Centrux Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei!Jeg lurer på om noen andre der ute har erfaring med at det å få lastet ned og installere diverse oppdateringer (fra Windows oppdateringer til alt mulig annet) virker mye vanskeligere når man har diverse antivirusprogram på PCen?Jeg har Avast og Online Armor + Malware og det er ofte at jeg sliter med å få installert automatiske oppdateringer og andre oppdateringer generelt.Blir jeg nødt til å deaktivere virusprogrammene osv hver gang jeg skal holde på med oppdateringer eller finnes det en enklere løsning?Noen instillinger eller noe slikt som jeg kan stille på for det ikke skal gå i kluss?Takker for tips Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Høres rart ut, har aldri noen problemer med å få installert Win oppdateringer og har i alle fall betalt versjon av Malwarebytes. Så da må det være en av de to andre som er problemet. Ville vel bare slått av en av dem neste gang det er oppdateringer. Er problemet der fortsatt, slår du av den andre. Har du fortsatt problemer er det noe annet. Enkel feilsøking altså. Men ikke slå av mer enn ett av programmene om gangen, hvis ikke er det jo ikke lett å vite hvilket som var årsaken til problemet. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Avast og antibytes vet jeg går fint. Online armor har jeg ikke erfaring fra, men må nesten sette en knapp på den som startpunkt. Dog anbefaler jeg antibytes + MSE så lenge du ikke elsker uskikkelige nettsider. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg holder på å teste ut ulike sikkerhetsløsninger nå, for jeg har funnet ut at MSE + malwarebytes (+ superantispyware) de to siste i betalte utgaver, ikke fungerer godt nok. Særlig hos folk med barn som bruker pcen til spill osv. Også hatt noen kunder som har greid å få inn nokså vanskelige saker med samme løsning. Så jeg tror jeg kommer til å anbefale en betalt totalpakke for folk fremover, for det blir fort dyrt for kundene mine å la meg fikse vanskelige virus, eller så bruker jeg masse tid på venners/familie pcer. Tror det må være noe slikt som Ad-adware som krever at du skriver inn en PIN kode for å faktisk få kjørt filer den har flagget. Og gjør man det, så kan de i alle fall ikke skylde på noen andre enn seg selv. Men for flinke brukere som faktisk har litt peil på pc, så holder vel MSE + malwarebytes. Lenke til kommentar
Lindsay Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Kjører Content filter i tillegg til malwarebytes,superantispyware.Lite som kommer inn,så oppsettet blir da satt opp hos familie. Opptatt av sikkerhet generelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå