Gå til innhold

Noen vet ...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skarpe og fine bilder :)

Burde absolutt kunne identifiseres av bildene. Har gått gjennom tre fugleböker og endel sök på nettet uten hel.... :(

(Satt du oppe til klokka 4 i natt for å finne ut hvem dette er??)

Tusen takk Rolf Magne for hjelpen, og for hyggelig tilbakemelding. Har også trålet fuglebøker og nett, men denne var vrien.

Om jeg satt oppe til klokka 4 i natt for å finne ut av dette :D - Rolf Magne, døgnet har alt for få timer :D

Ha en god dag!

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Uansett hvilken fugl dette er, så er det et fint bilde.

(Men her er det sikkert flere eksperter som kan identifisere)

Vennlig hilsen Ragnar

Tusen takk Ragnar, for hyggelig tilbakemelding. Sikkert noen her inne som vet. Men som Oddmund her nevner, så kan "spør en ornitolog" gi meg svar.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Formen og nebbet minner om stær, ja. Men jeg er ingen ornitolog. Etter å ha sjekket Gyldendals store fugleguide er jeg rimelig sikker på at det er en ungfugl til tross for at den på bildet i boka ser noe mer grå ut.

Uansett en utmerket fotojobb.

Roar

Tusen takk Roar, for hyggelig tilbakemelding. Tusen takk også for hjelp til å finne ut av denne fuglen, som viser seg å være en helt vanlig stær ungfugl. Du og Oddmund var inne på det, og nå bekrefter MotoG også dette.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar

Jeg får si som Roar, jeg er heller ingen Ornitolog eller fuglefotograf, men det er utvilsomt to supre artsbilder du viser oss her, med topp skarphet og fin rolig bakgrunn, så det burde vel være store muligheter for at en med de rette kunnskapene kan si hva slags fugl dette her er.

Mvh. Rolf

Tusen takk Rolf, for hyggelig tilbakemelding. Noen ganger kan en være heldig å få skarpe bilder, selv når de blir tatt "i farta". Jeg er svært fornøyd med min Nikon her, men jeg kjenner at den kan bli litt tung å holde, i alle fall når fototuren blir lang.

Mvh Lisbeth.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...