Gå til innhold

Produsent info om DVD+/-R plater tilgjengenlige.

Anbefalte innlegg

Hehe, halvparten av platene jeg brenner ut nå har jeg ikke interesse for om et halvt år uansett, Men her kan det være flere faktorer som spiller inn, på slutten av 2003 kom alle princo platene ut med ny dye som skal være vesentlig bedre en de som kom ut for over et halvt år og som har ligget på lager hos de fleste levrandører helt til mars.

Plus at de brenneren som det var skrevet med ikke har samme kvalitet som nå når det gjeld både hardware og firmware (mener at pioneer 05 som jeg brente med på den tiden var i mine øyne den beste brenneren...). SÅ jeg gleder meg til et halvår fra no for jeg har enda ikke hatt noen problemer med princo plater og det har gått nesten et år siden jeg brente noen av de jeg bruker nå i dag, men det er så....Bruker platene på pioneer stand alone, sony standalone, ps2 og xbox + pc..

Null tull.. Men det er vel jeg som har skjegget i postkassen om et års tid men da har jeg sikkert noe bedre alternativ til backup også.

MVH

RScue

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Princo etter brenning og etter 6mnd lagring. Definitivt mye høyere feilnivå etter 6mnd.

Dette er dramatisk mye dårligere resultat enn jeg har sett på mine Princoplater. Jeg har brent en haug med både 1x og 4x, og ingen av disse har blitt merkbart dårligere. De spiller fint i den frittstående jalla-DVD-spilleren min, og har ikke noen merkbar økning i PI eller PO-feil. 1x-platene er opptil 1,5 år, og 4x-platene litt over 1 år, og jeg oppbevarer dem i drittbillige Platinum plastlommer fra ITbutikken. Jeg brenner imidlertid 4x-plater på 2x. Alle platene er brent med Pioneer 105.

Lenke til kommentar
Her er info for That's Write kjøpt fra komplett.no i 50 pk. med videocover:

--------------------------------------------------------------------------

Unique Disc Identifier : [DVD+R:OPTODISC-OR4-000]

Disc Type :              [DVD+R]

Manufacturer ID :        [OPTODISC]

Media Type ID :          [OR4]

Product Revision :       [Not Specified]

Disc Application Code :  [General Purpose]

Recording Speeds :       [2.4x - 4x]

Blank Disc Capacity :    [Not Supported By Method 2]

[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

:(

Bestilte div. fra komplett sammen med ein kompis i forrige veke. Han bestilte 50stk dvd+r i videocover som blir identifisert som Optodisc. Han blei litt skeptisk da han såg dette, men har i løpet av helga brent 12-15stk av desse feilfritt (både data og dvd). Har testa platene og dei fungerer som dei skal i både PS2 og vanlig dvd spiller.

Flaks eller ikkje?

God gammeldags flaks.

platene blir identifisert som optodisc, og skal visstnok ikkje vere så veldig bra nei... Men som sagt, funker bra hos kameraten min som kjøpte en 50-pack.

Lenke til kommentar

Det er nok slutt på That`s write dvd+r for meg også.

Elkjøp selger Verbatim DVD+R Datalife plus 25 pk spindel til 249 kr.

Regner med at disse er produsert i Taiwan eller India og er av Mitsubishi fabrikat.

Blir nok en tur innom Elkjøp når jeg trenger flere plater.

Ellers selger Brenner.no Verbatim DVD+/-R 4.7GB 4X Pastel i Slim-Cover (Pakke a 5stk) produsert av Taiyo Yuden til 70 kr, dvs 14 kr pr plate, men her tilkommer porto.

Lenke til kommentar

Regner med at disse er produsert i Taiwan eller India og er av Mitsubishi fabrikat.

Hvor så du dette tilbudet?? Har ikke sett at de har det i Trondheim hvertfall... Dette er i så fall svinebillig!

Lenke til kommentar

Jøss. 4x? Blir fort Elkjøp på meg også da. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Jøss. 4x? Blir fort Elkjøp på meg også da. Takk for tipset.

4x ja, men jeg tror enkelte brennere kan brenne dem på 6x.

Anbefaller å ringe Elkjøp butikken før du oppsøker den, slik at du kan spare deg for en tur om de ikke har platene inne.

Telefonnummer til butikkene finner du HER

Lenke til kommentar

Jeg har testet to typer thats write 4x DVD+R den ene var av typen RICOHJPNR01(sorte DVD cover) og den andre av typen OPTODISCOR4 (gjennomsiktige DVD-COVER) begge disse har fungert bra både på XBOX en min og PC en derimot har jeg ekstremt dårlig erfaring med smartbuy plater avspilling både på pc og på XBOX men mine kilder sier at vanlig DVD spiller går bra på disse også

Jeg har en NEC1100A brenner.

Anbefaler at en database lages over media mediatype og avspillings enheter samt brennere. og brenner software.

Anbefaler DVD-decrypter til nesten alle formål selv om jeg har hatt noen problemer med denne. Record now tar det den ikke tar iallefall. Merk at NEC1100A med orginal firmware kun kan brenne i 2.4x på OPTODISCOR4.

ALDRI bruk exploder mot samba delinger under DVD-brenning medfører kilde til liten underholding med mindre man har en hagle å skyte vrakplater med.

Lenke til kommentar

Verbatim DVD+R 25pk spindel på Elkjøp til 249,- er hvertfall MCC 002 'Made in Taiwan' (Reorder 43248). Kjøpte 4 spindler med det samme jeg :D

Slipper å bestille fra nettet på en stund nå ja! Passer meg egentlig bra; begynte å bli litt lei av designen på de That's Write +R.....

Litt snodig også da; I samme hylla som 25pk spindel til 249,- lå det 10pk jewelcase til 249,- og begge var samme Verbatimplatene. Var egentlig ikke i tvil om hvilken jeg skulle velge da. Elkjøp selger også 5 pk Verbatim pastell (TY) til 99,- men dette er ikke spesielt billig.

Edit: det var 5pk Verbatim pastell da.....

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Jalladoode:

25pk til kr. 249 = kr. 9,96 pr plate

10pk til kr. 99 = kr. 9,90 pr plate

Kanskje ikke så gal pris på 10pk'en allikevel ??!

:p

Edit: Var kanskje litt for rask på avtrekkeren, men er vel ikke så stor kvalitetsforskjell på de to verbatimplatene ? :blush:

Endret av JohnRichard
Lenke til kommentar
Verbatim DVD+R 25pk spindel på Elkjøp til 249,- er hvertfall MCC 002 'Made in Taiwan' (Reorder 43248).

Jeg mener å huske at Verbatim produsert i Taiwan egentlig er produsert av CMC magnetics, men at de identifiseres som Mitsubishi.

Det er ingen krise da disse holder mål kvalitetsmessig, men det er ikke helt det samme

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...