Gå til innhold

[Løst] hjelp til oppgradering av hjemmebyggd gaming pc

Anbefalte innlegg

Hei ! jeg har en pc jeg laget for ca 2 år siden med hjelp av en venn, men jeg merker veldig på spill og streams at den begynner å bli ganske utdatert så sliter med å opprettholde stabil fps osv, sånn blir det jo når pc'er nærmer midtlivs krisa si :tease: men det gamle oppsettet består av det følgende

Silver Power SP-SS500 500W PSU

Seagate Barracuda® 1TB

Intel® Core i5-2500K Processor

Cooler Master SickleFlow 120mm Blå LED

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9 (veit 16gb er overkill men kosta det samme som 8gb med samme brikkene på det tidspunktet så why not) :w00t:

ASUS P8B75-M, Socket-1155

MSI GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX CUDA

In-Win Mana 136 Midi Tower Hvit(vil ha et nytt kabinett, så kul ut men var VELDIG høylydt, har på god lyd på headsettet og jeg hører forsatt vifter som spinner velding godt)

har vært veldig dårlig med å holde følge med all den nye tech'en som har kommet de siste årene etter jeg har vært sykemeldt/sengeliggende omtrent siden jeg fikk pcen :hm: så jeg vil si jeg er helt grønn på komponenter å kjøpe om dagen.

så mitt spørsmål er om det trengs en renovering eller om det er bedre å skaffe en helt ny pc, så hvis noen kommer med noen forslag til nye deler/sett så hadde det vært helt kjempe ! :) vil sette prislappen på rundt 10k vil ikke veldig mye over det siden jeg venter på en veksted regning på 15k+ :fun:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et gtx 970 er et gtx 970, noen butikker selger dem billig og andre litt dyrere. Kommer også an på hvilken kjøler du går for, asus og msi har svært stillegående kjølere.

Ssd så har du Crucial mx100 serien som er veien å gå :)

Og en annen ting, du har minst 30% ekstra ytelse tilgjengelig, kjøp deg en grei cpu kjøler og klokk cpuen din, de fleste havner på 4,6-5,0GHz

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

Det som sveibuen sier, kjøp deg en billig med utrolig god CM 212 og klokk deg til rundt 4,6Ghz. Har du god luftflyt i kabinettet. Ikke kjøp GTX970 med lukket kjøler da de presterer dårligere enn de med åpen kjøler. Gigabyte G1, MSI Gaming og ASUS Strix er veien å gå.

Lenke til kommentar

Nei, Nei, Bra, Bra.

Bytt ut kabinett til Define R5 om du skal ha stillhet, bytt kjøler til en Noctua kjøler eller CM Evo 212.

Lenke til kommentar

Det som sveibuen sier, kjøp deg en billig med utrolig god CM 212 og klokk deg til rundt 4,6Ghz. Har du god luftflyt i kabinettet. Ikke kjøp GTX970 med lukket kjøler da de presterer dårligere enn de med åpen kjøler. Gigabyte G1, MSI Gaming og ASUS Strix er veien å gå.

http://youtu.be/nAKyh-qqQCw

Det jeg sier står fortsatt. Det er merkbart bedre med åpen enn lukket kjøler OM du har nok luftflyt inni kabinettet.

Lenke til kommentar

Testen viste at om du har lukket kjøler holder resten av systemet seg kjøligere

Og stillere, som vel var et av TS sine ankepunkter mot nåværende maskin. Så ved å gå for dette skjermkortet kan han spare 600Kr og få et stillere og kjøligere system, noe som vil være bra for CPU overklokkingen. Å bruke 22% mer på et skjermkort som yter 4% bedre enn sine brødre med standard klokk virker ikke fornuftig på meg. Da kan man likeså godt strekke seg videre opp til denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...