CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Viser til dagbladets artikkel her: http://www.dagbladet.no/2015/01/05/kultur/netflix/tv/streaming/tv-serier/37007718/Utdrag: Brukere av Netflix' Android-app skriver på Reddit at appen har begynt å dobbeltsjekke hvor du kommer fra, og de ikke lenger har tilgang på innhold som ikke er lisensiert for territoriet der de befinner seg.I tillegg melder flere VPN-tilbydere at deres brukere i stadig større grad blir stanset av Netflix, skriver Torrentfreak.En slik blokkering av VPN-brukere vil også stenge ute den som bruker dem av anonymitetshensyn, for eksempel for å omgå sensur. Det kan også føre til at flere dropper Netflix til fordel for ulovlig nedlasting. ----- Til dere som har lest denne artikkelen og som nå sitter der uten helt å vite hva dere skal gjøre kan jeg tipse dere om Overplays Smart DNS løsning. Min kollega har skrevet om denne på sin blogg HER "SmartDNS fungerer slik at du surfer helt vanlig rundt om på nettet, men hvis du endre opp på en av sidene som står på den voksende whitelisten til OverPlay så vil du fremstå som om du er fra det landet den siden er satt opp mot. Med andre ord, ønsker du å få med deg lit britisk humor på BBC sin iPlayer vil du oppfattes av den internettsiden som om du er lokalisert i UK, eller om du ønsker å se de ferkeste filmene på den amerikanske streamingsiden Netflix så vil du fremstå som om du er i USA. Og dette uten at det tar noe av båndbredden din." Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Foreløpig er vel ikke DNS-løsningene stengt. Har fortsatt regionsfri Netflix med Adfree time. Og når den dagen kommer at kun norsk innhold kan sees er det bye bye Netflix fordi utvalget er så jævlig dårlig. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Bare å bytte DNS det.. Lenke til kommentar
CynicalDuck Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Men de kan vell ikke stenge ned en hel DNS provider uten å risikere å stenge for John Maclane som sitter med latopen sin nede der i samme slengen eller? I mitt hodet er vi som bruker DNS ganske trygge. Endret 5. januar 2015 av CynicalDuck 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 ProxMate Beta 4.1.0 funker ihvertfall fjell for min del. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Vet ikke hva de kan og ikke kan, men jeg vet at bransjen der hopper over lik for å beskytte sine lisenser og penger.. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Men de kan ikke ta oss alle.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå