Gå til innhold

[Løst] Stor datakostnad på kontantkort.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en gammel iphone 3g med et Djuice kontantkort. Telefonen blir ikke så mye brukt. I midten av november satte jeg inn 200 kroner på dette i tillegg til at det var litt penger igjen på det. I dag var det 15 kroner igjen på det.

 

Jeg har plutselig fra intet en datakostnad på ca 190 kr. Jeg har kun sendt 2 smser og ringt 9 korte samtaler i denne perioden. (ca totalt 30 kr.)

 

Wifi, 3g og dataroaming er av og har vært det i årevis. Har heller ikke brukt den på internett på mange år. Ringte Telenor og spurte, alt de kunne gjøre var å sende en melding videre og jeg fikk kanskje et svar i løpet av en 10 dagers tid.

 

Noen som har peiling på hva dette er for noe?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har på nettverk siden, kun 3g, dataroaming og mobildatanettverk. Under mobildata har jeg kun noen felt der det står APN (Telenor), brukernavn og passord. (disse er tomme.) Ingen ting jeg kan skru av her. Kanskje denne telefonen er for gammel til den knappen dere tenker på? Sikkert en 6år + nå.

Lenke til kommentar

På iOS har slike knapper en tendens til og forsvinner, f.eks dersom det er en tjeneste operatøren ikke tilbyr, eller om det mangler oppsett for datatilkobling. Har også selv en gammel 3G liggende med iOS 4, og den har den Mobildata knappen slik som på bildet.

 

Akkurat hva som er grunnen til dette tilfellet er jeg ikke sikker på men kan jo være at den begynner dra på årene og da også å fuske litt, eller om det er fordi du mangler oppsett fra operatøren for å gå på nett, da skulle det jo uansett ikke virke men...

Lenke til kommentar

Fant ut at telefonen var legget inn i appstoren under "butikk" i settings, kan det være årsaken? Har brukt et gammelt spill til å tappe den helt for strøm før lading, kanskje jeg kom til å rote til noe der? Altså om det å være logget inn i appstore konstant kan ha forårsaket all denne data overføringen?

 

Griper etter halmstrå her...

 

Edit: nei, det var det heller ikke.

Endret av bubba477
Lenke til kommentar

Den knappen er ikke der, har vel en så gammel ios versjon at den kanskje ikke er der. Har kun 3g og mobildatanettverk på min.

 

That's it... Mobildatanettverk knappen: AV - det er alt du trenger å gjøre. Om 3G står på eller av har ikke noe å si, fordi 3G kan brukes både til Tale og Data. Men om du har en dekningstrek når 3G står på og 5 når den er av... Så la den stå av....

Lenke til kommentar

 

Den knappen er ikke der, har vel en så gammel ios versjon at den kanskje ikke er der. Har kun 3g og mobildatanettverk på min.

 

That's it... Mobildatanettverk knappen: AV - det er alt du trenger å gjøre. Om 3G står på eller av har ikke noe å si, fordi 3G kan brukes både til Tale og Data. Men om du har en dekningstrek når 3G står på og 5 når den er av... Så la den stå av....

 

 

 

Dette er ikke en knapp, men en side med telenors instillinger. Kan kun nullstille på denne siden.

Lenke til kommentar

Får du åpnet f.eks www.tek.no dersom du åpner Safari/nettleseren på telefonen mens Wifi er av?

 

Gjør du ikke det, mangler du nok internett oppsett fra operatøren, og er også da mest sannsynlig grunnen til at knappen ikke vises, kommer du deg derimot på internett via mobilnettet, ville jeg tatt en backup og gjenoppretta den i iTunes, eventuelt forsøkt å nullstille telefonens nettverks innstillinger først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...