Joachim.P Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Halloen! Nå har jeg søkt nettet rundt, letet, prøvet og feilet og begynner å bli sånn passelig forbannet. Akkurat invistert i en ny Denon AVR-X4100W receiver, med massevis av muligheter og som gjør en strålende jobb. Men så har jeg en Asus N56JR med Intel HD4000 og nVidia 760m. Denne har før vert koblet til en Samsung HDTV md HDMI. Lyden tok jeg da ut fra dedikert lydkort og til den gamle receiveren som da ikke hadde HDMI. Den nye har HDMI så alt blir overført til Denonen med HDMI, som den behandler og sender videre til den samme Samsung tvn som nevnt før. Men, så kom der ett problem. Noe funker ikke helt som det skal med bildet nå. Fargene er uskarpe, noen ting har litt farger, andre ingen farger og noe litt for mye farger. Tekst er blitt kornete og generelt fantastiskt dårlig bilde. Google kunne fortelle at dette er ett klassiskt problem med Intel HDX000 grafikk, da det har vert ett problem i mange år. Etter å ha prøvd nye drivere, gammle drivere, andre drivere, ingen drivere og for mange drivere, så er problemet der fortsatt. kobler jeg PCn direkte til tvn, så funker det som det skal, via receiveren, funker det ikke. har sjekket alle innstillinger på den for sikkerhets skyld, men null niks og ingen ting hjelper. Er der noen, som har hatt lignende problemer? Noen som har løst problemet? Noen som forstår problemet? Jeg kan da ikke være alene i Norge? Her må da finnes noen som har lignende oppsett som også har blitt tildels forbannet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg har lignende problem når jeg kobler via en HDMI-switch. Jeg bytta til DVI-porten på hovedkortet (DVI-HDMI-adapter) og alt fungerte igjen. Lenke til kommentar
Joachim.P Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Jeg har lignende problem når jeg kobler via en HDMI-switch. Jeg bytta til DVI-porten på hovedkortet (DVI-HDMI-adapter) og alt fungerte igjen. Hadde lignende problemer med en litt eldre stasjoner pc, der ble løsningen slik som du sier, men nå ønsker jeg og kan bruke HDMI for det det kan brukes til og la receiveren ta seg av resten. Og på denne Asusen er det bare 1 HDMI og 1 VGA utgang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå