djs86 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Heisann. Ved et uhell lagret jeg over et utrolig viktig dokument. :grine: Er det noen plass det ligger noen form for "catche" av alle word filer i XP? Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 du kan prøve "go back" funksjonen i XP......den resetter hele systemet ditt til fks.dagen før du slettet fila.....ellers finnes det programvare for å hente fram "sletta" filer......noen der ute som vet hva som er best å bruke.....? Lenke til kommentar
djs86 Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Hvor finner jeg "go back" funksjonen?? Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 System Restore gjenoppretter ikke dokumentene dine. Lenke til kommentar
Ramboy Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Prøv GetDataBack. Du kan finne det med en hvilken som helst søkemotor. Der kan du søke deg fram til alt av data som ikke har blitt overskrevet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Tviler på at det er mulig å finne igjen det dokumentet. Men for å sikre deg neste gang bør du slå på backup: Tools - Options - Save, kryss av for Always create backup copy. Ellers er vel dette innlegget noe feilpostet, har lite med lagringsmedier å gjøre. Burde vært i Programvare. Lenke til kommentar
aschj Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Siden du overskrev det gamle, så skulle det forundre meg om harddisken ikke la overskrivinga på samme sted som det du overskrev lå. Viss du har noe som er så viktig, er det alltid lurt med backup. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ved et uhell lagret jeg over et utrolig viktig dokument. Nei, så lenge du har fysisk lagret over det er det veldig små sjanser for å få det tilbake. Dette er ikke noe vanlig programvare kan finne tilbake på harddisken siden dataene er overskrevet. (om det ikke ligger en versjon i søppelbøtta, eller andre plasser) Om dokumentet virkelig er utrolig viktig og du synes det er vært store summer så kan IBAS være løsningen. De kan med avanserte teknikker lese overskrevne data. (analyse av styrken på magnetfeltet i de forskjellige bit'ene. Om en 1'er er ørlite svakere enn en annen 1'er tyder det på at det er en 0'er som er overskrevet osv. Altså veldig avansert og veldig dyrt å få tilbake.) Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 off-topic: Ikke for å kritisere, men det heter altså ikke "Catche" Det har faktisk ingenting med ordet "Catch" (fange) å gjøre. Ser mange har misforstått dette. Det heter altså "Cache" og uttales omtrent som det engelske ordet for penger :-) Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ingen som har misforstått. Vi brukte heller energien vår på å prøve å hjelpe karen. Lenke til kommentar
erikindre Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ingen som har misforstått. Vi brukte heller energien vår på å prøve å hjelpe karen. Mente ikke at noen her hadde misforstått det. Bare at det er en allmenn oppfatning at ordet skrives "catche" og har noe med fange (kan for så vidt være litt logikk i det) å gjøre. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Tviler på at det er en allmenn oppfatning at "cache", som uttales som "cash", skrives med en "t" midt inni. Menmen, mulig som du sier, jeg er jo ikke noe orakel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå