DevN Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Er det mulig å fikse gjennomsiktig scrollbar? Har ikke enfarget bakgrunn på sidene, så har lyst på en scrollbar som matcher designet, med kantlinjer, elns. Bruker denne formen nå: <div style="overflow: auto; ...">innhold</div> ... og noen koder for farge, f.eks. <style type="text/css"> { scrollbar-face-color:#46468E; scrollbar-highlight-color:#C1C1E1; scrollbar-3dlight-color:#8080C0; scrollbar-darkshadow-color:#8080C0; scrollbar-shadow-color:#C1C1E1; scrollbar-arrow-color:#FFFFFF; scrollbar-track-color:#8080C0; } </style> (Er litt trøtt, så dere må unnskylde skrivefeil.) Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Er det mulig å fikse gjennomsiktig scrollbar?Har ikke enfarget bakgrunn på sidene, så har lyst på en scrollbar som matcher designet, med kantlinjer, elns. Bruker denne formen nå: <div style="overflow: auto; ...">innhold</div> ... og noen koder for farge, f.eks. <style type="text/css"> { scrollbar-face-color:#46468E; scrollbar-highlight-color:#C1C1E1; scrollbar-3dlight-color:#8080C0; scrollbar-darkshadow-color:#8080C0; scrollbar-shadow-color:#C1C1E1; scrollbar-arrow-color:#FFFFFF; scrollbar-track-color:#8080C0; } </style> Vet ikke om det går an å ha gjennomsiktig scroll.. Men merk at de css-kodene for scrollbarene bare funker i IE og halvt i Konqueror.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Denne kan være nyttig å lese. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Legg merke til at kødding med scrollbarene kun virker i IE, altså vil max (forhåpentligvis bruker de fleste noe annet) halvparten av brukerene på forumet her se det Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 De fungerer flott på Opera også, men det er skrudd av by default. Selv har jeg skrudd disse på fordi noen lager faktisk veldig bra slike, og Opera har full støtte for det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 hvor gjør man det?? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Preferences - Page Style - Enable styling of scrollbars Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Tusen Takk satyrium, Den linken var nyttig og lese... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 oohh.. *installere nyere version av opera* Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 oohh.. *installere nyere version av opera* :nice: Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 http://sirius.isa-geek.org/sms/ her er en side som gir styling av scrollbars i IE, men ikke i Opera. Selvom jeg skrur på styling. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 http://sirius.isa-geek.org/sms/ her er en side som gir styling av scrollbars i IE, men ikke i Opera. Selvom jeg skrur på styling. Prøv å putte den scrollbar-stylina under body{} istedenfor den div{}-en.. Sånn har ihvertfall jeg det på min side. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 Hvis det var di side dah... Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. november 2003 Del Skrevet 6. november 2003 hm... ser ut som om problemet er at opera lar skin definere utseende på deler av scrollbar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå