Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jobber på Lefdal på Alnabru. Vi har ca. 1500 pakker tilgjenglig til 149.- Sjekket kostprisen på platene (Verbatim, taiwan, DVD-R) og vi taper ca. 30 spenn for hver pakke vi selger! Hamstre, hamstre!

ok, da tapa dere 105,- per spindel når jeg brukte prisgarantien før dere justerte ned prisen til 149,-. (kjøpte til 299 og brukte så prisgarantien). ;)

Lenke til kommentar
Kjøper jeg DVD-R eller DVD+R til en Nec 2500?

 

Tenkte på tilbudet til Elkjøp. PCen spiser jo alt, men hva med stasjonære DVD-spillere? Hva foretrekkes?

De fleste relativt nye standalone dvd spillerene støtter begge formater, men dvd-r har størst kompatibilitet.

Derfor ville jeg nok gått for Verbatim dvd-r....

Og hvilke fordeler har + plater da? trodde det var de som var "best" jeg :blush:

Lenke til kommentar
Kjøper jeg DVD-R eller DVD+R til en Nec 2500?

 

Tenkte på tilbudet til Elkjøp. PCen spiser jo alt, men hva med stasjonære DVD-spillere? Hva foretrekkes?

De fleste relativt nye standalone dvd spillerene støtter begge formater, men dvd-r har størst kompatibilitet.

Derfor ville jeg nok gått for Verbatim dvd-r....

Og hvilke fordeler har + plater da? trodde det var de som var "best" jeg :blush:

Fordelen med pluss formatet er:

 

-Flere lavkvalitets produsenter holder seg til dvd-r og at standarden for dvd+r derfor er noe bedre.

 

-Det er mulighet for å brenne med bitsetting (brenneren må støtte det) slik at dvd+r/rw/dual layer platene leses som dvd-rom, og det øker kompatibiliteten med dvd-spillere betraktelig

 

-Pluss formatet er et resultat av nyere og mindre komplisert teknologi og vil dermed etter all sannsynlighet ta mer og mer over

 

Men grunnen til at jeg vil anbefalle Verbatim dvd-r er at enkelte har fått problemer med Verbatim dvd+r (produsert i India), men dette gjelder ikke det partiet som selges på Elkjøp eller Lefdal.

Dessuten er vel dvd-r også best til backup av psx 2 eller xbox spill

Dvd-r har også en kapasitet på 6 mb mer enn dvd+r

 

Har man derimot problemer med at standalone dvd spilleren ikke støtter dvd+r, eller ikke engang dvd-r, anbefalles dvd+r plater brennt på en brenner som støtter bitsetting.

Lenke til kommentar
Gerrard,

 

En dvd-spiller som ikke leser dvd-r er sannsynligvis defekt og da hjelper det ikke med bitsetting. DVD-R er en del av dvd-standarden og alle dvd-spillere må kunne lese dvd-r for å kunne bruke dvd-logoen.

Mener du at alle dvd spillere støtter dvd-r?

I såfall medførere dette ikke riktighet.

Har vært borti flere dvd-spillere (med dvd logo) som ikke støtter dvd-r.

Dvd-r er riktignok mer kompatibel enn dvd+r, mens en dvd+r plate brennt som

dvd-rom vil ha bedre støtte enn en dvd-r.

Lenke til kommentar
Jeg holder fast på at det aldri er nødvendig med bitsetting for -R.

 

Leseproblemer som skyldes lavere reflektivitet, brennerproblemer, dårlig media eller at disken ikke er brent som dvd-video kan ikke løses med bitsetting.

Bitsetting er jo for + formatet....

Platen identifiseres dermed som som dvd-rom og gjør ingen underverker utover det.

Lenke til kommentar
DVD-R er en del av dvd-standarden og alle dvd-spillere må kunne lese dvd-r for å kunne bruke dvd-logoen.

DVD-Video og DVD-Rom logoene ble til lenge før DVD-R standarden var ferdig. Uansett så bør du lage en egen tråd om dette, passer ikke inn her.

Lenke til kommentar
DVD-Video og DVD-Rom logoene ble til lenge før DVD-R standarden var ferdig. Uansett så bør du lage en egen tråd om dette, passer ikke inn her.

Dette stemmer ikke. DVD-R ble lansert allerede i 1997, året etter at DVD-standarden var lansert. Tviler å at det er særlig mange her som sitter med dvd-spillere fra før det.

 

Men jeg er enig i at diskusjonen om +R vs. -R ikke hører hjemme i denne tråden og kommer ikke til å poste mer om det her.

Lenke til kommentar

Har nå oppdatert den første posten i denne tråden.

 

Ingenting er likt lenger. ;) Gamle plater er tatt vekk og nye (inkludert 8x plater) er lagt til.

 

Kom gjerne med MEDIA ID fra plater dere vil ha i den første posten som ikke er der allerede. (Nei jeg er ikke interessert i merke x - trenger produsent ID'en)

 

For å finne ID: http://DVD.Identifier.cdfreaks.com

 

Når du har funnet den så svar i denne tråden - og ta med merke som platene er solgt under også ;)

Lenke til kommentar

Så That's Write i spindel er fortsatt RICOHJPNR01? Var det bare de i videocover som er optodisc?

 

Forresten OC-Freak: utrolig bra oversikt! Du må virkelig være interessert i DVD-brennere og DVD-plater! Bra for oss andre at du orker å dele erfaringene dine :thumbup:

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Når det gjelder RW plater er det stort sett bare Verbatim som er brukbare av de merkene man får tak i her i landet. Alle billigplater er ren bingo (gjelder bl.a. Memorex).

 

Har god erfaring med Verbatim +RW i både 2,4x og 4x. Synes at 2,4x utgaven virker mest pålitelig, men 4x har virket ok den også.

Lenke til kommentar

OC-Freak eller andre:

 

Noen som har erfaring med å printe på DVD/CD med tanke på hvilket medium som er best? Er det spesielle DVD/CD du må ha for å få til god print? Eller kan dette gjøres på hvilke som helst plater?

 

Er "fersk" på dette området og mottar med glede gode tips!

Lenke til kommentar
OC-Freak eller andre:

 

Noen som har erfaring med å printe på DVD/CD med tanke på hvilket medium som er best? Er det spesielle DVD/CD du må ha for å få til god print? Eller kan dette gjøres på hvilke som helst plater?

 

Er "fersk" på dette området og mottar med glede gode tips!

Det spørs hva du mener med print - har du egen skriver som skriver rett på platene, så har jeg benyttet verbatim sine dvd+r plater (Moser Baer India).Du må kjøpe spesielle plater med printoverflate for å gjøre dette (de er merket med "print" i beskrivelsen eller lignende på nettbutikker)

 

Tenker du på å klistre printklistremerker på platene anbefales ikke det. Det funker på cd'er som skal spilles i vanlig cd spiller - men når jeg benyttet meg av dette på de første dvd'ene jeg brente gikk ikke det så bra. Av en eller annen grunn ble de vanskligere for den stasjonære spilleren å lese. Det ble hakking og skipping i filmen. Brente jeg ut samme film på samme plate uten å klistre på lapp, funket det greit.

 

håper dette var svar på det du lurte på.

Lenke til kommentar

Heya

 

5 måneder siden kjøpte jeg 50 4X DVD+R Samsung plater som var Yuden lagt. De har veldig bra kvalitet men jeg blir fri snart. Hvor kan jeg finne Yuden plater nå? Jeg har ikke sett en leverandør som har Yuden plater nå (Plextor, Samsung eller Verbatim pastel).

 

@OC-Freak:

Du har brent 4X Samsung platene (Yuden) @ 8X med LDW-811s sant? Jeg lurer på hvorfor Nero ikke la meg brenne disse @ 8X? Jeg får bare 4X max.

 

Er det verd å installere den LDW-811s modifiserte firmware fra http://codeguys.rpc1.org?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...