Hèxacôres Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 En av mine dedikerte servere begynner å bli noe utdatert, og ønsker derfor å flytte hele suppa over på ny hardware. Da har jeg ett par spørsmål : Hvis jeg lager en komplett bakup av maskinen via windows server bakup funksjonen, kan jeg da enkelt overføre eksport filene til en fresh install av windows server 2008 R2 på ny hardware, og importere alt ? Vil da alle instillinger som brannmur, hyper-v maskiner og alt bare klunke opp og fungere som det skal ? Det er også installert DHCP og 4 scopes med ipv4 adresser på serveren. Vil dette også fungere etter import når jeg router subnettene til den nye serveren ? Det er vell slik det er tenkt med funksjonen, men siden det er snakk om ny hardware, så ønsker jeg å få bekreftet at dette burde gå smertefritt.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Tror du kan få kræsj om du prøver å importere fra Server Backup til en annen server. Hvor mange av serverene er virtuelle? Isåfall kan du kjøre veeam backup and replication gratisversjon på dem i første omgang og ta en Server Zip. Denne kan du så restore på en ny server, noe mikkmakk blir det nok i hyper v instillingene med nettverkskort osv, men det er ivertfall en plass å starte. Når det gjelder hovedserveren så har jeg generelt ingenting på denne untatt veeam som kjører fordi det er et sant helvette å restore ting på fysiske servere da veeam kan kjøre en komplett server restore på få minutter. Lettere blir det også om du bruker samme navn på de nye serverene selvsagt. Endret 5. januar 2015 av xClaymanx Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Takk for svar. Det er snakk om ca 40 virtuelle servere som surrer på denne maskinen. Dog har jeg flyttet virtuelle maskiner tidligere så enkelt som å kopiere de virtuelle diskene og opprette nye virtuelle på serveren, og tildele korrekte disker. Det er litt tungvindt, men det fungerer. Greia her er at det er en del i register, firewall, dhcp og slikt på denne serveren som jeg gjerne vil slippe å sette opp igjen. Ligger så mange timer bak finjusteringer og knoting for at alt skal fungere perfekt slik som det gjør i dag. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Har du DHCP på den fysiske serveren? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 kjører DHCP for å dele ut ip adresser på den fysiske serveren, ja. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Okey, jeg hadde det samme tidligere, men gikk over til virtuelle server over alt og kjører fullversjon av veeam, backup daglig og restore på noen minutter om noe skulle skjære seg. Hvordan du lettest skal få over den fysiske serveren er jeg ikke helt sikker på, men jeg brukte en metode der jeg satt opp en ny server og fikk over DHCP og det som var med der over til den nye. Les litt her for å få litt hjelp. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Ser nå at det er eksport funksjon i DHCP i windows også. Tror rett og slett jeg får surre opp den nye å bare prøve meg litt frem. Det er mye data det er snakk om i terrabyte, hadde vært veldig surt å få laget en eksport på ca 35 TB så nekter den nye maskinen å fyre den opp.. Litt derfor jeg spørr. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Haha, nei da forstår jeg. Var ikke så mye data jeg hadde å føre over, så for min del gikk det greit på den måten som jeg linket. Vurderer du virtuell DHCP nå eller? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Har lenge spekulert på om jeg skal begi meg ut på det, men samtidig syns jeg det har vært greit å ha den i windows. Det har alltid fungert slik som jeg ønsker, hvertfall frem til nå. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg hadde min AD/DS server på egen fysisk server tidligere, men innså at det var det null niks poeng i. Kjør den virtuell sammens med de andre og om noe går til skogen så er du bare noen tastetrykk unna å få den opp igjen. Jeg har hatt 2 AD/DS som har gått med, de har tatt dager å få opp igjen, men nå ville ikke det tatt en time engang. Lettere å flytte er den og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå