Captain Kuijt Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Da jeg opprettet en konto i banken valgte jeg ut moren min som verge for rådgivning og sånn at hun kan betale regningene mine når jeg får lønn. For noen måneder siden ga jeg henne underskrift på at hun kan opprette en sparekonto/buffer. Det jeg lurer på er om jeg kan gå til banken alene og ta ut penger fra kontoen som hun har opprettet (med mitt samtykke). Går dette eller må hun være med siden det var hun som oprettet kontoen for meg? Banken jeg bruker er Sparebanken Sogn og Fjordane hvis det har noe å si. Endret 6. januar 2015 av The Priest of YouTube Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Hvis kontoen(e) står i DITT navn, kan du disponere pengene selv. Kontoen hun opprettet for deg, er vel i DITT navn?Forresten så kan du opprette flere kontoer selv via nettbanken. 1 Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Ja, den står nok i mitt navn. Hun sa at hun trengte min underskrift for å opprette en sparekonto/buffer i banken i mitt navn. Var litt usikker om dette går an fordi det var hun som opprettet kontoen og ikke jeg. Takker for svar! 1 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Verge? Er du sikker på at det er rett begrep for moren din i dette tilfellet? Dersom hun er din verge kan du være økonomisk og/eller personlig umyndiggjort, da er det (kanskje) ikke lett for deg å ta ut penger uten hjelp fra din mor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå