Fotoskrulla Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Vinterlys Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Her har du truffet godt med å formidle værforholdene. Uværsskyer, solen som forsøker å trenge igjennom kommer fint fram. Litt kraftig forgrunn kanskje ? Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Her har du truffet godt med å formidle værforholdene. Uværsskyer, solen som forsøker å trenge igjennom kommer fint fram. Litt kraftig forgrunn kanskje ? Vennlig hilsen Ragnar Takk for hyggelig kommentar! Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Vakkert landskapsbilde med melankolsk stemning..likte dette! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Skriv det gjerne på min smakskonto når jeg tenker ytterligere kutt oppe - omtrent halvparten av den gråblå der jeg også ville dempa støyen litt enten med støyverktøy eller jonglere litt ved først å gjøre uskarpt og så skjerpe litt. Der må man kanskje prøve litt fram og tilbake før man får ønsket resultat. Ved å kutte blir man mer oppmerksom på fjellene i bakgrunn som den store gråblå stjeler helt oppmerksomheten fra. Men detter er ting du kan se litt på - eller rett og slett bare glemme det. Roar Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Nydelig landskap og lys du har fått gjengitt i dette flotte og vakre bildet Helene. Jeg søker til tider selv også slike skytunge scener som dette - som gjør en flott og mektig stemning. Da vil man, som Roar er inne på, ofte slite med dårlige lysforhold hvor støyen kan bli en utfordring - spesielt i de grå/blå partiene. Støv på billedbrikka viser også svært lett desverre. Heldigvis lider ikke skyer noe særlig over relativt hard støyfjerning og støvprikker er lette å fjerne. mvh Jan Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Vakkert landskapsbilde med melankolsk stemning..likte dette! Hilsen Tove Så hyggelig at du likte det Tove! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Skriv det gjerne på min smakskonto når jeg tenker ytterligere kutt oppe - omtrent halvparten av den gråblå der jeg også ville dempa støyen litt enten med støyverktøy eller jonglere litt ved først å gjøre uskarpt og så skjerpe litt. Der må man kanskje prøve litt fram og tilbake før man får ønsket resultat. Ved å kutte blir man mer oppmerksom på fjellene i bakgrunn som den store gråblå stjeler helt oppmerksomheten fra. Men detter er ting du kan se litt på - eller rett og slett bare glemme det. Roar Jeg har allerede kuttet mye i den grå skya syntes jeg, tenkte forgrunnen ble for dominerende hvis jeg tok mer. Men det er jo som du sier smak og behag. Men setter pris på dine tilbakemeldinger og tar dem med meg videre. Jeg har ikke noe redigeringsverktøy og har ikke fjernet støvpartikler eller dempet støy noen gang. Skal nok lære meg det også en gang! Ble i grunnen dritsur når jeg så hvor mye støv det var på linsa! Hvor kommer faenskapet ifra?! Grr! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Nydelig landskap og lys du har fått gjengitt i dette flotte og vakre bildet Helene. Jeg søker til tider selv også slike skytunge scener som dette - som gjør en flott og mektig stemning. Da vil man, som Roar er inne på, ofte slite med dårlige lysforhold hvor støyen kan bli en utfordring - spesielt i de grå/blå partiene. Støv på billedbrikka viser også svært lett desverre. Heldigvis lider ikke skyer noe særlig over relativt hard støyfjerning og støvprikker er lette å fjerne. mvh Jan Jeg elsker sånne landskap og slikt fantastisk lys! Jeg har ikke noe redigeringsverktøy og har ikke fjernet støvpartikler eller dempet støy noen gang. Skal nok lære meg det også en gang! Ble i grunnen dritsur når jeg så hvor mye støv det var! Hvor kommer faenskapet ifra?! Grr! (Kan det ikke holde seg i krokene hjemme?...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg