Gå til innhold

Mening om oppsett

Anbefalte innlegg

Prøver å bygge noe lignende som dette; http://cdn.overclock.net/4/46/4630bf1e_1.jpeg

Har da satt sammen en stasjonær PC, men jeg har ikke noe peiling på om disse komponentene vil passe sammen. (Vil f.eks skjermkortet være kompatibelt med hovedkortet etc.?)

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1496890&su=7F188193-968E-4F10-96BA-5351DDB740CF

Hadde satt stor pris på om noen som hadde peiling på dette kunne tatt seg en god kikk. Tusen takk på forhånd, ha en fin kveld videre.

- Marius

:thumbup:

Endret av Mariusgt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke om du trenger hovedkort til 3000,- men tviler.

Også er det ingen SSD?

Har SSD hjemme. Må ha ett hvitt hovedkort, skulle gjerne hatt Sabertooth men den er brun/grønn. Skulle gjerne hatt Z77 om noen faktisk solgte det her i Norge.. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1168005

Det er vel noen som kanskje selger det på brukt'n, til 1500kr skulle du vel ha klart å oppdrive ett uansett :p Da ville vel mange uansett ha solgt det og oppgradert sitt eget ;)

Helt ok at en synes det ser stilig ut, men å betale i bøtter og spann for kun utseendet, og attpåtil gammel hw, det forstår jeg meg ikke på.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Hoho morsomt. Så det du mener er at selv om jeg har råd, så skal jeg sløse? Er en grunn til jeg spør om hjelp. Ja hovedkortet skal være enten hvitt eller svart, ikke brunt, ikke rosa og heller ikke noe forbanna spygrønt.

Lenke til kommentar

Jeg mener det blir litt sløsing, men det kommer ann på hva du vil ha. Hvis det er entusiastbygging hvor penger ikke har noe å si kan jeg fint skjønne det.

Selv hadde jeg lett gått for Z97 AR, har selv bygd 2 pc'er i høst med det i og 4690K prosessorer.

Sjekk over om det er noen større forskjeller som hindrer fremtidige planer, men med oppsettet du har nå ser jeg ingen grunn annet enn at sabertooth er kvitt.

Lenke til kommentar

Hoho morsomt. Så det du mener er at selv om jeg har råd, så skal jeg sløse? Er en grunn til jeg spør om hjelp. Ja hovedkortet skal være enten hvitt eller svart, ikke brunt, ikke rosa og heller ikke noe forbanna spygrønt.

Velg ett Z97 hovedkort som har det du er ute etter, som pci-e, usb+++ Ytelsen er så å si den samme.

Lenke til kommentar

Det er på mange måter et entusiastbygg. Jeg deltar ofte på store LAN både langt borte og lokale. Så utseende spiller en stor faktor for meg personlig. Kunne aldri ha tenkt med et kabinett uten sidepanel, jeg synes det er viktig å se på det deilige skjermkortet og andre komponenter som jeg brukte mye penger på.

Jeg får gå for et Z97-hovedkort mtp på at det ser bra ut og er også billigere. Da kan jeg heller investere i andre komponenter eller helt andre ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...