Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Noen vet ... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
rolfmm Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Skarpe og fine bilder Burde absolutt kunne identifiseres av bildene. Har gått gjennom tre fugleböker og endel sök på nettet uten hel.... (Satt du oppe til klokka 4 i natt for å finne ut hvem dette er??) Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Nydelige, skarpe bilder, men vet ikke navet Lenke til kommentar
okjo Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Stær ungfugl? Du kan sende inn bilde til "spør en ornitolog" for sikker identifisering, de bruker å gi kjapp tilbakemelding mvh Oddmund Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Uansett hvilken fugl dette er, så er det et fint bilde. (Men her er det sikkert flere eksperter som kan identifisere) Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Skarpe og fine bilder Burde absolutt kunne identifiseres av bildene. Har gått gjennom tre fugleböker og endel sök på nettet uten hel.... (Satt du oppe til klokka 4 i natt for å finne ut hvem dette er??) Tusen takk Rolf Magne for hjelpen, og for hyggelig tilbakemelding. Har også trålet fuglebøker og nett, men denne var vrien. Om jeg satt oppe til klokka 4 i natt for å finne ut av dette - Rolf Magne, døgnet har alt for få timer Ha en god dag! Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Nydelige, skarpe bilder, men vet ikke navet Tusen takk Torhild Håper noen vet. Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Stær ungfugl? Du kan sende inn bilde til "spør en ornitolog" for sikker identifisering, de bruker å gi kjapp tilbakemelding mvh Oddmund Tusen takk for tips Oddmund Finner nok ut av dette til slutt Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Uansett hvilken fugl dette er, så er det et fint bilde. (Men her er det sikkert flere eksperter som kan identifisere) Vennlig hilsen Ragnar Tusen takk Ragnar, for hyggelig tilbakemelding. Sikkert noen her inne som vet. Men som Oddmund her nevner, så kan "spør en ornitolog" gi meg svar. Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Formen og nebbet minner om stær, ja. Men jeg er ingen ornitolog. Etter å ha sjekket Gyldendals store fugleguide er jeg rimelig sikker på at det er en ungfugl til tross for at den på bildet i boka ser noe mer grå ut. Uansett en utmerket fotojobb. Roar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg får si som Roar, jeg er heller ingen Ornitolog eller fuglefotograf, men det er utvilsomt to supre artsbilder du viser oss her, med topp skarphet og fin rolig bakgrunn, så det burde vel være store muligheter for at en med de rette kunnskapene kan si hva slags fugl dette her er. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Et riktig fint bilde av ungstæren. Likte nr. 2 best, stilig med bein løftet. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Formen og nebbet minner om stær, ja. Men jeg er ingen ornitolog. Etter å ha sjekket Gyldendals store fugleguide er jeg rimelig sikker på at det er en ungfugl til tross for at den på bildet i boka ser noe mer grå ut. Uansett en utmerket fotojobb. Roar Tusen takk Roar, for hyggelig tilbakemelding. Tusen takk også for hjelp til å finne ut av denne fuglen, som viser seg å være en helt vanlig stær ungfugl. Du og Oddmund var inne på det, og nå bekrefter MotoG også dette. Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg får si som Roar, jeg er heller ingen Ornitolog eller fuglefotograf, men det er utvilsomt to supre artsbilder du viser oss her, med topp skarphet og fin rolig bakgrunn, så det burde vel være store muligheter for at en med de rette kunnskapene kan si hva slags fugl dette her er. Mvh. Rolf Tusen takk Rolf, for hyggelig tilbakemelding. Noen ganger kan en være heldig å få skarpe bilder, selv når de blir tatt "i farta". Jeg er svært fornøyd med min Nikon her, men jeg kjenner at den kan bli litt tung å holde, i alle fall når fototuren blir lang. Mvh Lisbeth. Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Et riktig fint bilde av ungstæren. Likte nr. 2 best, stilig med bein løftet. Hei MotoG ! Hva kan man si ? Mer eleganse enn din entre her, skal det nok letes lenge etter. Ha, ha - Helt konge Mvh Lisbeth, og takk Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Nice picture og young starling [ ung stær ] With best regards Leif Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Nice picture og young starling [ ung stær ] With best regards Leif Hei Leif, og tusen takk. Da kom vi i mål med denne ungstæren. Best regards Lisbeth Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Nice picture og young starling [ ung stær ] With best regards Leif Hei Leif, og tusen takk. Da kom vi i mål med denne ungstæren. Best regards Lisbeth Yes, ungstær Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg