Hveding Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei. Har fått litt vann over et hovedkort som lå i esken.. Lå inni "posen" det fulgte med i, men regner ikke med at dette hindret vannet i å komme inn på hovedkortet. Har seg sånn at dette har ligget et par dager, å da jeg skulle ta det ut i dag var kun esken og posen våt.. Posen inni esken var litt mindre fukt på, nesten ingenting men litt.. Men det har da ligget et par dager, så regner nesten med at det har rent av. Men hvordan kan jeg teste om dette enda fungerer ? Kan de andre delene bli skadet som jeg kobler til ? Som CPU, Ram, PSU osv?Snakk om et MSI hovedkort:http://www.msi.com/product/mb/Z87-G45-GAMING.html#hero-overview Hovedkortet i seg selv ser helt fint ut, ser ikke ut som det har vært i kkontakt med vann i det hele tatt. Mvh Pat. Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Jeg ville la det tørke noen dager for å være sikker i nærheten av en varmekilde. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Så lenge det ikke har strøm i seg å tåler hovedkort litt vann La det tørke skikkelig noen dager, gjerne forran vifteovn Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 (endret) Verste er nok å få vann i CPU sokkelen, men bortsett fra det tåler det nok noe vann. Går vel sikkert å bruke hårføner litt forsiktig, bare det ikke blir alt for varm at noe smelter. http://www.asrock.com/news/index.asp?id=1440 Ser ut som asrock er det merket som har modeller som tåler en del vann. Cpu og ram er nok de som tar mest skade av vann, PSU kan være farlig å få vann i seg, særlig fordi det er 230 volt kan man få støt, men ellers er risikoen størst for kortsluttning eller rust over tid. Endret 6. januar 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jepp, er en stund siden Asrock kom ut med vannbeskyttelses "coating" på hovedkortene sine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå