tom waits for alice Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Største tabben vi noensinne har gjort! Du synes det er en tabbe at Norge respekterer menneskerettighetene? Hvofor? Geir 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Endelig er vår kjære landsmann Krekar, straks en fri mann.Tja, det er jo kjedelig at prakteksemplet på mangelen på ytringsfrihet i Norge løslates.Fenglet for å ønske ulykke på Erna Solberg om hun skulle forårsake hans død. Erna Solberg sier, kast ut Mulla Krekar til døden, hun skal betale prisen for det. Hun skal betale prisen for det av eget ånd (liv). Hvem som tar livet hennes, vet jeg ikke, Al-Qaida, Ansar Al-Islam, mine slektninger, barna mine, jeg vet ikke. Jeg vet ikke hvem. Men hun skal betale prisen sin http://www.dagbladet.no/2012/03/26/nyheter/innenriks/krekar/20851716/ Ytringsfriheten i Norge, som i mange andre land man ikke liker å sammenligne seg med, er begrenset til ytringer som politikerne ikke misliker spesielt. Selv ikke FRP står over loven. Jeg vil tro at hvis det hadde vært noen mulighet innenfor dagens system for å sparke Krekar dit peppern gror ville han vært der for lengst.Kongens vilje er lov, men selv ikke Kongen står over loven. (Mao Kongen har intet alternativ enn å følge sin egen vilje) Du vet at jeg har gått ut av FrP. Partiet jeg nå ser på er Venstre.Overraskende! Endret 14. januar 2015 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Selv ikke FRP står over loven. Jeg vil tro at hvis det hadde vært noen mulighet innenfor dagens system for å sparke Krekar dit peppern gror ville han vært der for lengst. Ja, FRP får jo mye tyn for løftebrudd her, som er fortjent nok, men det latterligste i denne saken har alltid vært løftene i utgangspunktet, FrP uttalte seg som vi lever i et føkkings diktatur, der politikere kan sende folk ut av landet uavhengig av lovverk. Er det noe de fortjener å få tyn for så er det den udemokratiske driten de har liret av seg i denne saken. AtW 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 "Nei, nei, dere har misforstått! Vi sa aldri at vi skulle sende Krekar ut av landet. Vi sa at vi skulle sende ham ut på landet." Geir 4 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Ikke for å ødelegge deres kos og mangelfull kunnskap om hvordan regjeringer fungerer. Men det er slik at FrP ikke er alene i regjering, som sikkert noen av dere trodde. FrP er også det minste partiet en to partiregjeringer. De er også avhengig av to andre, KrF og venstre. Det er også slik at FrP ikke er alene om og ha lovet Krekar ut av Norge, det har både AP og H gjort. Det som derimot er meget svakt av våre politikere og direkte feigt. Er at de ikke utfører det tiltak og dom som Krekar faktisk har. Utfordre disse gamle utgåtte menneskerettighetene og send mannen ut, eller sperr han inne. Det er svakt av vårt Storting. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 "Nei, nei, dere har misforstått! Vi sa aldri at vi skulle sende Krekar ut av landet. Vi sa at vi skulle sende ham ut på landet." Geir Det der er materiale for nytt-på-nytt! Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 "Nei, nei, dere har misforstått! Vi sa aldri at vi skulle sende Krekar ut av landet. Vi sa at vi skulle sende ham ut på landet." Geir Det der er materiale for nytt-på-nytt! Ja om det hadde vært morsomt. Fakta er at det er en skandale. Det viser at vi her i Norge ikke kan ta avgjørelser på egen hånd. Pga. politikernes feighet. Det er et stort flertall for å få mannen ut. Så her burde man samlet seg og få gjort noe. Er det rart folk ikke gidder å stemme ved valg her i landet? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Det er morsomt! Er menneskerettigheter gamle og utgåtte? Hvorfor ikke bare innføre dødsstraff og skyte mannen her? Sparer ham for lidelse og mindre kostnader og miljøforurensning med flyturen til Irak. Endret 15. januar 2015 av Abigor Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Det er morsomt! Er menneskerettigheter gamle og utgåtte? Fra 1948, om jeg ikke husker feil. Så de trenger vel og oppdateres til den verden og de utfordringer vi i dag står i. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Skal de oppdateres slik at det er greit å sende mennesker til sikker tortur og død? Høres guffent ut. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Skal de oppdateres slik at det er greit å sende mennesker til sikker tortur og død? Høres guffent ut. Jeg er for å sende terrorister og fiender av Norge rett i døden ja. Jeg er for at de kan henrettes her i landet. Skal vi ta et oppgjør med denne ideologien du selv har brukt en uke på og kritisere skarpt eller ikke? På tide å legge i fra seg silkehanskene og opptre som menn. Vi er i konflikt med den radikale islam. Disse menneskene er en trussel for vårt samfunn og alt vi står for. Men om vi ikke vil, ja da vil vi få det som fortjent. Men den dagen det smeller og blodet flyter. Ikke syt som så mange vil gjøre. Vi har muligheten nå til og vise at vi har et snev av baller. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Problemet, Goth, er ikke at ikke folk her ikke vet hvordan regjeringer fungerer. Men at FrP vet det og allikevel lovet at dersom de kom i regjering så skulle Krekar ut, uansett. Folk som Jan Arild Ellingsen sa rett etter valget at dette sto om FrPs troverdighet. Per Sandberg sa rett før valget at "Mullah Krekar skal uansett utvises etter å ha sonet sin dom i Norge." I 2011 sa Siv Jensen at "Hvis ikke Mullah Krekar blir arrestert nå, er det nærliggende å tro at han har politisk vern av Stoltenbergs regjering. Norsk lov står ikke i veien og Frp vil applaudere og berømme handling!" i 2009 var hun enda tøffere: "I aller ytterste konsekvens er jeg villig til å bryte menneskerettighetene for å få mullah Krekar ut av landet." I valgkampen samme år lovet hun "å sende mulla Krekar ut av Norge i løpet av de første 100 dagene av sin eventuelle regjeringstid." Da var det kanskje like greit at hun ikke vant valget, og måtte la handling følge ord. En skandale? Kanskje. Først og fremst en skandale at partiene - Frp inkludert - lover så mye de vet de ikke kommer til å holde... Geir 3 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Problemet, Goth, er ikke at ikke folk her ikke vet hvordan regjeringer fungerer. Men at FrP vet det og allikevel lovet at dersom de kom i regjering så skulle Krekar ut, uansett. Folk som Jan Arild Ellingsen sa rett etter valget at dette sto om FrPs troverdighet. Per Sandberg sa rett før valget at "Mullah Krekar skal uansett utvises etter å ha sonet sin dom i Norge." I 2011 sa Siv Jensen at "Hvis ikke Mullah Krekar blir arrestert nå, er det nærliggende å tro at han har politisk vern av Stoltenbergs regjering. Norsk lov står ikke i veien og Frp vil applaudere og berømme handling!" i 2009 var hun enda tøffere: "I aller ytterste konsekvens er jeg villig til å bryte menneskerettighetene for å få mullah Krekar ut av landet." I valgkampen samme år lovet hun "å sende mulla Krekar ut av Norge i løpet av de første 100 dagene av sin eventuelle regjeringstid." Da var det kanskje like greit at hun ikke vant valget, og måtte la handling følge ord. En skandale? Kanskje. Først og fremst en skandale at partiene - Frp inkludert - lover så mye de vet de ikke kommer til å holde... Geir Det var ikke meningen og ta i fra dere kosen med og hetse FrP Geir. Men du av alle, forstår at dette var noe de sa i valgkampen. Det er heller ikke bare FrP som har lovet Krekar ut av Norge. Og når vi først snakker om å love. AP med Gro i spissen på 80 tallet lovet enerom og en eldre omsorg som skulle skinne, Jens fulgte opp og lovet det samme. Hva har skjedd? Ingen ting og de har vært i 8 år i en flertallsregjering. Dette sier noe om de Norske politikerne og vårt system. Vi klarer ikke og få gjort noe. Er det rart folk ikke gidder å stemme? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Det var ikke meningen og ta i fra dere kosen med og hetse FrP Geir. Det var heller ikke meningen å ta fra deg kosen med å forsvare dem... Og ja, jeg forstår at FrP er like lite troverdige som partier flest, og kommer til å svikte når det kommer til et stykke. Det er derfor jeg stemmer på et parti det er usannsynlig at kommer i posisjon. Geir 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 15. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2015 Det var ikke meningen og ta i fra dere kosen med og hetse FrP Geir. Det var heller ikke meningen å ta fra deg kosen med å forsvare dem... Og ja, jeg forstår at FrP er like lite troverdige som partier flest, og kommer til å svikte når det kommer til et stykke. Det er derfor jeg stemmer på et parti det er usannsynlig at kommer i posisjon. Geir Du vet hvorfor jeg forsvarer FrP Geir, selv om jeg er ute av partiet og godt er det. Denne saken er en av mange saker som bekrefter at jeg har tatt et riktig valg. For jeg er konsekvent. Jeg stemmer ikke på partier som lover og lover, men aldri holder, eks. AP som i alle år har jugd velgerne ned. Nå er det FrP sin tur til å bevise politikernes udugelighet og feighet. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Største tabben vi noensinne har gjort! Du synes det er en tabbe at Norge respekterer menneskerettighetene? Hvofor? Geir Fordi det finnes handlinger som burde føre til tap av menneskerettighetene. Som parallell, tap av borgerlige rettigheter. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Det er derfor jeg stemmer på et parti det er usannsynlig at kommer i posisjon. Geir Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Fordi det finnes handlinger som burde føre til tap av menneskerettighetene. Som parallell, tap av borgerlige rettigheter. Spenstig ståsted, men du mener vel ikke at Krekar burde bli fratatt menneskerettighetene? Er trusler nok til å bli fratatt menneskerettigheter? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 19. januar 2015 Del Skrevet 19. januar 2015 Deg og ditt over alt uten stopp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå