Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Heya

5 måneder siden kjøpte jeg 50 4X DVD+R Samsung plater som var Yuden lagt. De har veldig bra kvalitet men jeg blir fri snart. Hvor kan jeg finne Yuden plater nå? Jeg har ikke sett en leverandør som har Yuden plater nå (Plextor, Samsung eller Verbatim pastel).

@OC-Freak:

Du har brent 4X Samsung platene (Yuden) @ 8X med LDW-811s sant? Jeg lurer på hvorfor Nero ikke la meg brenne disse @ 8X? Jeg får bare 4X max.

Er det verd å installere den LDW-811s modifiserte firmware fra http://codeguys.rpc1.org?

Takk!

1: Hva med www.norwaydisc.no ;) Vi har plenty av Taiyo Yuden - både -R og +R og 4x og 8x. Tror også enkelte andre fører disse fremdeles.

2: Kun versjon 1 TY (plextor 4x) kan brennes på 8x med LDW-811S. Versjon 0 TY (Samsung, verbatim pastell 4x) kan kun brennes på 4x - med mindre du modifiserer firmware.

3: Tja - Den modifiserte firmwaren gir litt ekstra fordeler - men bryter garantien, så du må vurdere det opp mot om du har bruk for det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det lurer jeg også på Thorz.. I det siste har jeg ikke fått epostvarsling fra forumet på en stund, før det plutselig bøtter inn med varslinger og flooder innboksen min :) litt kjipt det der..

For øvrig gleder jeg meg til å motta 25 stk Prodisc.R02 fra norwaydisc.no :)

Bare synd jeg må bort fra herrie's hack av fw 2.16 og over på herrie's 1.07 v2 beta5 for å få brenne de på 8x med min 2510a... Gud som jeg gleder meg til den dagen noen kommer med en hacked firmware som innholder det beste fra herrie's 2.16 og det beste fra 1.07 v2 beta5... du har ikke en anelse på når det kan skje vel oc-freak? :dribble:

Lenke til kommentar
Nå har jeg fikset epost varsling, det var noe feil på forum instillingene.
Jeg vil anbefale www.Norwaydisc.no til alle. De har veldig bra priser og de garanterer alle varene, men den beste var kundeservicen, det er den beste jeg har sett så lang! Jeg stilte et spørsmål på forumet demmes og fikk det nøyaktig svaret veldig snart, pluss masse test resultater med noe media som ble gjort bare for meg, det var utrolig. I tilleg det var bare å spørre hvis de kunne ta inn noe gode DVD+RW media for salg og de gjorte det med en gang! Du ser ikke sånn hastighet med kundene ofte på andre steder.

Takk for det Norwaydisc! Høyt anbefalt, AAA+++! Endret av Thorz
Lenke til kommentar

Kjempefin oversikt !

- men hvordan finner man ut hvem som har produsert platene? Sitter med en pakke med 25 Verbatim DVD R+ 4x men kan ikke finne at det står noen produsent på platene som stemmer med noen av de som er angitt på oversikten ??

Lenke til kommentar
- men hvordan finner man ut hvem som har produsert platene? Sitter med en pakke med 25 Verbatim DVD R+ 4x men kan ikke finne at det står noen produsent på platene som stemmer med noen av de som er angitt på oversikten ??

Last ned og installer DVD Identifier. Dette programmet forteller deg det du trenger å vite.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en god del eProformance plater (DVD+R) fra norwaydisc.no. Så langt virker platene å gi veldig bra valuta for pengene. Det er mulig å brenne med 8x med Plextor 708 men jeg begrenser til 4x for å være på sikre siden. Er heldigvis snart ferdig med disse Samsung platene. Den siste spindelen ga flere coastere. Drittplater.

Lenke til kommentar

Det er noe jeg også har lurt på durabit, hvor "safe" det er å brenne 4x media på 8x. Jeg mottar snart 4x-eProformanceplatene fra www.norwaydisc.no, og disse kan brennes på 8x med firmware'n til Herrie. Men jeg er usikker på om innholdet på platene fortere vil bli ulesbart dersom jeg tyner den opp på 8x.. Om det tar færre år f.eks. før dvd'n blir ubrukelig.. Noen som vet noe om slikt?

Ellers kan jeg bekrefte at det er laaaangt fra Kirkenes til Vestlandet hvor jeg bor! I dag var det tredje dag siden pakken ble postet fra gutta i norwaydisc, og ennå er den bare registrert som "Videresendt", og bare i Fauske.. Fauske er jo langt nord i Troms hvis jeg ikke tar helt feil? Heldigvis må jeg ikke ha platene mine helt asap zulu pronto, så det går fint.. Men sånn helt plasseringsmessig har nok norwaydisc.no et lite drawback her, leveringstiden er heller lang. (Med mindre du bor i Finnmark!) Utenom det vil jeg uten tvil anbefale butikken på det aller varmeste, bedre info og service finner du ikke! I Netshop-klasse altså, bare bedre :yes:

Lenke til kommentar
Det er noe jeg også har lurt på durabit, hvor "safe" det er å brenne 4x media på 8x. Jeg mottar snart 4x-eProformanceplatene fra www.norwaydisc.no, og disse kan brennes på 8x med firmware'n til Herrie. Men jeg er usikker på om innholdet på platene fortere vil bli ulesbart dersom jeg tyner den opp på 8x.. Om det tar færre år f.eks. før dvd'n blir ubrukelig.. Noen som vet noe om slikt?

Det er vel bare å prøve? Holdbarheten skal SVJV ikke forringes av å brenne på en høyere hastighet enn spesifisert. Lesbarheten kan du jo teste med Nero CD-DVD Speed, samt kjøre Disc Quality Test for å se om det er mye forskjell mellom platene brent på 4X og 8X. Ellers er det sikkert noen resultater å finne for plater med samme mediakoden på NEC-forumet hos CD-Freaks.

eProFormace +R fra Norwaydisc.no brenner forøvrig 8X med fabelaktig kvalitet på min frimwaremodifiserte Lite-ON 851S.

Lenke til kommentar
Veeeldig off topic, men Fauske ligger så midt i landet som du får det, og i Nordland kommune!

Sorry, kunne ikke dy meg!  ;)

Da beklager jeg det collargoll! :blush: Mine geografiske kunnskaper nord for trondheim er nok ganske elendige.

Jeg skal kjøre noen tester med platene på 4x og 8x på min 2510a qwert. Greit å finne ut av om kvaliteten blir dårligere ved slikt bruk..

Endret av torsoli
Lenke til kommentar

Det er vel bare å prøve? Holdbarheten skal SVJV ikke forringes av å brenne på en høyere hastighet enn spesifisert. Lesbarheten kan du jo teste med Nero CD-DVD Speed, samt kjøre Disc Quality Test for å se om det er mye forskjell mellom platene brent på 4X og 8X. Ellers er det sikkert noen resultater å finne for plater med samme mediakoden på NEC-forumet hos CD-Freaks.

eProFormace +R fra Norwaydisc.no brenner forøvrig 8X med fabelaktig kvalitet på min frimwaremodifiserte Lite-ON 851S.

Problemer kan oppstå raskere ved bruk av 8x dersom mediet ved en slik brennehastighet gir irregulariteter ved groppene som brennes. Dersom det fysiske mediet forringes over tid kan dette bidra til at de allerede supoptimale gropene blir vanskelige eller til og med umulige å lese.

Lenke til kommentar
Det var BeAll plater, noen som har peiling på hva man får nå hvis man kjøper 25 eller 50 pakk med +eller- plater fra ps-data?

Alle spindlene med Samsung er BeAll.

Jeg bestilte 2 stk 50pack dvd+r 4x samsung fra psdata for etpar uker siden, noe tilbud greier 315,- for 50 stk .. fikk platene , og de er Optodisc OR4-00 dye , samme som mine 200 stk that's write dvd+r i blanke cover.. som jeg handla i tro om å få Ricoh som de 300 før der igjen .. Optodiscene (that's write) brant jeg helt utmerket i 8x på min NEC ND -2500 med 1.07b 5 fra herrie .. playback 100% til siste sekund i dvd spiller, og fin graf i min plextor dvd-rom i 10x read ..

kanskje jeg bare har vært heldig ? har ikke testet samsung platene i 8x da..

Jeg har en Plextor 16x dvd rom og NEC ND-2500A , noen som kan anbefale eller vet om noen program som kan lese PI og PO errors ? prøvde med nero cd spead og ingen av de to ville det.. fikk bare funksjonen er ikke støttet eller div. andre feil ..

Btw. www.multicom.no selger Verbatim 4x dvd-r og dvd+r spindler 25 pack til fast pris 199,- har gjort det de to siste mnd jeg har sjekka iaffal.. handler 4x dvd-r platene og brenner i 8x , funker 100% .. Ricoh brenner jeg og i 8x feilfritt, Verbatim og Ricoh dye er noe av det beste jeg non gang har vært borte i .. i noen tester gir faktisk Roch dyen enda lavere feil en verbatimen .. (iaffal på NEC 2500/2510)

Lenke til kommentar
Jeg har en Plextor 16x dvd rom og NEC ND-2500A , noen som kan anbefale eller vet om noen program som kan lese PI og PO errors ? prøvde med nero cd spead og ingen av de to ville det.. fikk bare funksjonen er ikke støttet eller div. andre feil ..

Så vidt jeg vet støtter ikke disse enhetene å rapportere PI/PO feil.

Da må du nok skaffe deg en Lite-On, Plextor PX-712A, Benq, NU eller Philips DVD-Brenner ;)

Lenke til kommentar
Jeg mottar snart 4x-eProformanceplatene fra www.norwaydisc.no, og disse kan brennes på 8x med firmware'n til Herrie. Men jeg er usikker på om innholdet på platene fortere vil bli ulesbart dersom jeg tyner den opp på 8x.. Om det tar færre år f.eks. før dvd'n blir ubrukelig..

Sansynligvis, ja. Jeg tester alltid plater med Kprobe for å sjekke antall lavnivåfeil, og det viser seg uten unntak at det blir ca 4 ganger så mange feil når jeg brenner dem på 4x, som når jeg brenner dem på 2x. Jeg har ikke noen bevis for det, men jeg synes det virker sansynlig at jo bedre kvaliteten er i utgangspunktet, jo lenger vil platen holde på dataene. Jeg brenner derfor både Princo (har sluttet å kjøpe dem), Samsung og Verbatim på 2x, selv om de er spesifisert for 4x. Brenner jeg dem på 1x blir det derimot mange flere feil igjen. Jeg tror det kommer av at på 1x taes det ikke hensyn til platetypen.

Bruker en Pioneer 105, så den kan ikke brenne mer enn 4x, men uansett hadde jeg aldri brent en plate på 8x. Det koster meg ikke en kalori å la platen stå og godgjøre seg i 30 minutter i stedet for 15, og siden kvaliteten ser ut til å bli så mye bedre, kommer jeg til å fortsette med det.

Lenke til kommentar
Benq DVD+R og DVD-R plater, hvem er det som produserer disse mon tro?

Produseres av Daxon.

Daxon produserer også all CD-R og DVD-R media for Sony.

BenQ DVD+R har media ID:

DAXON.AZ1 (4x) and DAXON.AZ2 (8x).

BenQ DVD-R har media ID:

Sony04D1 (4x). Som forøvrig er samme som Fortis DVD-R som vi (Norwaydisc) selger, samt samme som sony DVD-R selvsagt.

Lenke til kommentar

OK! Hvordan funker disse Daxon platene med en ND-2500A?

Titta kjapt innom CDFreaks forumet, og der fikk jeg inntrykk av at det var Samsung spindler med 50.stk DVD+R som var produsert av TY? Vet du om dette er konsekvent hvis man kjøper disse spindlene, også her i Norge?

Evt. hvilke andre plater er TY for tida?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...