petterg Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hvordan kan man best skjøte antennekabel i bil? Jeg står med to kabelender, og har ikke lyst til å trekke ny kabel hele veien. Senterlederen er så tynn at jeg den ikke passer til noe som helst. Selv med den minste kabelklemma bare sklir den ut. Det samme skjer med skruskjøtestykke (tiltenkt tv-coax). Strengt tatt holder skjøteforsøkene mine ca 3 fartsdumper, så forsvinner de fleste radiokanalene. Jeg prøvde å lodde på en litt tykkere kobberleder for å få feste i skruskjøten, men det forstyrret signalet det nesten var bedre med en skjøt med dårlig kontakt. Hva er trikset for å få til en skjøt som varer og ikke tuller bort signalet? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 (endret) http://biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Radio-og-TV/Kabler/Koaksialskjot-84946/ Hvis det er denne typen du har testet, så prøv å avisolere 1cm og brett lederen i to i enden. Endret 5. januar 2015 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå