for 100 stk?

En annen ting som jeg ser ble belyst tidligere. Får man bedre kvalitet/lengre levetid på DVD platen når den blir brent i 2x framfor 4x og 8x? Anyone!

Lead data (that's vrite DVD-R) varierer stort i kvalitet akkurat som princo. I min pioneer brenner funker de heller dårlig. Princo er faktisk mye bedre. Ikke testet dem i plextoren min enda.....skal gjøre det i kveld :)

JA, DVD+R platene ER verdt 400kr mer, kommer ann på om din DVD-spiller støtter å lese DVD+R plater da ;)

Disse virker for meg helt problemfritt på 8X, og faktisk så bra på 8X at kvaliteten ikke blir merkbart bedre på 4X eller 2.4X.

Men generelt sett på DVD-R plater av typen VEEELDIG billig så lønner 2X brenning seg.

Lenke til kommentar

Jeg har testa dvd+r smartbuy dvd plater som jeg kjøpte på komplett. Jeg har NEK 1300A brenner og bruker easy cd creator 6. De funka bare på pc'n, men ikke på stue-spilleren. Jeg har testa stue-spilleren på andre dvd+r plater som andre har brent til meg. Disse var av merket Traxdata og de funka.

Nå vet jeg ikke om det er platene, brenne-programmet eller brenneren som er problemet, men funker gjør det ihvertfall ikke...

Lenke til kommentar
Jeg har testa dvd+r smartbuy dvd plater som jeg kjøpte på komplett. Jeg har NEK 1300A brenner og bruker easy cd creator 6. De funka bare på pc'n, men ikke på stue-spilleren. Jeg har testa stue-spilleren på andre dvd+r plater som andre har brent til meg. Disse var av merket Traxdata og de funka.

Nå vet jeg ikke om det er platene, brenne-programmet eller brenneren som er problemet, men funker gjør det ihvertfall ikke...

Har hørt at NEC'en ikke virker helt topp med all DVD+R plater, men har ingen personlige erfaringer på området.

@Daywalker (og andre som lurer): Yess, plextor PX-708A funker bra med that's write og o1ne DVD-R plater (produsert av lead data), faktisk mye bedre enn min pioneer DVR-106.

Lenke til kommentar
@Daywalker (og andre som lurer): Yess, plextor PX-708A funker bra med that's write og o1ne DVD-R plater (produsert av lead data), faktisk mye bedre enn min pioneer DVR-106.

Høres bra ut. Tror jeg går for de.

Du skrev tidligere at det var værdt 400,- mer for 100 stk DVD+R. Hvorfor det? Er det kvaliteten på filmen som blir bedre eller er det holdbarheten på disken?

Lenke til kommentar

I hovedsak holdbarhet, men også lesbarhet.

That's write 4X DVD+R virker i tillegg mye bedre til og med på 8X i plextoren enn That's write DVD-R.

Feilnivået på That's write DVD+R brent på 8X er ca 1/3 av feilnivået på That's write DVD-R brent på 4X.

Nå skal det sies at begge disse media typene har mer enn godkjent feilnivå i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar

Det kan fort være programmet.

Det var programmet! Hold dere unna easy cd creator 6. De dvd platene som jeg brente med easy cd creator er nå i søppeldunken. Funker ikke!!

Jeg byttet så til nero 6, og vips alt funker og det er god stemning! Yesss!!

Lenke til kommentar

Nero er heller intet godt valg for dvd-video, litt avhengig av hvilken versjon man har. 6.x har jeg ikke prøvd, men 5.x gir ut ikke-'compliant' dvder selv om alle valgmuligheter er slik de skal være.

Jeg bruker utelukkende DVD Decrypter til brenning av dvd-video, og har *bank i bordet* ennå ikke laget en ikke-'compliant' plate med det. Gratis er det også.

www.dvddecrypter.com

Lenke til kommentar
Nero er heller intet godt valg for dvd-video, litt avhengig av hvilken versjon man har. 6.x har jeg ikke prøvd, men 5.x gir ut ikke-'compliant' dvder selv om alle valgmuligheter er slik de skal være.

Det skal bare gjelde opp til versjon 5.5.10.10, eller noe slikt. Problemet var forøvrig at den ikke brukte UDF 1.02, noe man kan sette manuelt om man bruke en eldre versjon.

Lenke til kommentar
Samsung DVD+R 4X: Produsert av Taiyo Yuden i Japan. Kongekvalitet.

Oj! Det må jeg innrømme jeg ikke hadde regnet med :-)

Vet du hvem som produserer 2.4x DVD+RW platene til Samsung?

Verbatim 4x DVD+R platene jeg kjøpte fra Komplett for ca. en måned siden er produsert av Taiyo Yuden, kan man da anta at de er helt like Samsung sine kvalitetsmessig?

Lenke til kommentar
Takker bare gud for at jeg har forhandler tilgang på plextor plater til en fornuftig pris jeg!!!!

Han er neppe involvert.

Hjertens enig!!!

Ellers, flott post, besvarte og beseglet min bestemmelse om å gå for en Plextor brenner. Det går an å lese mye ut fra alt i denne topicen. En av de beste her på forumet i det siste.

Er spent på å prøve både Plextor og Samsung plater. Noen her påstår at 25 kroner for en dvd er dyrt, men jeg husker godt at en cd-r kostet mer, så jeg stusser ikke på å betale omså 30 for en plate som virkelig KAN lagre 4.7 gb på en forsvarlig måte.

Endret av slowcooler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...