Zemeckis Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei Flyttet nylig inn i helt ny leilighet hvor det er get som er leverandør. I vaskerommet står det en inteno ruter. Trådløs signalet var ganske så dårlig og fikk taki en get box 2 for opptakk og den er jo innebygd modem/ruter. Så jeg tenkt at jeg skulle koble meg på trådløsen der på pc/nettbrett og mobil. Men etter det så er det ingenting som har fungert som det skal ivertfall ikke på bærbar pc`en. Den vil rett og slett ikke koble seg på. Får opp varseltrekant og den sier at den har netttilgang. Kablet fungerer heller ikke. Men mobiler/nettbrett/tv/konsoller fungerer med trådløs og kablet. Prøvde også med en d-link ruter med trådløs og kabel. Da kommer bæbaren på nett. Så da må det jo være noe med utstyret til get som gjør at bærbaren ikke vil på nett. Har prøvd alt som er å prøve og lurer på om det noen som har opplevd noe lignende. Kommer heller ikke inn på systeminstillingene på get box 2 med 192.168.0.1 etter jeg slo av 5ghz trådløsen på get box 2. Kan jo selvfølgelig bruke d-linken til å komme meg på nett på bærbaren men da er get box 2 litt bortkastet føler jeg siden jeg vil ha minst mulig av den slag på stua. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Den routeren du koblet på, har du satt den i bridge mode? Jeg vil tro den prøver å lease ut IP adresser og kræsjer med inteno modemet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå