Gå til innhold

[Android] Nybegynnerspørsmål: Hvordan laste ned apper?

Anbefalte innlegg

Hvordan laster jeg ned Apper? Er ny eier av en Android-telefon.

Skal laste ned Tinder og Instagram med det første, men det kommer opp så mange alternativer når jeg søker på Google Chrome at jeg ikke vet hvem som er den ''rette'' leverandøren?

Må man gå via den Google Play og laste ned Google-konto?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne Play Store og logg på eller opprett en konto.

Google%20Play%20Store%20icon%20112x112.p

Det er også mulig og laste ned apper utenom Play Store, f.eks via nettleseren, men da må man slå på tillatelse for det under telefonens innstillinger. For folk flest er ikke det nødvendig da det meste av vanlige apper ligger i Play Store.

Lenke til kommentar

Så den Google Plays-løsningen der man kun må ha konto for å logge seg inn er ikke nødvendig?

På startsiden til mobilen min står det noe som heter; Samsung Apps, er det en alternativ måte?

PS: Når noen ringer til meg, nytter ikke å trykke på den grønne knappen for å motta samtalen, den responderer ikke; hvorfor?

Lenke til kommentar

Både og.

Du vil nok før eller seinere måtte trenge en Google konto da mange av telefonens funksjoner av avhengig av den, så den er det bare og operette, tar ikke lang tid.

Samsung Apps er bare en samling av apper Samsung slengt sammen og er egentlig ikke så mye og bry seg om, selv pleier jeg stort sett fjerne alle Samsung sine apper da jeg ikke bruker dem, men det blir en smak sak.

Hvorfor du ikke får svart er jeg litt usikker på, men normalt sett skal du dra (slide) den grønne svare knappen fra den ene siden til den andre.

Lenke til kommentar

Det varsler bare om at når værmeldingen sjekkes, så henter den data fra internett, og at du da kan bli trekket penger for det fra kontantkortet ditt, det er dersom du har Datatrafikk aktivert, er du på Wifi koster ikke datatrafikk noe.

På samme måte som at det kan koste penger og åpne f.eks www.vg.no i nettleseren.

Lenke til kommentar

Men jeg har jo inget bundet abbonement? Hvordan kan de trekke da? Trekker de fra kontantkortet mitt store summer?

PS: For å laste ned Tinder må man laste ned Facebook-appen sant? Men begge to krever jo å ha full tilgang til... alt. Personvern?

det koster altså å bruke nettet og jeg vet ikke hvordan man betaler...?

Endret av Superfruit
Lenke til kommentar

det står også at fb skal ha tilgang til meldinger slik at det kan koste penger...

jeg vet jo at tinder må ha location min, men da kan man vel bare skrive f.eks. ''oslo'' eller noe slikt... fb trenger vel strengt tatt ikke noen ting.. det skal jo være et gratis verktøy disse to

Lenke til kommentar

På samme måte som det koster å ringe og sende meldinger, koster det å bruke internett.

Hva det koster er avhengig av type kontantkort / operatør.

Så vidt jeg har skjønt, så trenger du ikke Facebook appen, men kun en Facebook konto til Tinder.

Tillatelser apper trenger har som regel en fornuftig forklaring selv om det i blant kan se brutalt ut, men hverken Tinder eller Facebook er stedet for folk som liker og verne godt om personvernet sitt.

Lenke til kommentar

Ser at mobilen min har fått gode kritikker på Youtube, men dårlige på andre nettsider. Spiller det noen rolle når man bare skal bruke de til lett bruk?

De må vel ta fra kontantkortet mitt, da? siden jeg har ikke oppkoblet meg til noe annet..

jeg skal bare laste ned tinder, insta og snap. alle har det jo, så da kan det vel ikke være farlig..

det står bl.a.: Tinder trenger tilgang til; ... kjøp i app - lar brukere gjøre kjøp i denne appen.

Betyr dette at Tinder trenger tillatelse til at jeg skal få gjøre kjøp? eller kan de gjøre kjøp for meg, uten mitt samtykke?

når det står at de skal ha tilgang til kontoer på enheten, profildata, betyr det at de kan BRUKE det, altså endre. eller bare se på?

det at den tillater å bruke enhetens posisjon er vel ikke nødvenig da man bare kan skrive hvor man er?

enhets-id og anropsinfo... dette er jo angrep på personvernet? er det slik at de skal ha tilgang til å endre; eller tilgang til å SE, hvis om atte dersom atte? er tinder rett og slett FARLIG å laste ned?

Lenke til kommentar

De tar ingenting......

Mobilen trenger datatilkobling for å laste ned data.

Hvis mobilen ikke er koblet til trådløst nett vil den bruke mobilt nettverk for å laste ned oppdateringer....

Dette er ikke akkurat noe nytt, og du har jo kommet deg på et Internett forum for å stille et spørsmål,så da kan du sikkert bruke google til å søke om hvordan mobiltelefoni virker :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...