PgUp Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 Ignorer han Ajeey. Finn heller hva du ønsker å drive på med, er ikke verdt å kaste bort år på noe du ikke liker for å sitte i en litt mer komfertabel stol. Lenke til kommentar
cppdude Skrevet 10. mars 2015 Del Skrevet 10. mars 2015 (endret) Nei, så absolutt ikke. Alt du trenger er kapital og et marked. Om spørsmålet er: "Jeg vil jobbe som trader for et meglerhus/Jeg vil bli konsernsjef for [bedrift]/Jeg vil bli partner i et investeringsselskap", så kan man si at du BURDE få deg en utdannelse. Om du vil starte for deg selv, så trenger du bare kapital og et marked. Veldig, veldig simplifisert. edit: Angående Trader og Investment Banker, igjen simplifisert: Trader: Kjøper og Selger litt forskjellig(Verdipapir, Valuta, Råvarer, osv) enten for klienter, arbeidsgiver, eller for seg selv Investment Banker: En som jobber for en Investeringsbank, som igjen er en bank som hjelper klienter med å utføre diverse ting. Vanligvis en del forskjellige divisjoner innad, hvor de driver på med forskjellige ting. Noen driver på med trading, andre hjelper klienter med sammenslåing, oppkjøp og salg, OSV. Relevant utdanning: Økonomi/Finans, Realfag, Teknologi, osv. Veldig ofte ansetter slike institusjoner folk av høyt kaliber. Har du gode gode karakterer, god motivasjon, kan vise til initiativ og ellers oppegående, så har du alltids en sjanse. Endret 10. mars 2015 av cppdude Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå