Gå til innhold

Skjermkortvifte bråker


KDN

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en gammel stasjonær PC hvor skjermkortviften bråker/brummer veldig på lav hastighet, Må ofte opp i 100% for at brummingen skal forsvinne, men siden det er standardvifte (den som følger med) er det mye lyd når den er over 40%

 

Mitt spørsmål er om det er et nytt skjermkort jeg kan kjøpe til en PC fra 2010, evt ny vifte og om det ellers er noen oppgraderinger til hardware som er verdt det til en så gammel PC?

 

OS: Windows 7 ultimate x64

Hardware:

Hovedkort: ASUS P7P55D-E LX socket-1156

CPU: i5-750 quad core 2,66 GHz

RAM: Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 2 X 2 GB

GPU: Sapphire Radeon HD5770 1 GB GDDR5

PSU: Corsair HX 650W

 

PCen er fra Juni 2010, så garantien på alt har gått ut med god margin. Takker for all hjelp!

Endret av pentakillskill2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Lenke til kommentar

Har selv dette skjermkortet her da 6870: http://bildr.no/view/ZzhmWDRB Om det hadde vært av noen interesse men! Kjøpte det herfra for 3 år siden https://www.dustinhome.no/product/5010548986/radeon-hd6870-directcu-1gb-gddr5-pci-e-dvidp?redirected=1

 

Det yter bra og i eks battfield 3 så yter det fint på High ikke Ultra da. Bruker den ikke lenger fordi jeg kjøpte nytt!

 

NB: Den ligger i en antistatisk pose og i en boks. Men selger den til et sted mellom 300-500 kr

 

Men du kan jo også som sagt under her bare gjøre et forsøk verdt? :)

Endret av Heinza7
Lenke til kommentar

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Det er ikke stress med rma hos komplett. Log inn og søk, enten ok eller ikke.

Lenke til kommentar

 

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Det er ikke stress med rma hos komplett. Log inn og søk, enten ok eller ikke.

 

 

OK, skal jeg gjøre.

Er det ellers noen andre GPU som selges i Norge som passer? Eller passer alt med PCI-E 2.0?

Lenke til kommentar

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Du skal få et kort verdt prisen av nypris, do it, eller send det til meg og jeg gjør det, takker ja til et nytt kort til den prislappen :)

 

Alt Pci-e2 går i pci-e3 og visa versa.

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Du skal få et kort verdt prisen av nypris, do it, eller send det til meg og jeg gjør det, takker ja til et nytt kort til den prislappen :)

 

Alt Pci-e2 går i pci-e3 og visa versa.

 

 

Til samme pris som det kortet kostet i 2010? Skal sende komplett en mail jeg.

 

Så alle PCI-E 2.0, 2.1 og 3.0 passer i hovedkortet jeg har?

Lenke til kommentar

 

 

Hei, takk for alle svar. Har kjøpt PCen på komplett.no under navnet "Gamer Premium i35" med 3 års garanti.

 

Uansett, så har jeg sett at lignende skjermkort kun koster rundt 300 kroner (??) nå, så selv med reklamasjonsrett er det ikke verdt stresset med å sende inn tror jeg.

Du skal få et kort verdt prisen av nypris, do it, eller send det til meg og jeg gjør det, takker ja til et nytt kort til den prislappen :)

 

Alt Pci-e2 går i pci-e3 og visa versa.

 

 

Til samme pris som det kortet kostet i 2010? Skal sende komplett en mail jeg.

 

Så alle PCI-E 2.0, 2.1 og 3.0 passer i hovedkortet jeg har?

 

Ja, og Ja!

Lenke til kommentar

 

Tilleggsspørsmål. Om reklamasjon ikke går, er det verdt å kjøpe et skjermkort som gtx 760 (https://prisguiden.no/produkt/asus-geforce-gtx-760-2gb-directcu-ii-oc-178637) og eventuelt 4 GB til med RAM, eller vil CPUen være for dårlig i forhold?

 

Spurte en fyr og han sa at det ikke ville være noe problem og at den intel cpuen forsatt funker like bra sammen med det skjermkortet du linker til! :) 4 gb mer med ram høres ut som en bra plan. 8 gb er det en egentlig max trenger (forsåvidt) Du får uansett ha lykke til med det skjermkortet om du får ordnet det med en reklamasjon! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...