nusperaspa Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) HeiHar søkt i forumet og finner ikke hjelp til dette.Håper noen datakyndige her inne kan hjelpe meg.Jeg har en Asus Notebook K40IJ/K50IJ Prosessor: Pentium® Dual-Core CPU T4200 @ 2.00 GHz 2.00 GHz Minne: 4 GB 32 bits OS , Windows Vista, service pack 2. For en tid tilbake fikk jeg blåskjerm som i vedlagt bilde. Jeg får starta opp i sikkerhetsmodus. Får også starta opp i sikkerhetsmodus med internetttilkobling, men internetten fungerer likevel ikke. Jeg innbiller meg at dette dukker opp etter en nedlasting/installasjon av et eller annet harmløst program, men det begynner å bli noen uker siden, så jeg husker ikke hva jeg lasta ned. Har prøvd å gå inn for å gjenopprette maskina til et tidligere punkt, men av en eller annen latterlig grunn så er ikke gjenopprettingspunkter "aktivert", så jeg har ingenting å gå tilbake til.Jeg drar på kveldsvakt om en time, så jeg har dessverre ikke mulighet til å bistå med mer informasjon eller å teste ut det dere foreslår, før i morgen. Jeg kan litt når det gjelder data, og kan fikse noe selv ved å lese meg opp, men kunnskapene begrenser seg. Håper noen av dere kan hjelpe meg. På forhånd takk. edit: Ser ut om programmet jeg installerte var Ad-Aware Antivirus.Får ikke til å avinstallere.Har fått til å avinstallere andre tilfeldige program, men nå kommer det som oftest opp en feilmelding som sier: "Får ikke tilgang til tjenesten Windows Installer. Dette kan skje hvis Windows Installer ikke er installert på riktig måte. Kontakt støttepersonell hvis du trenger hjelp."Har for øvrig komplett back up av alt som er viktig for meg. Endret 5. januar 2015 av nusperaspa Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Er noen forum poster som sier at dette skyldes: NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONSThe higher level driver is proceeding as if it has filled in the parameters for the lower leveldriver (as required).But sincet here is no stack location for the latter driver, the former has actually written off the end of the packet.This means that some other memory has been corrupted as well. En løsning dog har jeg ikke funnet enda, men kanskje noen andre her har noen tips? Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Er noen forum poster som sier at dette skyldes: NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS The higher level driver is proceeding as if it has filled in the parameters for the lower leveldriver (as required). But sincet here is no stack location for the latter driver, the former has actually written off the end of the packet. This means that some other memory has been corrupted as well. En løsning dog har jeg ikke funnet enda, men kanskje noen andre her har noen tips? Jepp, det er det som står på min skjerm også. (se vedlagt bilde). Håper på at noen vet hvordan det fikses! Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Google: Hvordan fikse NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS Blue Screen Errors (BugCheck 0x35) Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) I used that and was able to pinpoint that it was an antivirus program that I had. I contacted their customer support and they gave me a download link to uninstall it while in safe mode since that wasn't an option that the program itself gave me in safe mode. Thank you for pointing this out so I could find out what was causing my blue screen problem.Will it boot into safe mode / networking? Press/hold F8 down after you reboot. If you can, get thisInstall / run it. What files are highlighted? What file/s does it show as the cause of the crash? http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-system/how-to-fix-error-0x00000035-no-more-irp-stack/9367bcca-8a4f-e011-8dfc-68b599b31bf5 Endret 5. januar 2015 av CynicalDuck Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Google: Hvordan fikse NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS Blue Screen Errors (BugCheck 0x35) Fant den siden der jeg også, men det ser ut som den linker til at du må kjøre en eller annen fil. Skeptisk. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 I used that and was able to pinpoint that it was an antivirus program that I had. I contacted their customer support and they gave me a download link to uninstall it while in safe mode since that wasn't an option that the program itself gave me in safe mode. Thank you for pointing this out so I could find out what was causing my blue screen problem.Will it boot into safe mode / networking? Press/hold F8 down after you reboot. If you can, get this Install / run it. What files are highlighted? What file/s does it show as the cause of the crash? http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-system/how-to-fix-error-0x00000035-no-more-irp-stack/9367bcca-8a4f-e011-8dfc-68b599b31bf5 Takk for svar. Ingenting skjer når jeg trykker F8, og jeg har heller ikke tilgang til internett så jeg kan ikke laste ned. Prøvde å sende mail til lavasoft support nå. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Fikk dette svaret fra Lavasoft: Please be informed that there are several ways to delete the Ad-Aware file from the registry. It is probably hidden, as it was not automatically removed when you uninstalled Ad-Aware Pro. This makes Windows think that the program is still installed. 1. Click START and then RUN (On windows 7 find Command Prompt) Type: wbemtest Click OK Then on the new window click CONNECT, type root\SecurityCenter and hit CONNECT Hit QUERY Type: SELECT * FROM AntivirusProduct Hit APPLY Select the AD WATCH LIVE product. Hit DELETE Please do the same thing for root\SecurityCenter2, since it is known for some OP this was created for fail report purposes. And after that restart computer to be sure all of the changes are complete. 2.Click START and then RUN (On windows 7 find Command Prompt) Type: regedit or regedt32 Click OK Find the registry entry “HKEY_LOCAL_MACHINE” -> SYSTEM -> CurrentControlSet -> SERVICES Delete the service corresponding to AD WATCH LIVE 3.Using Command prompt or RUM Type: Sc delete “Service name” For Ad-Aware it would be: sc delete “Lavasoft Ad-Aware Service” If this fails to work you can try to install D.D.S or hijack this to find the number of service and delete it directly. Feel free to respond with any other questions or concerns. Hverken steg 1 eller 2 funka for meg, så jeg har sendt mail tilbake for å høre hva jeg gjør videre. Vil ikke prøve steg 3 før jeg har fått svar fra konsulenten. Tar gjerne imot innspill fra de av dere som har peiling, da det kommer til å gå noen dager før jeg får svar. I steg 1 finner jeg ikke noen Ad watch live når jeg trykker enter (securitycenter), og i securitycenter2 får jeg bare opp en feilmelding om invalid query, 0x80041017. I steg 2 kommer jeg helt til "services", men finner ingenting som heter AD WATCH LIVE, eller noe som ligner. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Google: Hvordan fikse NO_MORE_IRP_STACK_LOCATIONS Blue Screen Errors (BugCheck 0x35) Fant den siden der jeg også, men det ser ut som den linker til at du må kjøre en eller annen fil. Skeptisk. I mine øyne ser det ut som siden kommer med gode tips hvis man bare scroller litt nedover. Har ikke lasta ned noe. Testa følgende: Trinn 2 - ingen funn Trinn 3 (cleanmgr) - ingen forandring Trinn 7 - fant noe småtterier fiksa det, ingen forandring Trinn 9 - fant noe småtterier, fiksa det. Forandring: Skjermbildet som kommer etter at jeg har valgt sikkerhetsmodus bruker veldig lang tid før det går over til skjermbilde 2 , som også bruker veldig lang tid. Blåskjermen kommer på nytt, jeg velger sikkerhetsmodus, og dataen går tilbake til skjermbilde 1. Altså, den looper. Lenke til kommentar
Djn Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Den siden ser veldig autogenerert ut, type "samme mal for alle bluescreens, vi bare bytter et par navn". Se f.eks. avsnittet hvor de ber deg avinstallere "Windows Operating System". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå