Gennaro Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Ny fagtråd. Siste "BØKfag" på bacheloren. Kan sikkert dra nytte av hverandre her. Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 (endret) Ingen andre her inne som har dette faget? Sitter med et par spørsmål ettersom jeg ikke fikk vært i første forelesning. Endret 7. januar 2015 av Gennaro Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 7. januar 2015 Del Skrevet 7. januar 2015 Ingen andre her inne som har dette faget? Sitter med et par spørsmål ettersom jeg ikke fikk vært i første forelesning. Kan forsøke å hjelpe deg med spørsmålene 1 Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ingen andre her inne som har dette faget? Sitter med et par spørsmål ettersom jeg ikke fikk vært i første forelesning. Kan forsøke å hjelpe deg med spørsmålene For det første; Hva gikk jeg glipp av i første forelesning? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 8. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2015 Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Det stemmer Kun gruppeleder skal oppgis. Merker at jeg er svært aktiv på dette forumet. Noe spesielt du lurte på fra første forelesning? Første forelsning er jo stort sett bare informasjon egentlig. Går du BI Nydalen? Endret 14. januar 2015 av @brunsame Lenke til kommentar
MesterDefoe Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Har ikke helt forstått meg på faget. Skal vi ha tre case til i tillegg til Briefcase spillet? Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Det stemmer Kun gruppeleder skal oppgis. Merker at jeg er svært aktiv på dette forumet. Noe spesielt du lurte på fra første forelesning? Første forelsning er jo stort sett bare informasjon egentlig. Går du BI Nydalen? Går i Nydalen ja. Har ikke vært på noen av de to første. Prioritert å tråle gjennom OR(K)G boka en gang allerede. Hva er dette Briefcase opplegget egentlig? Har kjøpt bøkene og tenkte å begynne å kikke på boka om Briefcase nå. Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Det stemmer Kun gruppeleder skal oppgis. Merker at jeg er svært aktiv på dette forumet. Noe spesielt du lurte på fra første forelesning? Første forelsning er jo stort sett bare informasjon egentlig. Går du BI Nydalen? Går i Nydalen ja. Har ikke vært på noen av de to første. Prioritert å tråle gjennom OR(K)G boka en gang allerede. Hva er dette Briefcase opplegget egentlig? Har kjøpt bøkene og tenkte å begynne å kikke på boka om Briefcase nå. Kort fortalt om Briefcase: Briefcase er et bedriftspill. Der du overtar en bedrift hvor gruppen din styrer strategiske og økonomiske valg. Tror det er litt avansert i starten, men blir nok lettere når man får satt seg litt inn i det. Fjorårets tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1484272 Endret 14. januar 2015 av @brunsame Lenke til kommentar
Gennaro Skrevet 14. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2015 Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Det stemmer Kun gruppeleder skal oppgis. Merker at jeg er svært aktiv på dette forumet. Noe spesielt du lurte på fra første forelesning? Første forelsning er jo stort sett bare informasjon egentlig. Går du BI Nydalen? Går i Nydalen ja. Har ikke vært på noen av de to første. Prioritert å tråle gjennom OR(K)G boka en gang allerede. Hva er dette Briefcase opplegget egentlig? Har kjøpt bøkene og tenkte å begynne å kikke på boka om Briefcase nå. Kort fortalt om Briefcase: Briefcase er et bedriftspill. Der du overtar en bedrift hvor gruppen din styrer strategiske og økonomiske valg. Tror det er litt avansert i starten, men blir nok lettere når man får satt seg litt inn i det. Fjorårets tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1484272 Har du jobbet noe med det? Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Ser at vi skal melde på gruppeleder til Briefcase? Sett at jeg er gruppeleder, er det da bare å skrive inn meg i det skjema og ikke tenke noe på resten av gruppas medlemmer? Det stemmer Kun gruppeleder skal oppgis. Merker at jeg er svært aktiv på dette forumet. Noe spesielt du lurte på fra første forelesning? Første forelsning er jo stort sett bare informasjon egentlig. Går du BI Nydalen? Går i Nydalen ja. Har ikke vært på noen av de to første. Prioritert å tråle gjennom OR(K)G boka en gang allerede. Hva er dette Briefcase opplegget egentlig? Har kjøpt bøkene og tenkte å begynne å kikke på boka om Briefcase nå. Kort fortalt om Briefcase: Briefcase er et bedriftspill. Der du overtar en bedrift hvor gruppen din styrer strategiske og økonomiske valg. Tror det er litt avansert i starten, men blir nok lettere når man får satt seg litt inn i det. Fjorårets tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1484272 Har du jobbet noe med det? Jeg føler det er vanskelig å jobbe med det per nå, da det foreløpig bare testes. Foreleser ba gruppen bare plotte inn tilfeldige tall for å se at alt stemte som det skulle. Jobber mer med det i neste uke tenker jeg Lenke til kommentar
MesterDefoe Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Er det bare case i dette faget her? Lenke til kommentar
Krabbelo Skrevet 30. januar 2015 Del Skrevet 30. januar 2015 Er det bare case i dette faget her? 40% av eksamen er fra Briefcase. Resterende 60% dekker andre deler av pensum. Se tidligere eksamensoppgaver for inspirasjon. Eksamen er forøvrig 5 timer, alle hjelpemidler tillatt. Lenke til kommentar
MesterDefoe Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er det bare case i dette faget her? 40% av eksamen er fra Briefcase. Resterende 60% dekker andre deler av pensum. Se tidligere eksamensoppgaver for inspirasjon. Eksamen er forøvrig 5 timer, alle hjelpemidler tillatt. Men 40% er briefcase også er det tre andre case som også er 40% og 20% er excel som også er blandet med case? Forresten hvor leser jeg på pensum? Vi har bare en bok på 100 sider som handler om briefcase spillet. Og 3 andre caser som ligger på itslearning, foreleser sa at vi ikke trengte å kjøpe excel boka siden han går gjennom det viktigste i timen. Mitt spørsmål er hva skal jeg da jobbe med bortsett fra briefcase spillet? Lenke til kommentar
MesterDefoe Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Og er det meningen at vi skal lage et eget excel ark for beregninger i briefcase eller bruke den som foreleser har lagt ut? Lenke til kommentar
Direct Skrevet 7. februar 2015 Del Skrevet 7. februar 2015 Noen som vet hvilke kapittel som burde leses i "Microsoft Excel 2013 : data analysis and business modeling"? Vi har bare fått beskjed at det er forventet at vi skal ha vært igjennom denne, men regner med at dette ikke gjelder hver eneste side..? Lenke til kommentar
maikkkk Skrevet 19. mars 2015 Del Skrevet 19. mars 2015 Hvordan jobber dere med faget? Jeg har vært gjennom eksamensoppgavene og alt som er lagt ut, men jeg syns det er litt lite stoff å ta tak i. Lenke til kommentar
Dulland Skrevet 7. april 2015 Del Skrevet 7. april 2015 (endret) Hei, gir utregningen av Kundefordringene mening på denne eksamensoppgaven?i mitt hodet skal det bli : 20,40,60-120 20 i år 0 gir mening siden 2/12 * 120 = 20 (2mnd forhåndsbetal av salget år 1)men deretter får jeg det ikke til å stemme, anyone ? =)er for øvrig vår 14 eksamenen. Edit: fordi det er endring og ikk, totalsum som er oppgitt Endret 7. april 2015 av Dulland Lenke til kommentar
Student15 Skrevet 12. april 2015 Del Skrevet 12. april 2015 Noen som kan hjelpe? Trenger tidligere eksamensoppgaver og løsningsforslag BØK 11131 Økonomistyring Eksamen i: BØK 11131 Økonomistyring Eksamensdato: 18.12.2009, kl. 09.00 – 14.00. Gjerne flere På forhånd TAKK!!! Lenke til kommentar
thebluebottle Skrevet 23. april 2015 Del Skrevet 23. april 2015 Gjelder eksamen vår '14, oppgave 3 b). Har sett på løsningsforslaget, men er usikker på hvorfor "det er naturlig at koeffisienten til P er negativ?". Synes det var vanskelig å forstå forklaringen i sensorveiledningen. Har noen en enklere måte å si det på? Dette er logisk i hodet mitt, men stemmer ikke overens med forklaringen i løsningen. Er det fordi når man setter inn tall istedenfor P, så setter man inn tall med minus foran siden det er prisnedsettelse? F.eks: at varen blir satt ned med 5 kroner. V= 2,529+1,758*1-0,352*-5 = 2,529+1,758+1,76 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå