Gå til innhold

Aktivitetsguide i utlandet? Service og samferdsel eller barn og ungdomsarbeider?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal søke videregående om et par måneder. Jeg drømmer om å jobbe i varmere strøk og da spesiellt på et hotell for et reiseselskap. Jeg har reist så lenge jeg kan huske og jeg har alltid hatt lyst til å jobbe med aktivitene på hotellet.

Jeg har tenkt til å søke service og samferdsel, og så reiseliv på vg2. Er det en vanlig vei og ta for å jobbe i Startour/ving/apollo/nazar? Da tenker jeg ikke å bli guide/reiseleder, men å jobbe med aktivitetene som minidisco og klubb osv. Jeg har mest lyst til å søke service og samferdsel (reiseliv) siden jeg mest sannsynlig bare kommer til å jobbe noen sesonger på hotellene. Eller må jeg utdanne meg som barne og ungdomsarbeider? For å jobbe med aktivitene på hotellet?

Gjerne del dine erfaringer eller om du har noe som helst info som kan hjelpe meg? Det haster! Jeg har sendt mail til alle reiseselskapene og de svarer alle det samme. Og det er ikke mye til hjelp!

Håper noen kan hjelpe! Mvh Marina

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja. Jeg tror nok det er den veien du må gå. Men hva har reiseselskapene svart, da? Det er greit å vite

At jeg helst må ha erfaring med barn! Men jeg har ikke tid til å jobbe et år eller to i barnehage!..

Og mener du at jeg burde gå reiseliv?

Lenke til kommentar

Minidisco og klubb er nok ikke en fulltidsstilling. Det er noe som ansatte kanskje bruker en eller to timer på hver dag ved siden av andre arbeidsoppgaver i reiseselskapet. Jobben består altså ikke bare av å jobbe med barn, selv om akkurat den biten gjør det. Jeg foreslår at du spør reiseselskapene om hvilke stillinger de har og hvor mye man får jobbe med disco, barn og liknende. For det tror jeg ikke at man gjør i 8 timer om dagen på et hotell.

Jeg tror at reiselivsutdannelsen er mer relevant enn barne- og ungdomsarbeid, men vet ikke spesielt mye om verken utdannelsen eller jobben. Du bør også prøve å få litt arbeidserfaring med barn eller kunder. Det er ikke umulig å få jobb i en barnehage, selv om de foretrekker faglærte. Ei jente jeg kjenner, fikk en jobb liknende det du etterspør hos Ving reiser, tror jeg. Hun har fullført studiespesialisering på videregående. Jeg vet ikke hvilken arbeidserfaring hun eventuelt har.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Minidisco og klubb er nok ikke en fulltidsstilling. Det er noe som ansatte kanskje bruker en eller to timer på hver dag ved siden av andre arbeidsoppgaver i reiseselskapet. Jobben består altså ikke bare av å jobbe med barn, selv om akkurat den biten gjør det. Jeg foreslår at du spør reiseselskapene om hvilke stillinger de har og hvor mye man får jobbe med disco, barn og liknende. For det tror jeg ikke at man gjør i 8 timer om dagen på et hotell.

Jeg tror at reiselivsutdannelsen er mer relevant enn barne- og ungdomsarbeid, men vet ikke spesielt mye om verken utdannelsen eller jobben. Du bør også prøve å få litt arbeidserfaring med barn eller kunder. Det er ikke umulig å få jobb i en barnehage, selv om de foretrekker faglærte. Ei jente jeg kjenner, fikk en jobb liknende det du etterspør hos Ving reiser, tror jeg. Hun har fullført studiespesialisering på videregående. Jeg vet ikke hvilken arbeidserfaring hun eventuelt har.

Takk for tips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...