Brattus Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 HeiMin kjæreste og jeg lurer på å dra til Sharm el Sheikh i sommer, og har funnet en grei pris på en tur dit via Amisol ( Dette hotellet http://www.amisol.no/hotell/sharm-el-sheikh-egypt/club-reef/ )Lurer bare på om folk har noen erfaringer eller opplevelser de ønsker å dele, og om dette er en god plass å reise for et par? Vi reiser i slutten av Juni og drar hjem i juli.Hvordan er temperaturen?Hvordan er det med handlemuligheter?Sol?Opplevelser? Og Amisol, er det et bra reiseselskap? Har bare vert borti Apollo, Star Tour og Ving, så aldri hørt om Amisol. Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Kalaz Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Hei! Ikke at jeg har så mye til svar. Poster en link til Amisol`s facebook side så kan du jo ta en titt der også: https://www.facebook.com/AMISOLTRAVEL Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Temperatur om dagen ligger på rundt 33-34 i juni-juli. Det er masse handlemuligheter, men hovedsakelig alt er falskt. Ellers er det parfymebutikker på hvert hjørne som ofte er veldig pågående og vil ha deg inn i butikken for å bare se/skrive hilsen så ender det opp i ett langt salgsmøte, men dere får te og vannpipe og dere hører gjerne om butikken/fabrikken/huset deres i Kairo. Er egentlig ganske hyggelig, men vær obs på at de er selgere og at ikke alt de sier er sant. Sol? Døgnet rundt nesten, neida, men du får mer enn nok sol. Du har uflaks om det er skyer på himmelen, har vært der en god del og bare opplevd 1 dag med sandstorm som dekket litt for sola. Opplevelser, er jo ett badeparadis, så det er jo bading og vann som hovedsakelig gjelder, vil anbefale å bli med en snorklebåt ut på rev for å snorkle, evt prøve dykking med noen seriøse steder som gir litt opplæring på forhånd, men du bør ikke ha vannskrekk for å prøve det. Eller er der 2 badeland som begge er ganske bra, ørkensafari på atv(går sakte og på egen sti men er antagelig muligheter for private turer om du spør og betaler greit), så klart alle vanlige syden-vann-aktiviteter, kamelturer også mener jeg å huske. Bare ikke spis/drikk/røyk vannpipe i beduin-campene, har hørt noen skrekkhistorier derifra. Finnes også ett eget ganske stort handlesenter der det ikke er noe mas fra selgere, tror det er Soho square det het. Eller er 50% av det selger vil ha fortsatt en dårlig pris for deg, ned mot 10% er en god pris. Pruting er forresten forventet, de kan faktisk bli fornærmet om du ikke pruter. Ellers har du vel tatt vaksiner som trengs? Anbefaler også drikkevaksinen dukarol, som du får på resept fra legen. Den hjelper mot mageproblemer generelt sett og e coli. Edit, hotellet ligger ett lite stykke unna sentrum, naama bay, så du bør nok regne med en del taxi frem og tilbake, men taxi er billig, du bør nok komme til naama bay for en 20-30 kr tror jeg. Vil egentlig anbefalle ett av hotellene på stranden på naama bay, der er det rev du kan svømme til og masse fisk å se på ved revene. Aner ikke hvordan det er ved hotellet du skal bo på. Bare spør om der er noe du lurer på Endret 4. januar 2015 av aklla 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Gjorde dette selv med damen, da i slutten av mars. Var i Sharm en uke, var helt greit som en kjæresteferie. Bodde på et hotell ved stranden ca. 30 min taxi fra "sentrum" hvor alle restaurantene osv er. Veldig billig med taxi så det går greit. Vær obs på at de er noen råtasser i trafikken. Typisk det vi gjorde var å gjøre diverse aktiviteter ila dagen, som f.eks. ATV-kjøring i ørkenen, snorklingdagstur på båt, etc. Alt var veldig greit egentlig. På kvelden dro vi til sentrum og spiste på restaurant og hadde noen øl før vi stakk hjem til hotellet. God temperatur såvidt jeg husker, faktisk ekstremt varmt. Var godt når vinden kom. Vær obs på turistkulturen der nede. F.eks. møtte vi på noen folk i veikanten med kameler, på en eller annen måte endte vi opp oppå kamelen og vi gikk en 15minutters tur. Jeg prøvde forgjeves innledningsvis å spørre hva dette ville koste, og til slutt ville de ha en skyhøy pris (typ 1000kr). Jeg sto på mitt og sa at om de ikke oppgir en pris etter jeg har spurt, er det jeg som bestemmer prisen. Det var ufattelig dårlig stemning med skriking på åpen gate, heldigvis var det en politimann der som (heldigvis) tok min side. Ganske ubehagelig ting, spesielt når kjæresten er oppi det hele. Ellers vil folk prøve å lokke deg inn i butikken for å gi deg te og vise frem varene. Dette kan være hyggelig, men om du ikke er villig til å tilbringe en del minutter inni butikkene kan det bli vanskelig/ubehagelig å komme seg ut. Så kanskje bedre å være litt bestemt/frekk innledningsvis. Jeg oppdaget at mitt høflighetsnivå stupte drastisk fra dag 1 til dag 7. Du finner alskens suvenirer osv, noen av dem stilige, men alt er nok ganske billig juggel. Ikke så mye "merkebutikker" og slikt såvidt jeg husker, om det er dette du ser etter. Amisol har jeg ikke hørt om. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 7. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2015 Tusen takk for gode svar! Endte me Nice i år, så får bli Sharm el Sheikh neste år eller noe, virker vertfall ut som en grei plass å tilbringe tid på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå