Fredrikba1 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hallo I det siste har PCen min hatt problemer med å kjøre ordentlig, bluescreens i ny og ne, og jeg er ganske lei av det. Flere av USBene mine har sluttet å fungere, og spesielt de to USBene jeg har foran på PCen. Det største problemet med de foran er at (ikke så mye nå lenger) PCen helt uten videre slår seg av når jeg kobler til en USB der. Hva jeg kobler til har ingenting å si, fordi det skjer med uansett hva jeg kobler til. Men ja, så jeg har nå bestemt meg for å kjøpe noen nye PC-deler for å fikse problemene jeg har. Jeg har bestemt meg for å kjøpe en ASUS Z97-PRO (WiFi ac) hovedkort. https://www.dustinhome.no/product/5010789076/z97-prowi-fi-ac Hvis dere finner en nettside hvor den er billigere så skriv det gjerne i kommentarfeltet under Men hovedspørsmålet mitt er, som dere kan se i tittelen, hvilke komponenter burde jeg kjøpe sammen med dette hovedkortet? Det jeg har tenkt å bytte ut (hvert fall i begynnelsen) er prosessor og harddisk. Muligens et skjermkort senere, og helt til slutt litt mer RAM, siden jeg kun har 4 GB (Muligens 4 år gamle "RAM kort", så..). Harddisk så tenkte jeg kanskje en SSD siden min tidligere SSD (R.I.P) på hele 64 GB!!! Ja, 64 GB, en av de første SSD'ene som kom ut, stolt av å betale hele kr 2 000 for den...... Men ja, en dag når jeg startet PCen etter noen problemer med å få starta den, så kom det opp en melding at den ikke lenger finner noe programvare. Jeg prøvde å reinstallere programvaren, men funket heller ikke. Til slutt koblet jeg den fra og brukte min vanlige harddisk for programvaren. PCEN STARTET! Jeg ble skikkelig letta, men også skuffet over at SSD'en min var død. POENGET ER: jeg vil kjøpe en ny SSD, og da tenkte jeg kanskje en Samsung 840 Evo 250 GB. https://www.dustinhome.no/product/5010748425/840-evo Som sagt, hvis dere vet om en nettside hvor den er billigere så skriv det i kommentarfeltet under Hvis dere mener den ikke er verdt å kjøpe, kom også med egne meninger! Derfor jeg skriver dette her så! Jeg lå også merke til denne kampanjen: https://www.dustinhome.no/product/5010810910/core-i7-4790k-asus-z97-a-kingston-8gb-hyperx-fury-s-1150 Burde jeg kanskje kjøpe den? Da har jeg allerede det jeg ønsker bortsett fra harddisk, men hvis det ikke er noe problem med den harddisken jeg har nå så viker jeg unna kjøp av harddisk. Hvis det ikke er en god deal, skriv gjerne en prosessor, hvis ikke flere andre forslag istedenfor. Det jeg ser etter er en pris som skal være til sammen ca. som den kampanjen (4 299,-). Jeg ønsker ikke betale for mye, siden jeg er midt i russetid osv. Takk for alle svar og forslag i forveien! Mvh Fredrik Arntsen Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) Hva er det du trenger/hva har du ifra før? Hva skal PCen brukes til? Budsjett, altså hvor mye kan/vil du bruke av penger? Hva er det du eventuelt har ifra før? Kan du bygge selv eller MÅ det være ett ferdig bygg? Men den oppgraderings pakka ser ok ut, men du må jo ha strømforsyning, kabinett, SSD/HDD og ett skjermkort i tillegg om du ikke har det ifra før, men selve pakka er bra nok den. Endret 5. januar 2015 av meg0709 Lenke til kommentar
Fredrikba1 Skrevet 9. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2015 Hva er det du trenger/hva har du ifra før? Hva skal PCen brukes til? Budsjett, altså hvor mye kan/vil du bruke av penger? Hva er det du eventuelt har ifra før? Kan du bygge selv eller MÅ det være ett ferdig bygg? Men den oppgraderings pakka ser ok ut, men du må jo ha strømforsyning, kabinett, SSD/HDD og ett skjermkort i tillegg om du ikke har det ifra før, men selve pakka er bra nok den. Jeg har allerede nevnt budsjett og hva jeg har fra før av. Jeg skal kjøpe hovedkort og prosessor nå, venter med harddisk og skjermkort. Men akkurat nå har jeg et budsjett på kr 4 299, som nevnt i innlegget mitt. Dette budsjettet skal gå på for å kjøpe prosessor og hovedkort. Jeg tenkte 4 299,- er bra på grunn av at jeg i tillegg får 8GB RAM. Siden jeg skal bare kjøpe de to delene så blir det selvfølgelig bygg selv Skru av det ene og skru på det andre. Jeg har en 620W strømkilde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå