Gå til innhold

Spise kylling

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, nei nei. Kylling er ikke farlig. Ja, det anbefales ikke å spise kylling i sydligere strøk, pga bakterier, men den kyllingen vi har i Norge er trygg å spise så lenge den er ordentlig stekt.

Jeg vet ikke om du har fobi for å spise kylling, men det inneholder masse proteiner som er bra for kroppen. Må ikke la deg skremme av propaganda.

Lenke til kommentar

Jeg spiser ikke kylling, av flere grunner. Du har antibiotikaen, men enda viktigere søppelet de forer dem med. Og artene de bruker, disse kyllingene har helt andre gener enn de som blir brukt i økologisk produksjon. Det er to-tre produsenter som lager "approved" kylling for min del. Så den kyllinge jeg spiser spiser jeg på besøk etc. Når jeg får bedre råd kommer jeg til å begynne å kjøpe økologisk kylling.

Med normalt renhold og sunn fornuft kan du trygt spise kylling i norge.

Kan trygt spise godteri også, og McDonald. Men sunt? Nope. :) Så det kommer mer an på din kostholdsstandard enn sikkerhet. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

har ikke spist kylling siden det var snakk om at det kunne være farlig!

Er det noe nytt der?

Savner å spise kylling

Går helt fint å spise kylling, bare stek dem til dem er godt gjennomstekt og ikke bland redskaper som har vert borti kyllingen sammen.

Lenke til kommentar

At det å spise kylling er relativt trygt er jo en ting, problemet når bransjen holder på slik er jo faren for at det kan utvikle seg farlige smittsomme bakterielle sykdommer som er antibiotikaresistente, noe som i en worst case scenario kan gi oss en morderisk pest som vi ikke har sett maken til siden svartedauden, eller bare gjøre antibiotikaen ubrukelig å sende oss hundre år tilbake i tid medisinsk. Derfor bør en ta avstand fra det som blir gjort å ikke bare kaste dette til sides å bare si at "Å puste kommer til å ta livet ditt." å spøke det bort på den måten.

Edit: Den samme problemstillingen gjelder og forøvri ved overdrevet bruk av antibiotika på mennesker, der somme leger skriver ut antibiotika alt for lett uten at det nødvendigvis engang er en bakterie infeksjon det er snakk om. Dette er en av de større farene vi som en menneskehet står overfor i fremtiden å bør taes veldig serriøst.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

I går fikk jeg dårlig kylling. I Fjordland Express kylling korma. Jeg har også fått dårlig kylling fra norsk kylling på støren (kløver/solvinge). Og kylling i frostne ferdigretter smaker ofte "harskt".

Om det er farlig eller ikke er jeg ikke kompetent til å vurdere, men at den er dårlig er lett å smake.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Haha nei derfor dømmer man ikke etter en avatar;)

Er ganske opptatt av kosthold!

xD Da slutter vi å dømme etter avataren, og det øyeblikkelig!

Hvor kjøper jeg økologisk?

Jeg kan tenke meg at Meny og Coop kan ha det.

Det du skal se etter er Holtekylling (godkjent av min hemmelige kontakt, ernæringsfysiolog). Andre eksempler er Liveche og Stange, de er vel hakket bak Holte. Du kan sjekke her hvem som tar det inn, jeg skal ihvertfall mase på nærbutikkene mine!

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Jeg spiser ikke kylling, av flere grunner. Du har antibiotikaen, men enda viktigere søppelet de forer dem med. Og artene de bruker, disse kyllingene har helt andre gener enn de som blir brukt i økologisk produksjon. Det er to-tre produsenter som lager "app roved" kylling for min del. Så den kyllinge jeg spiser spiser jeg på besøk etc. Når jeg får bedre råd kommer jeg til å begynne å kjøpe økologisk kylling.

Nå får du jo en hel Stange-kylling til omtrent ingenting og da har du middag for to i en uke omtrent, så skjønner ikke helt dette med pris. Kvaliteten på Stange er det ingenting å si på, på tross av hva din hemmelige kilde måtte mene.

Endret av tommelfingerregel2
Lenke til kommentar

Nå får du jo en hel Stange-kylling til omtrent ingenting og da har du middag for to i en uke omtrent, så skjønner ikke helt dette med pris. Kvaliteten på Stange er det ingenting å si på, på tross av hva din hemmelige kilde måtte mene.

Jeg vet ikke prisene selv, og jeg har bare hørt omtale om Holte. Stange har jeg ikke hørt noenting om. :) Så derfor vil jeg ikke uttale meg om det, i tilfelle jeg sier noe som ikke stemmer. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...