Gå til innhold

Hvorfor oppfører Displayport seg så rart?


AndersT2

Anbefalte innlegg

Har ikke brukt Displayport før nå som jeg gikk over fra 2 til 3 skjermer. Har ett AMD R7 265 kort, hvor jeg bruker DP, DVI og HDMI til de 3 forskjellige skjermene. Skjermene med DP og HDMI er identiske skjermer.

 

Jeg liker å skru av skjermene når jeg ikke er ved PCen, men det ble litt mange knapper, så jeg prøvde å bruke funksjonen at skjermene blir automatisk slått av etter x minutter i Windows.

 

Når jeg gjorde dette så skjedde det ofte at skjermen med DP tilkobling ikke ville starte, slik at jeg måtte trykke denne av og på.

 

Så jeg droppet det, og heller gikk tilbake til å skru de av og på manuelt.

 

Jeg har nettopp flyttet på pulten, slik at hovedskjermen nå havnet på skjermen med DP tilkobling. Når jeg da har hatt windows utforskeren oppe på DP skjermen, og har skrudd skjermene av og så på igjen, så har disse flyttet seg over til en annen skjerm.

 

For meg virker det som at DP skjermen slår seg av på en helt annen måte enn skjermene med DVI og HDMI, slik at den på en måte mister kontakten med PCen.

 

Før jeg flyttet pulten så var DP skjermen ikke hovedskjermen, slik at det hende jeg kun hadde på en av de 2 andre, eller begge de andre. Når jeg da slå på DP skjermen, så mistet begge de andre bildet før alle fikk bilde. Blir som på jobben hvis jeg åpner skjermen på den bærbare PCen, så legger den seg til på bildeflaten, mens når den er lukket så eksistere den ikke for windows.

 

Noen mulighet å få den til å oppføre seg annerledes?

 

Det virker jo som at DP etter hver skal ta over, og må si jeg ikke helt liker hvordan det fungerer i dag. Er det mulig at det fungerer annerledes med ett Nvidia kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...