Madridista1212 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 har ikke spist kylling siden det var snakk om at det kunne være farlig! Er det noe nytt der? Savner å spise kylling Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Har spist like mye og om ikke mer kylling siden det der, begynner å miste tenner, men ellers alt bra . Ler likegodt hver gang jeg leser om dere som ikke tør å spise dette herlige kjøttet lenger. Blir andre dagen på rad med kylling i dag Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Det er ikke farlig å spise kylling.. Om du vil beskytte deg mot de antibiotikaresistente bakteriene kan du bruke hansker når du skjærer opp rå fileter osv, og bruk egen skjæreplate til kylling.. Vask det som har vært borti rå kylling godt etterpå. Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Du kan jo vurdere økologisk. Det koster litt mer, men smaker mye bedre enn vanlig kylling. 3 Lenke til kommentar
Neymar10 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Nei, nei nei. Kylling er ikke farlig. Ja, det anbefales ikke å spise kylling i sydligere strøk, pga bakterier, men den kyllingen vi har i Norge er trygg å spise så lenge den er ordentlig stekt. Jeg vet ikke om du har fobi for å spise kylling, men det inneholder masse proteiner som er bra for kroppen. Må ikke la deg skremme av propaganda. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Med normalt renhold og sunn fornuft kan du trygt spise kylling i norge. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Jeg spiser ikke kylling, av flere grunner. Du har antibiotikaen, men enda viktigere søppelet de forer dem med. Og artene de bruker, disse kyllingene har helt andre gener enn de som blir brukt i økologisk produksjon. Det er to-tre produsenter som lager "approved" kylling for min del. Så den kyllinge jeg spiser spiser jeg på besøk etc. Når jeg får bedre råd kommer jeg til å begynne å kjøpe økologisk kylling. Med normalt renhold og sunn fornuft kan du trygt spise kylling i norge.Kan trygt spise godteri også, og McDonald. Men sunt? Nope. Så det kommer mer an på din kostholdsstandard enn sikkerhet. Endret 5. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 har ikke spist kylling siden det var snakk om at det kunne være farlig! Er det noe nytt der? Savner å spise kylling Går helt fint å spise kylling, bare stek dem til dem er godt gjennomstekt og ikke bland redskaper som har vert borti kyllingen sammen. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Etter avataren til TS å dømme så tror jeg ikke kosthold er så viktig, så lenge det er trygt å spise. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Å puste kommer til å ta livet ditt. Som du lærer på barneskolen, stek kyllingen godt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Nå skal jeg være veldig kjedelig å ta det bokstavelig: Å puste kommer til å ta livet ditt.Nei, pusting tar ikke livet ditt. Det er utrolig mange graderinger mellom sunt og dødsusunt. Endret 5. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) At det å spise kylling er relativt trygt er jo en ting, problemet når bransjen holder på slik er jo faren for at det kan utvikle seg farlige smittsomme bakterielle sykdommer som er antibiotikaresistente, noe som i en worst case scenario kan gi oss en morderisk pest som vi ikke har sett maken til siden svartedauden, eller bare gjøre antibiotikaen ubrukelig å sende oss hundre år tilbake i tid medisinsk. Derfor bør en ta avstand fra det som blir gjort å ikke bare kaste dette til sides å bare si at "Å puste kommer til å ta livet ditt." å spøke det bort på den måten. Edit: Den samme problemstillingen gjelder og forøvri ved overdrevet bruk av antibiotika på mennesker, der somme leger skriver ut antibiotika alt for lett uten at det nødvendigvis engang er en bakterie infeksjon det er snakk om. Dette er en av de større farene vi som en menneskehet står overfor i fremtiden å bør taes veldig serriøst. Endret 5. januar 2015 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) I går fikk jeg dårlig kylling. I Fjordland Express kylling korma. Jeg har også fått dårlig kylling fra norsk kylling på støren (kløver/solvinge). Og kylling i frostne ferdigretter smaker ofte "harskt". Om det er farlig eller ikke er jeg ikke kompetent til å vurdere, men at den er dårlig er lett å smake. Endret 6. januar 2015 av Emancipate Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Etter avataren til TS å dømme så tror jeg ikke kosthold er så viktig, så lenge det er trygt å spise. Haha nei derfor dømmer man ikke etter en avatar;) Er ganske opptatt av kosthold! Lenke til kommentar
Bendorama Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg spiser aldri noen ferdig retter med frossen kylling eller ala toro / fjorland ferdig retter med kylling, det smaker aldri godt, seigt er det ofte også. Kutter kylling filene selv, fjerner de hvite "trådene" også(sener / muskel?). Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2015 Du kan jo vurdere økologisk. Det koster litt mer, men smaker mye bedre enn vanlig kylling. Hvor kjøper jeg økologisk? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Ultra har her, vil også tro at Meny og noen coop obs kan ha. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Haha nei derfor dømmer man ikke etter en avatar;) Er ganske opptatt av kosthold! xD Da slutter vi å dømme etter avataren, og det øyeblikkelig! Hvor kjøper jeg økologisk?Jeg kan tenke meg at Meny og Coop kan ha det. Det du skal se etter er Holtekylling (godkjent av min hemmelige kontakt, ernæringsfysiolog). Andre eksempler er Liveche og Stange, de er vel hakket bak Holte. Du kan sjekke her hvem som tar det inn, jeg skal ihvertfall mase på nærbutikkene mine! Endret 6. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Tastaturskriver Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Jeg spiser ikke kylling, av flere grunner. Du har antibiotikaen, men enda viktigere søppelet de forer dem med. Og artene de bruker, disse kyllingene har helt andre gener enn de som blir brukt i økologisk produksjon. Det er to-tre produsenter som lager "app roved" kylling for min del. Så den kyllinge jeg spiser spiser jeg på besøk etc. Når jeg får bedre råd kommer jeg til å begynne å kjøpe økologisk kylling. Nå får du jo en hel Stange-kylling til omtrent ingenting og da har du middag for to i en uke omtrent, så skjønner ikke helt dette med pris. Kvaliteten på Stange er det ingenting å si på, på tross av hva din hemmelige kilde måtte mene. Endret 6. januar 2015 av tommelfingerregel2 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Nå får du jo en hel Stange-kylling til omtrent ingenting og da har du middag for to i en uke omtrent, så skjønner ikke helt dette med pris. Kvaliteten på Stange er det ingenting å si på, på tross av hva din hemmelige kilde måtte mene.Jeg vet ikke prisene selv, og jeg har bare hørt omtale om Holte. Stange har jeg ikke hørt noenting om. Så derfor vil jeg ikke uttale meg om det, i tilfelle jeg sier noe som ikke stemmer. Endret 6. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå