Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det står her at Bulkpaq 4x DVD+R bør unngås , men er det alltid tilfelle? En fyr jeg kjenner brenner mye på disse platene og har ingen problemer sier han. Har ikke forsøkt disse selv enda.

Kommer en del ann på produksjonsserie og brenner. Men generelt sett er dette dårlig plater

Lenke til kommentar

trenger å kjøpe ny forsyning av dvd plater, og er litt usikker på hvilken merke jeg bør velge. så jeg spør etter råd. jeg har listet opp et par merker som er aktuelle pga pris, men er åpen for andre forslag også.

fra brenner.no

Arita DVD+R 4.7GB 4X (Spindel a 25stk)

229kr

Datasafe DVD+R 4.7GB 4X Ritek (Spindel a 25stk)

249kr

fra norwaydisc.no

Verbatim DVD+R 4x CB25 stk.

250kr

BeALL +R, 4x

11kr

BeALL -R, 4x

11kr

Fortis -R, 4x

10kr

Norwaydisc -R, 4x

9kr

har en nec 2500 brenner

Lenke til kommentar

har også tenkt å kjøpe dvd cover til platene, multicom selger 6kr per dvd cover, mens norwaydisc selger doble dvd cover til 4kr. så sammenlagt blir det billigere for meg å kjøpe verbatim fra norwaydisc , mens hva slags verbatim plater er det på norwaydisc i de 25-spindelen?

Lenke til kommentar
hva slags verbatim plater er det på norwaydisc i de 25-spindelen?

"Made in Taiwan" - Utfyllende info kommer snart! ;)

Og made in Taiwan = Laget av CMC Magnetics.

Made in India = Laget av Moser Baer India

Made in Singapore = Laget av Mitsubishi (ikke spindler - kun plater med cover

).

Made in Japan = Laget av Taiyo Yuden. (ikke spindler - kun plater med cover)

Lenke til kommentar

Jeg har kun positive erfaringer med Verbatim 4x DVD-R made in India. Har brent masse filmer og har ikke hatt en eneste feilbrenning. :thumbup:

Startet med NEC 1300A og har nå en NEC 2500A. Brenner disse platene nå med 8x hastighet helt uten problemer.

Lenke til kommentar

OK. Jeg fulgte ikke godt nok med. Trodde du snakket om Verbatim Made in India generelt.

Jeg har ikke testet +R i det hele tatt (verken Verbatim eller andre merker). Startet med Princo 4x -R. Disse var jeg ikke fornøyd med. Gikk over til Verbatim 4x -R (Made in India) og har siden holdt meg til disse.

Lenke til kommentar
Det står her at Bulkpaq 4x DVD+R bør unngås , men er det alltid tilfelle?  En fyr jeg kjenner brenner mye på disse platene og har ingen problemer sier han.  Har ikke forsøkt disse selv enda.

Kommer en del ann på produksjonsserie og brenner. Men generelt sett er dette dårlig plater

Ok, jeg skaffet noen for å prøve dem, har brent 2 hittil, de kom ut som uleselige. :hrm:

Lenke til kommentar
149,- for 25 pk spindel Verbatim +R (Made in Taiwan) på Elkjøp er billig det.....

Og ikke tilgjengelig.

Var på Elkjip (Storo) kl 10 på mandag. Da var det ingen plater i butikken. KJøpte en spindel for 249,- i samme butikk senest Lørdag...

Lenke til kommentar
Kjøper jeg DVD-R eller DVD+R til en Nec 2500?

Tenkte på tilbudet til Elkjøp. PCen spiser jo alt, men hva med stasjonære DVD-spillere? Hva foretrekkes?

De fleste relativt nye standalone dvd spillerene støtter begge formater, men dvd-r har størst kompatibilitet.

Derfor ville jeg nok gått for Verbatim dvd-r....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...