Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Enda en svart skjerm tråd... Hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Plutselig her for et år, halv annet siden slukket skjermen mens pc var på! Restarta pc og den fungerte igjen.. Videre ble det vanskeligere og vanskeligere og få bilde på skjermen. Hørte at windows startet opp men ikke noe bilde, skjermen viser at den er koblet inn men altså uten bilde... (skjermen går i dvale på en måte) Helt svart! Feil søkte litt, fikk nytt hovedkort på garanti men fungerte altså ikke da heller og pc ble lagt på loftet. Nå skal jeg prøve og få liv igjen!

Jeg bruker en vanlig kabel VGA og plutselig på den svarte skjermen kommer det opp ( insert HDMI cabel ) Har aldri brukt hdmi kabel men prøvde da og koble fra skjerm til skjermkort men ingenting skjer.. Bytter VGA kabel men ingen forandring.. Restart så bios med og fjerne batteriet på hovedkort og pc starter opp på normal måte. Skrudde av på vanlig vis neste dag men er nå tilbake der hvor windows starter opp og skjerm er koblet inn men viser ikke bilde.

Nå starter jeg pc, alle viftene starter Dog ingen lyd i fra bios og på skjermen står det bare no device decteted.. Kan det være skjermkort kanskje? Fungerer heller ikke hvis jeg setter VGA kabel på integrert skjerkort men det er kanskje deaktivert i bios? Ser også at det lyser i ei rød lampe på hovedkort med teksten boot_device?

Hardware

- Asus P8Z68-V PRO

- Kingston hyperX 2x4 gb

- Gainward GTX570

- CPU (husker ikke)

- Win7

Hovedkort, cpu og minne var en ferdig oppgradering pakke fra komplett som har fungert uten problem i ca 12 mnd før dette skjedde.. Byttet også hovedkort på garanti men uten hell..

Takk for tiden for de av dere som tar seg tid til og hjelpe..

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å ta ut Gainward GTX570.

Kople skjermen (en skjerm du vet virker med en dvi kabel du vet virker) til Intel grafikk , dvs direkte på hovedkortet.

Sjekk så om du får BIOS til å poste synlig data på skjermen.

Resett hovedkortets cmos om du ikke har gjort det tidligere samtidig.

Hva ønsker vi å oppnå ?

Kontrollere om det et GTX570 som er gåent og det andre fungerer.Altså eliminere en feilkilde.

Lenke til kommentar

Kan være så lite som strøm som ligger igjen i kondensatorene.

Koble fra alle kabler untatt front IO, strømforsyning, skjermkort, ram og disker.

Trykk på power knappen noen ganger for å tømme stømmen.

Koble tilbake kablene og en rambrikke.

Reset Cmos og prøv igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...