Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

17 år og kommende far


Anbefalte innlegg

Ja, så er det visst realitet allerede. Jeg skal bli far om 6 måneder.

Jeg er på utkikk etter andre som er/har vært i samme båt, som kan dele sine erfaringer på godt og vondt, og ting jeg burde forberede meg for. Spesielt økonomiske utfordringer er jeg nyskjerrig på.

 

 

 

Og før noen kommer og skriker "TA ABORT" eller kjefter om hvor viktig prevansjon er; abort er, og har alltid vært totalt utelukket. Prevansjon har vi vært i min mening veldig flinke på, ho har gått på p-piller og vi har brukt kondom. Men ettersom ho i en ukes tid ikke tok piller siden vi presterte å legge det igjen hos hennes foreldre, tok vi til takke med bare kondom. Og som dere sikkert gjettet, det er korrekt, den sprakk.

 

 

Litt om våre problemer for tiden:

 

Vi har for tiden problemer med økonomien, og vi har ikke har en egen plass å bo utenom et ekstremt lite hybelrom som vi deler. Penger har vi ikke, siden ho går skole og jeg er for øyeblikket arbeidsløs selv om jeg gjør alt jeg kan for å skaffe arbeid. Jeg får for tiden god hjelp hos Nav og håper jeg kan få en ordning ut av dette.

 

Jeg har ikke mye utdanning utenom et par kurs og vg1. Men jeg har dog en del arbeidserfaring innen fiskeri, men det blir for problematisk for meg å jobbe ute på de syv hav og bli borte to måneder av gangen menst ho sitter igjen alene med et lite barn. Derfor er jeg heller på utkikk etter arbeid på fast grunn.

 

 

:)

Endret av doyoulikecheese
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke noen kommer til å råde dere å ta abort. Det er et vanskelig valg og ta, og er ikke noe andre en dere to burde ha en mening om.

 

Beste økonomiske råd er selvsagt å få deg en jobb fort som svint, om du vil økonomisk støtte din nye familie. Jobbe offshore er jeg enig i at er litt dumt i den første perioden, men etterhvert som barnet vokser så skal det gå fint å jobbe turnus om du føler at du klarer det selv. Så lenge du kan bidra økonomisk med en god offshore-lønn så har du egentlig gjort ditt. Så kan du forsørge barnet i de månedene du er hjemme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Lurer også litt på hvordan du har mulighet til å jobbe offshore med kun vg1 og et par kurs, er rimelig krevende å få jobb der ute nå for tiden.

 

Uansett, du virker som en reflektert person så tror det her kommer til å gå fint. Skaff deg en jobb så kjapt som svint, bedre å få spart opp noe til barnet er der. Om det måtte være butikk jobb eller hva, bare skaff det nå.

Lenke til kommentar

Lurer også litt på hvordan du har mulighet til å jobbe offshore med kun vg1 og et par kurs, er rimelig krevende å få jobb der ute nå for tiden.

 

Nøkkelord; fiskeri. Har riktig nok aldri vært på offshore, men har litt fartstid på forskjellige fiskebåter. Men pengene har jeg og min unge uutviklet hjerne beklageligvis klart å bruke opp på tull og tøys.

 

 

Uansett, du virker som en reflektert person så tror det her kommer til å gå fint.

 

Takker for den, føler det her kommer til å gå bra, så snart arbeid og leilighet er på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...