papusan Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 En kan fortsatt kjøpe en god 256gb ssd til under 1000,- Det finnes ingen bedre innvestering i perfomance enn dette. Oppdater denne laptopen med en bedre cpu og ram også hvis du kan skaffe dette til en rimelig penge. Da denne laptopen kan vare en stund til.. Ssd'n som du kjøper har du i mange år etter at laptopen er skrotet. I tillegg er det en veldig fin hobby å oppgradere gammel hardware. Det er moro og kunne se at en kan få brukbar ytelses forbedring også på slik maskinvare.. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 En kan fortsatt kjøpe en god 256gb ssd til under 1000,- Det finnes ingen bedre innvestering i perfomance enn dette. Oppdater denne laptopen med en bedre cpu og ram også hvis du kan skaffe dette til en rimelig penge. Da denne laptopen kan vare en stund til.. Ssd'n som du kjøper har du i mange år etter at laptopen er skrotet. I tillegg er det en veldig fin hobby å oppgradere gammel hardware. Det er moro og kunne se at en kan få brukbar ytelses forbedring også på slik maskinvare.. Jeg kan ikke for det, men jeg syns 1000kr blir fryktelig mye å bruke på bare lagringsplass i en så gammel laptopp. Argumentet om å kunne plukke ut SSD'en igjen senere er greit nok, men det fordrer jo at man faktisk har noe meningsfylt å putte den i. Nå har denne laptoppen 1,5Gbit S-ATA interface, så om en SSD vil gi så mye bedre brukeropplevelse enn en SSHD er jeg litt i tvil om. Da kan denne være et godt alternativ, 4 ganger så stor som en SSD til tusenlappen, og jeg tror den også vil mette S-ATA interface'et. Man får da ny CPU som i følge passmark er dobbelt så rask inn i samme tusenlappen. Men alt dette blir jo helt bortkastet om det står 512MB RAM i laptoppen. Da må eventuelt det også oppgraderes. Som jeg sa i min første post så er dette en dinosaur av en laptop, jeg hadde ikke brukt tusen kroner på å oppgradere noe så gammelt, hovedkortet er jo godt og vel på overtid som det er nå. Kanskje de 300,- for CPU'en hvis det står 2GB minne i maskinen nå.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Med SATA-150 og SSD så får du fortsatt nytte av de lave forsinkelsene, som er dramatisk mye bedre enn en HDD (eller SSHD). Prisene er ikke så attraktive nå, de har gått opp en del, men 949,- for en 256 GB MX100 er ikke det verste. Men det er du som tar valget, vi bare sier hva vi synes. Lenke til kommentar
papusan Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 En kan fortsatt kjøpe en god 256gb ssd til under 1000,- Det finnes ingen bedre innvestering i perfomance enn dette. Oppdater denne laptopen med en bedre cpu og ram også hvis du kan skaffe dette til en rimelig penge. Da denne laptopen kan vare en stund til.. Ssd'n som du kjøper har du i mange år etter at laptopen er skrotet. I tillegg er det en veldig fin hobby å oppgradere gammel hardware. Det er moro og kunne se at en kan få brukbar ytelses forbedring også på slik maskinvare.. Jeg kan ikke for det, men jeg syns 1000kr blir fryktelig mye å bruke på bare lagringsplass i en så gammel laptopp. Argumentet om å kunne plukke ut SSD'en igjen senere er greit nok, men det fordrer jo at man faktisk har noe meningsfylt å putte den i. Nå har denne laptoppen 1,5Gbit S-ATA interface, så om en SSD vil gi så mye bedre brukeropplevelse enn en SSHD er jeg litt i tvil om. Da kan denne være et godt alternativ, 4 ganger så stor som en SSD til tusenlappen, og jeg tror den også vil mette S-ATA interface'et. Man får da ny CPU som i følge passmark er dobbelt så rask inn i samme tusenlappen. Men alt dette blir jo helt bortkastet om det står 512MB RAM i laptoppen. Da må eventuelt det også oppgraderes. Som jeg sa i min første post så er dette en dinosaur av en laptop, jeg hadde ikke brukt tusen kroner på å oppgradere noe så gammelt, hovedkortet er jo godt og vel på overtid som det er nå. Kanskje de 300,- for CPU'en hvis det står 2GB minne i maskinen nå.. Hadde ikke kastet bort pengene på en sshd uansett, men en 512gb ssd hadde vært digg uansett til evt neste pc eller en du bygger selv.. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 128 - 256 GB holder vel i massevis for de fleste. Utover dette kan filer osv. lagres på ekstern harddisk. SSD-en er hovedsaklig for system og installerte programmer uansett. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 26. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2015 Jeg bumper en gammel post. Fikk aldri gjort noe med denne pcn ettersom jeg bare kjøpte en ny PC, men så så jeg denne annonsen på finn og lurer på om den kan brukes i min pc? (jeg har orginalt 32 bit pc) http://www.finn.no/finn//torget/annonse?finnkode=60116399&searchclickthrough=true&searchQuery=prosessor Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Tror ikke T6400 vil virke i din maskin siden den har 800MHz fsb , jeg tror din maskin har Intel 945GM chipset å da støttes kun 533 og 667 MHz frontbus. Vet ikke om denne listen er komplett men den viser cpu for 945GM. Tror jeg har noen av de cpuene som er kompatibel - hvis du kan vente kan jeg lete å se imårn. 1 Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Jeg fant disse 3 som alle har 667 fsb - T5550, T5600 , T7200. Alle 3 burde egentlig virke på din maskin hvis du har siste bios med alle µkodene oppdatert. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 27. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2015 Hva skal du ha for den til høyre? hvor holder du til? er ikke interessert i å betale mye, siden dataen ikke er verdt noe uansett Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 For å lese pm må du gå på personelig meldinger på din profil - selger alle for 80,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå