Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Bør jeg gjøre det slutt?

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint hvis noen hadde villet hjelpe eller komme med sine synspunkter i dette..

Jeg har vært sammen med kjæresten min i snart et halvt år, vi bor ca 2 timer unna hverandre, og han jobber mens jeg går på skole. Han er 20, jeg er 18. I starten av dette var alt veldig bra og vi snakket mye og han var bare helskjønn, fortalte meg konstant hva jeg betydde for han og hvor godt han likte meg. Nå i det siste snakker vi knapt i ukedagene, fordi vi kun er sammen i helgene av og til. Når vi er sammen, er omtrent sex det eneste vi gjør. Vi har sex, så sover vi, så må han jobbe mens jeg er alene i leiligheten...

I ukene når vi ikke sees skriver han omtrent aldri til meg, og jeg blir helt utrolig frustrert. Når jeg spør han hvorfor så reagerer han med å bli irritert og si at han har det travelt. Hvis jeg sender han en melding tar det alltid minst 4-5 timer før han svarer. Han har nå dratt på ferie med kompiser til Gran Canaria hvor han fortalte meg dette to dager før avreise. Selvfølgelig er dette helt greit, men jeg er bare litt redd. I helgene/feriene går han også ut og drikker seg dritings uten å si noe til meg. Det hender han sender en melding innimellom hvor han sier han elsker meg, men jeg føler det er kun når det passer han, når han savner meg. Jeg vet ikke om jeg stoler på han. Jeg har en følelse av at han bare har meg "litt på si" siden han har lyst å være singel, det har hansagt flere ganger at han liker best, selv om vi er kjærester. Noen tips? Hver gang jeg tar dette opp med han reagerer han med å true å "ta pauser" for å finne ut av ting, så om jeg skulle tatt det opp igjen tror jeg det ville blitt end of relationship

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg liten erfaring på området, men i motivert av de andre svarene i tråden, vil jeg også gi et svar. For meg virker det som forelskelsen hans er gått over. Da må man jobbe for å få til en relasjon, hvor man gir fordi man elsker den andre. Det kan hende at han ikke er bevisst på dette selv, kanskje trodde det ville vare evig eller noe. Han har en jobb å gjøre med seg selv – han må ville forholdet – altså være bevisst på at det er noe han vil og jobbe med sin relasjon til deg, så den blir som den skal være i et forhold. Kanskje er dette noe han aner på et eller annet plan, men ikke orker å gjennomføre, pga stress på jobben, eller noe annet som plager ham. Lykke til.

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Du er nok bare et leketøy for han. Finn ut hvor mye du betyr for vedkommende, f.eks ved å være borte fra han 1 måned eller noe.

Så hvorfor kan ikke han være et leketøy for henne? TS er 18 år og har det ikke travelt. Så hvorfor ikke nyte seksualiteten så lenge. Så ser man hvordan det går. Kvinner må lære seg og bruke oss menn, ikke kun se seg selv som ofre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

En enkel regel er at om man har begynt å tenke på å gjøre det slutt, bør man nok også gjøre det..
Og etter det du har sagt (som igjen betyr at vi ikke kan vite hele sannheten, og situasjonen. Det gjør kun dere.) så virker han ikke så veldig interesert i et faktisk forhold.

Kan jo alltids gjøre som Gothminister over her sier, og "bruke ham" for sexen, men hvis du har noen faktiske følelser er ikke det noe jeg vil anbefale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En enkel regel er at om man har begynt å tenke på å gjøre det slutt, bør man nok også gjøre det..

Underlig regel.

Litt enig der, går ann å prøve og løse problemene først tenker jeg.

Lenke til kommentar

Underlig regel. Har du noen lengre forhold bak deg?

2 for å være helt nøyaktig.

Tenkte ikke noe over det å måtte slå opp

før det faktisk var slutt.

Altså jeg mener ikke om du tenker for deg selv "jeg vill slå opp",

når du er sur/lei deg, og i et følelsesmessig "svak" situasjon.

Men hvis du kaldt, logisk vurderer det som en seriøst beslutning..

Da har jeg vanskelig å skulle se hvordan forholdet skal kunne fortsette.

Gnisten er borte, ikke forlelskelsen, men det å elske.

Lenke til kommentar

Synes man får både gode og dårlige tips her inne.

Generellt tror jeg mobiltelefoner har gjort det "vanskeligere" for folk.... At det å svare "seint" på en melding er nok til å nesten bli dumpa liksom.

Virker ikke som livet er enklere nå enn før!

Gjør det du føler er riktig, og ta tiden til hjelp ?

La tiden jobbe for deg, se hvordan det går? Det er ikke så mye annet å gjøre i livet egentlig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...