Gå til innhold

Passer CPU-kjøleren med CPU'en?

Anbefalte innlegg

Skjønner at de er 15.

Fakta er at man MÅ ikke ha en AX/AXI PSU.

Nei... Sa jeg det?

Sa at man ikke skal velge jalla psu som CX serien...

Ingen grunn til å diskutere barnslig.

Første halvdel av 2000 var det solgt uendelig masse j*** PSU er fra norske nettbutikker. Det er slutt med det.

Corsair sin builder serie er langt fra å være i den kategorien selv om det ikke er high/end entusiast.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er trådstarter som har valgt CX600 fra starten.

Jeg ville ha anbefalt noe annet .

Men det var ikke spørsmålet om PSU i det hele tatt i denne tråden.

Kun om hvite Corsair kabel sett.

Christian Thorkildsen . Spar deg , men jeg overser det siden du "er" ung.

Trekke inn begreper som "dritt" og "jalla" er det du som gjorde.

Nå er også saken at trådstarter har 15000 til rådighet og hadde valgt seg unødvendig dyrt og bortkastet Corsair Dominator DHX kun for utseende.Jeg anbefalte hyperX fury 1866 i stedet og bruke den sparte tusenlappen på i5 - i7

Samt hadde brukt 700 på et hvitt kabel sett hadde jeg ikke gjort han oppmerksom på at det ikke kunne benyttes sammen med CX600.

Så man kan jo spørre seg om hvem som bidrar og med fakta og velfunderte forslag eller hvem som bidrar kun med fud.

• Liker 2
Lenke til kommentar

CX serien til Corsair er en lavbudsjett psu som jeg ikke anbefaler, pga kompontene som blir brukt og etter reviews fra nettet.

Dominator ram skal ikke kjøpe med mindre man har penger til det, ergo ts kan lage en showcase pc til 15K, like god som en til 12K... Raskere ram hastighet hjelper dog i spill så anbefaler 2400Mhz hastighet.

H440 har dårlig airflow. fungerer bedre om du skal ha ``køstum`` kjøling på komponentene dine.

Har tenkt å bestille dette fra Cablemods, mye bedre kvalitet ifølge YouTuberen Logan. Billigere er det også,

80Eur for hele settet, du må betale 700Kr for kablene, + 200Kr for 24pin og 8pin til mobo/cpu.

Lenke til kommentar

Det er mulig å flytte radiatoren helt i venstrehjørne? Kan man snu den også, slik at ledningene er på høyresiden istedet for venstresiden?

Sjekk det bildet her: http://bildr.no/view/bUlHcnFF ;) Ser ut som det også skal gå fint!

Jepp, får ordne noe slikt, synes det så mye bedre ut. :)

CX serien til Corsair er en lavbudsjett psu som jeg ikke anbefaler, pga kompontene som blir brukt og etter reviews fra nettet.

Dominator ram skal ikke kjøpe med mindre man har penger til det, ergo ts kan lage en showcase pc til 15K, like god som en til 12K... Raskere ram hastighet hjelper dog i spill så anbefaler 2400Mhz hastighet.

H440 har dårlig airflow. fungerer bedre om du skal ha ``køstum`` kjøling på komponentene dine.

Har tenkt å bestille dette fra Cablemods, mye bedre kvalitet ifølge YouTuberen Logan. Billigere er det også,

80Eur for hele settet, du må betale 700Kr for kablene, + 200Kr for 24pin og 8pin til mobo/cpu.

Ser veldig nice ut. Har du noen andre kabinetter som du anbefaler? NZXT ser jo drit fin ut. Viktig med sidepanel imo. :w00t:

Det er trådstarter som har valgt CX600 fra starten.

Jeg ville ha anbefalt noe annet .

Men det var ikke spørsmålet om PSU i det hele tatt i denne tråden.

Kun om hvite Corsair kabel sett.

Christian Thorkildsen . Spar deg , men jeg overser det siden du "er" ung.

Trekke inn begreper som "dritt" og "jalla" er det du som gjorde.

Nå er også saken at trådstarter har 15000 til rådighet og hadde valgt seg unødvendig dyrt og bortkastet Corsair Dominator DHX kun for utseende.Jeg anbefalte hyperX fury 1866 i stedet og bruke den sparte tusenlappen på i5 - i7

Samt hadde brukt 700 på et hvitt kabel sett hadde jeg ikke gjort han oppmerksom på at det ikke kunne benyttes sammen med CX600.

Så man kan jo spørre seg om hvem som bidrar og med fakta og velfunderte forslag eller hvem som bidrar kun med fud.

Jeg valgte først CX600, og jeg vil takke deg for at du veiledet meg med en annen. Men nå synes jeg AX strømforsyningen både så og var bedre. Innså at det var bortkastet å bruke så mye på RAM, men etter å ha forsket å fått meninger (fra deg) så gikk jeg da for noen billigere med samme like mye hertz. Investerte i en bedre prosessor istedet, dette var et godt råd som jeg setter veldig stor pris på.

Alle bidrar her, alt dere skriver påvirker meg, siden dere er mer erfarne, og da vil jeg jo automatisk høre på deres meninger. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...