HelenaN Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Godt nyttår alle sammen! Takk for enda en fin treff med intressant vär. Her kan vi poste våre bilder. Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. Ooops, glemte disse som jeg tok når jeg gikk fra bussen. Forresten, noen som vet hva det siste dreier seg om, det med "Ja til 2. felt"? 9. 10. 11. Endret 4. januar 2015 av HelenaN 1 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 (endret) Takk for "ekstrem-treffet" i dag - et flott utsnitt du har lagt frem, Helena. Og motivene var da riktig mange - den turen tar vi om igjen en dag ikke frosten tar oss. . Eivind og jeg hadde en fin gåtur hjemover. Det ble noen bilder på slutten av dagen også. (Det bilde 2 fra Jon Raudes gate har jeg også - det var fint der.) - 3. ble også spesielt, det oppdaget jeg ikke i "frosten" Her er noen foreløpig fra meg: 1. Granåsen gård (i sine opprinnelige farger fra 1700-tallet) - på vei til treff 2. Granåslia - på vei hjem 3. Lademoen kirke - en langkirke fra 1905 4. Lademoen park - utsikt Mellomvegen 5. Jon Raudes gate - utsikt Ulstadløkkveien 20-24 6. Vi trosser snø-bygene Endret 3. januar 2015 av RandiA 1 Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 Takk Randi! Nr. 2 er nydelig og nr. 6 illustrerer godt väret. Glemte noen bilder igår, så jeg har redisjert mitt inlegg lenger opp. Lenke til kommentar
eivind84 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Her er noen av mine bilder fra i går. Ble ikke så mange som ble bra pga snøværet.. 1 2 3 4 Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Nr.11 - det motivet oppdaget jeg heller ikke, Helena. Morsomt. Det siste gatebildet, 4, hos Eivind var veldig fint i fargene og lyset. Ser ikke helt hvor det er.(3. hos Eivind - der var det helt merkelig å gå - som man skulle til å falle igjennom et tak) Lenke til kommentar
Nelson09 Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Ooops, glemte disse som jeg tok når jeg gikk fra bussen. Forresten, noen som vet hva det siste dreier seg om, det med "Ja til 2. felt"? Det handler om "miljøgate" i mellomveien og kun to felts vei i Innherredsveien. I forbindelse med at Strindheimtunellen ble bygget ble det "lovt" at det skulle anlegges såkalt miljøgate i mområdet pga reduset trafikk. Samtidig anbefalte trafikale myndigheter og en såkalt ekspertgruppe at innherredsveien skulle bli to felt med dertil bredere fortau etc. Bystyret gikk plutselig mot råd fra ekspertisen og har i utgangspunktet vedtatt å ikke redusere til to felt, men beholde fire og legge busstoppen i midten av gata. Dette er såkalte trafikksikkerhetseksperter tydelig på at er lite hensiktsmessig mtp sikkerhet for fotgjengere/mye unødig kryssing av vei etc. Men...kampen er vel ikke over enda Lenke til kommentar
Linepusle Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Hei og takk for vinterlig treff i går! Utfordrende fotovær, men dere har da fått til et fint knippe motiver! Særlig: Helenas nr. 5, 7 og 10. Randi: Lademoen kirke er stram og fin! Er Granåsen gård malt? Den har rosaskjær. Eivind: 3 og 4. Spennende lys i nr. 3. Helena: "Ja til 2 felt" er aksjonen for å få miljøgate i Innherredsveien. Det diskuteres ulike løsninger etter at trafikken er redusert etter åpningen av Strindheim-tunellen. Her er mine: 1. 2. 3. 4. 5. Endret 4. januar 2015 av Linepusle Lenke til kommentar
HelenaN Skrevet 4. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2015 (endret) Eivind, nr. 3 og 4 ble stilig. Linepusle, nr. 5 er lekkert! Gjör seg godt i S&H. Liker også 2 og 4. Nelson (og Linepusle) takk for informasjon om "2. felt"! Randi, enig om motivene. Går gjerne en tur i det området en dag med pent vär også (selv om jeg elsker snövär for foto ). Endret 4. januar 2015 av HelenaN Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Linepusle, 3 og 4 gir fine detaljer. (Ja, som jeg skrev over bildet - gården er nylig malt i sine opprinnelige farger fra fransk rokokkostil på 1700-tallet. Fargen er rosa-lilla ja.) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Her er forøvrig noen flere av bildene jeg tok på siste treffet Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Og et lite blogg-referat om Lademoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå