diana Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei, noen som kan råde meg hvor i Oslo-området jeg kan kjøpe villaks og kjøtt av reinsdyr som levde fritt i fjell? Takk Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Moderatormelding Flyttet tråd til rett kategori. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Strøm-Larsen har reinsdyr - http://www.strom-larsen.no/butikk/vilt/ Usikker på villaks, men forsøk Fiskeriet - http://fiskeriet.com/villt-fra-havet/ 1 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Mathallen? Bør kanskje ringe og spørre før du drar men. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Frittlevende reinsdyr i Norge? Det er en frittlevende stamme på Dovre, men jeg tror ikke det er mange av de som skytes i året. Villaks som i rømt oppdrettslaks, avstamning derfra, eller fritt for oppdrettsgener? Sistnevnte tror jeg ikke er vanlig å verifisere og dermed vanskelig å få tak i. Kanskje praktisk talt umulig. 2 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 4. januar 2015 Del Skrevet 4. januar 2015 Frittlevende reinsdyr i Norge? Det er en frittlevende stamme på Dovre, men jeg tror ikke det er mange av de som skytes i året. De finnes. I 2014 ble det skutt litt over 7900 villrein. Vi har 23 forskjellige forvaltningsområder i Norge. Hardangervidda er den største mtp. antall løyver delt ut. Villrein.no - fin side for lesestoff om landets reinsdyrbestand. 2 Lenke til kommentar
( ) Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Jeg kan forstå villaks, men ville reinsdyr ? Hva skulle være forskjellen ? Jeg mener, de har stort sett samme kosthold (unntatt i nødssituasjoner eller nedforing mot bequereller), og de lever stort sett likt, også... Eller er jeg her helt på tyttebærtur i blåbærlia ? Lenke til kommentar
Finnmarksfisk AS Skrevet 26. juni 2018 Del Skrevet 26. juni 2018 Vi selger villaks fra Finnmark. Havlaks. www.finnmarksfisk.no Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juli 2018 Del Skrevet 19. juli 2018 Vinderen Sjømat & Delikatesse satser kun på villfisk så du finner det nok der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå