Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Føler meg helt jævlig.

Anbefalte innlegg

Hei.

Føler meg rett og slett helt for jævlig, og det har jeg vært siden jeg slapp ut fra en tvangsinnleggelse på to måneder for en psykotisk/manisk episode. Vil påstå jeg fikk mye medisiner under oppholdet, er i hvert fall perioder jeg ikke husker i det hele tatt.

Fra journalen ser jeg at jeg har fått disse medisinene:

Zopiclone
Zyprexa
Stesolid
Melatonin
Vival
Nozinan
Levomepromazin mixt
Cisordinol Acutard, zuklopentixol
Diazepam
Ordieil Retard (Valproat)
Fikk mye antipsykotisk, stemningsstabiliserende og beroligende, så vidt jeg har forstått i hvert fall. Nå har jeg ikke så mye peiling på medisiner, men hvordan er det med bivirkninger på medisinene jeg tok? Tok medisiner i rundt 2,5 måneder. Og avsluttet selv medisinering når jeg slapp ut.
Lurer jo på om å avslutte medisinering på stemningsstabiliserende kanskje ikke er det beste.
Situasjonen min i dag er fucked. Har så lite glede og tro på livet at jeg foretrekker å sove. Som ikke akkurat er et bra tegn.
Har så sinnsykt dårlig selvtillit. Man begynner vel å spørre seg selv om man er helt bra, etter å ha blitt holdt fanget av psykiatrien.
Jeg har så latterlige skumle tanker. Driver egentlig bare å tenker på død og fordervelse. Så fucked up tanker at jeg skjemmes, men fortsatt tanker jeg kan kose meg med.
Føler nesten ingen glede i hverdagen. Det er faktisk helt mørkt. Og høydepunktet er jo som sagt å sove, for jeg finner fortiden ytterst lite glede i livet.
Har drevet å sosialisert meg litt i etterkant av tvangsinnleggelsen, men jeg greier nesten ikke å nyte det å være med gode venner.
Jeg ser tilbake på de siste årene og jeg må si det er lite jeg ser på som gode tider, noen uker her og der. Men da har jeg derimot også hatt det veldig bra. Nå har jeg sikkert hatt et greit liv da, jeg forventer vel kanskje bare litt mye av livet.
Jeg har ikke noen bra selvfølelse, tvangsinnleggelsen føler jeg tok alt.
Men tror det er tankene som tar meg egentlig, bare negative greier.

Anonymous poster hash: e6019...ccf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...