Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg har ikke eid en nintendokonsoll siden N64. I går spilte jeg mario på en supernintendo og ble hekta igjen. Jeg ønsker i utgangspunktet kunne spille alle mariospillene som har kommet til dags dato, samt gjerne alle Zeldaspillene. 1. Er Wii U fullstendig bakoverkompatibel og kan man spille alt fra det første- til det nyeste mariospillet? 2. Fungerer det bra? Bør man kjøpe seg en gammel nintendokontroll, en gammel supernintendokontroll, en gammel gamecubekontroll og en wii-kontroll for å få den riktige følelsen? 3. Funger det samme med Zeldaspillene? (inkl. gameboy-spillene). Takk på forhånd. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg har ikke eid en nintendokonsoll siden N64. I går spilte jeg mario på en supernintendo og ble hekta igjen. Jeg ønsker i utgangspunktet kunne spille alle mariospillene som har kommet til dags dato, samt gjerne alle Zeldaspillene. 1. Er Wii U fullstendig bakoverkompatibel og kan man spille alt fra det første- til det nyeste mariospillet? 2. Fungerer det bra? Bør man kjøpe seg en gammel nintendokontroll, en gammel supernintendokontroll, en gammel gamecubekontroll og en wii-kontroll for å få den riktige følelsen? 3. Funger det samme med Zeldaspillene? (inkl. gameboy-spillene). Takk på forhånd. 1.Nei, men en del av spillene finnes på såkalt "virtual console". Dvs at du kan kjøpe noen av de gamle spille på digitalt format 2. Joa, det fungerer, men Nintendo er svært trege med å legge ut ting. Kommer vel 1 spill i uka eller noe slikt. De gamle kontrollene virker ikke på Wii U. Men du kan kjøpe en såkalt pro kontroller som minner mye om f.eks Xbox sin kontroll. 3. Nei, samme som 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Du skriver at en del av spillene er tilgjengelig, snakker vi da de aller fleste, eller kun noen få? Det høres merkelig ut at dem skal bruke så forferdelig lang tid på få lagt ut de gamle klassikerne. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Du skriver at en del av spillene er tilgjengelig, snakker vi da de aller fleste, eller kun noen få? Det høres merkelig ut at dem skal bruke så forferdelig lang tid på få lagt ut de gamle klassikerne. Her er det som er tilgjengelig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_%28PAL_region%29 Husk at du ikke kan spille Gamecube spill på Wii U, da må du ha en Wii. Hvorfor er det merkelig? Koster en del penger for de å få gamle ting til å virke på Wii/Wii U. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 De gamle kontrollene virker ikke på Wii U. Men du kan kjøpe en såkalt pro kontroller som minner mye om f.eks Xbox sin kontroll. Kan moderere dette litt. Wii-kontrollere fungerer på Wii U (på alle Wii U-spill som jeg har testet). Ellers er det kommet ut en gamecube-adapter som lar deg bruke gamecube-kontrollere på Wii U (denne adapteren fungerer riktignok kun på Smash foreløpig). Kan også presisere at alle Wii-spill fungerer på Wii U (man kan sette Wii U i "Wii-modus") Gamle klassikere på virtual console (Wii-butikken) og Nintendo e-shop (Wii U-butikken), begge tilgjengelig via Wii U. Merk at Wii U-kontrolleren bare fungerer på spill kjøpt i Wii U-butikken. Noen utvalgte klassikere: Wii U: Donkey Kong Country 1, 2 og 3. Super Mario bros (NES) 1, 2 og 3. Super Mario Kart (SNES) Super Mario World (SNES) The Legend of Zelda (en oppdatert versjon av NES-originalen). Wii (som sagt tilgjengelig via Wii U, men krever en wii-kontroller): Mario Kart 64 Super Mario 64 Mario Party 2 Super Smash Brothers (Nintendo 64). Ocarina of Time og Majoras Mask Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Du skriver at en del av spillene er tilgjengelig, snakker vi da de aller fleste, eller kun noen få? Det høres merkelig ut at dem skal bruke så forferdelig lang tid på få lagt ut de gamle klassikerne. Her er det som er tilgjengelig: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Virtual_Console_games_for_Wii_U_%28PAL_region%29 Husk at du ikke kan spille Gamecube spill på Wii U, da må du ha en Wii. Hvorfor er det merkelig? Koster en del penger for de å få gamle ting til å virke på Wii/Wii U. Takk for svar! Dem har hatt meget god tid på seg, pluss at det må da generere greit med penger. Derfor er det merkelig. Det bør være et tålig greit marked for alle mariospillene samlet. Det samme med Zelda-spillene. Men den som venter på noe godt.... De gamle kontrollene virker ikke på Wii U. Men du kan kjøpe en såkalt pro kontroller som minner mye om f.eks Xbox sin kontroll. Kan moderere dette litt. Wii-kontrollere fungerer på Wii U (på alle Wii U-spill som jeg har testet). Ellers er det kommet ut en gamecube-adapter som lar deg bruke gamecube-kontrollere på Wii U (denne adapteren fungerer riktignok kun på Smash foreløpig). Kan også presisere at alle Wii-spill fungerer på Wii U (man kan sette Wii U i "Wii-modus") Gamle klassikere på virtual console (Wii-butikken) og Nintendo e-shop (Wii U-butikken), begge tilgjengelig via Wii U. Merk at Wii U-kontrolleren bare fungerer på spill kjøpt i Wii U-butikken. Noen utvalgte klassikere: Wii U: Donkey Kong Country 1, 2 og 3. Super Mario bros (NES) 1, 2 og 3. Super Mario Kart (SNES) Super Mario World (SNES) The Legend of Zelda (en oppdatert versjon av NES-originalen). Wii (som sagt tilgjengelig via Wii U, men krever en wii-kontroller): Mario Kart 64 Super Mario 64 Mario Party 2 Super Smash Brothers (Nintendo 64). Ocarina of Time og Majoras Mask Takk for svar. Da kan jeg altså få spilt Mario Galaxy også - noe som er viktig for meg. Da får jeg bare vente på et nytt tilbud! Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Takk for svar. Da kan jeg altså få spilt Mario Galaxy også - noe som er viktig for meg. Da får jeg bare vente på et nytt tilbud! Bare hyggelig. Jeg tror ikke Galaxy-spillene er på internettbutikken, så jeg antar du må kjøpe en fysisk kopi av de spillene. Expert har forøvrig Wii U Basic til 1499 nå, som er en god pris (jeg tror de faktisk solgte den til 999 i en kort periode). Det virker imidlertid som du skal laste ned en god del, og da bør du kjøpe Premium-utgaven. Lykke til! Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Er ikke plass til all verdens på Premium-utgaven heller, da, DK. Skal man laste ned fulle Wii U-spill (i stedet for å kjøpe en fysisk disk) må man ha ekstern harddisk. Gamle klassikere fra eShop og Virtual Console får du vel plass til en del av på både Basic og Premium. Endret 5. januar 2015 av Knewt Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Er ikke plass til all verdens på Premium-utgaven heller, da, DK. Skal man laste ned fulle Wii U-spill (i stedet for å kjøpe en fysisk disk) må man ha ekstern harddisk. Gamle klassikere fra eShop og Virtual Console får du vel plass til en del av på både Basic og Premium. Er klar over det (I knew it ). Forøvrig enig med deg- ikke plass til mange Wii U-spill på Premium-utgaven heller. Jeg mener å huske at spillene ligger på 5 gb. Ikke plass til mye da. Endret 5. januar 2015 av Donkey Kong Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) de selger ingen Wii spill på Wii u eshop (eller Wii eshop). de fleste nye Wii u spill kommer på eshop også. Men de er gjerne 10-17gb store. Men brukthylla på enhver Gamestop eller Game butikk er fullstappa med Wii spill til en billig penge. Endret 5. januar 2015 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hei. Da fikk jeg kjøpt en Wii U i dag. Men jeg lurer på følgende: - Hva er forskjellen på en Wii Motion Plus og en Wii U Motion Plus-kontroll? - Er det noen andre kontroller dere anbefaler for å spille de gamle NES og SNES-spillene? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 -Vet ikke, jeg bruker min gamle Wii motion plus med wii u også. Plus'en er egentlig en liten boks som kobles til bunnen av Wiimoten så den får mere stabilisering og X-Y-Z dimensjon styring (kan tilte den også). -Skaff en classic pro, ser cirka ut som en x360/ps3 stikke med to analogstikker og d-pad. Eller den vanlig classic controlleren som har SNES-kontroller form men to analogstikker som er litt for nærme hverandre. Lenke til kommentar
protown Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Forskjellen på Wii og Wii U sin kontroll (motion plus) er at Wii U sin har sync-knappen lettere tilgjengelig da den er på utsiden av batteridekselet og kan nåes uten å ta av silikonbeskyttelsen rundt kontrolleren. Har selv to av hver og de til Wii U har kun en fordel om du bruker kontrollene til forskjellige konsoller og dermed drar fordel av at sync-knappen er lettere tilgjengelig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Takk for svar. Har skaffet meg en Wii U og er strålende fornøyd. Spilt gjennom det første mariospillet og er i gang med nr.2 og nr.3. Legend of Zelda: A link to the past er jeg også godt i gang med - koser meg skikkelig. Det eneste som er skikkelig ræva er at jeg har to kontroller - den som fulgte med og en Wii U Motion Plus som jeg kjøpte her om dagen. Vi skulle spille 2-player på Wii U Mario, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte enten spille alene med den originale kontrollen, eller skaffe meg en til Wii U Motion Plus.Makan... Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 Takk for svar. Har skaffet meg en Wii U og er strålende fornøyd. Spilt gjennom det første mariospillet og er i gang med nr.2 og nr.3. Legend of Zelda: A link to the past er jeg også godt i gang med - koser meg skikkelig. Det eneste som er skikkelig ræva er at jeg har to kontroller - den som fulgte med og en Wii U Motion Plus som jeg kjøpte her om dagen. Vi skulle spille 2-player på Wii U Mario, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte enten spille alene med den originale kontrollen, eller skaffe meg en til Wii U Motion Plus. Makan... Det er feil man kan spille 2-play med en på pad og en på wiimote Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Takk for svar. Har skaffet meg en Wii U og er strålende fornøyd. Spilt gjennom det første mariospillet og er i gang med nr.2 og nr.3. Legend of Zelda: A link to the past er jeg også godt i gang med - koser meg skikkelig. Det eneste som er skikkelig ræva er at jeg har to kontroller - den som fulgte med og en Wii U Motion Plus som jeg kjøpte her om dagen. Vi skulle spille 2-player på Wii U Mario, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte enten spille alene med den originale kontrollen, eller skaffe meg en til Wii U Motion Plus. Makan... Det er feil man kan spille 2-play med en på pad og en på wiimote Helt sikker? Jeg kan være med ved å bruke PADen, men da kan jeg kun sette ut slike bokser for å hjelpe den andre spilleren, ikke spille selv. Hvordan gjør jeg det i så fall? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Takk for svar. Har skaffet meg en Wii U og er strålende fornøyd. Spilt gjennom det første mariospillet og er i gang med nr.2 og nr.3. Legend of Zelda: A link to the past er jeg også godt i gang med - koser meg skikkelig. Det eneste som er skikkelig ræva er at jeg har to kontroller - den som fulgte med og en Wii U Motion Plus som jeg kjøpte her om dagen. Vi skulle spille 2-player på Wii U Mario, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte enten spille alene med den originale kontrollen, eller skaffe meg en til Wii U Motion Plus. Makan... Det er feil man kan spille 2-play med en på pad og en på wiimote Dette er feil. Man kan av en eller annen rar grunn ikke bruke paden til å spille multiplayer. I hvertfall på New Super Mario U 2 eller hva det heter. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Takk for svar. Har skaffet meg en Wii U og er strålende fornøyd. Spilt gjennom det første mariospillet og er i gang med nr.2 og nr.3. Legend of Zelda: A link to the past er jeg også godt i gang med - koser meg skikkelig. Det eneste som er skikkelig ræva er at jeg har to kontroller - den som fulgte med og en Wii U Motion Plus som jeg kjøpte her om dagen. Vi skulle spille 2-player på Wii U Mario, men da fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte enten spille alene med den originale kontrollen, eller skaffe meg en til Wii U Motion Plus. Makan... Det er feil man kan spille 2-play med en på pad og en på wiimote Dette er feil. Man kan av en eller annen rar grunn ikke bruke paden til å spille multiplayer. I hvertfall på New Super Mario U 2 eller hva det heter. Det jeg trudde, men kanskje han har et kult triks tenkte jeg. Sukk og stønn, det er kjipt å måtte bruke ytterligere kr 500,- på en til kontroll. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 Så det går ikke an å spille 2-player med den originale, svære kontrolleren og med en Pro Controller? Det er jo tullete. Sukk... Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Men skaff deg Zelda:Skyward Sword! Er etter min mening det beste spillet som er kommet idag, uten unntak. Fy f*** for en følelse jeg fikk av å spille det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå