Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc kræsj og SSD problemer.


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

 

På morgenen i går tok pcn kvelden og nå sitter jeg her som et stort spørsmålstegn.

 

Først så trodde jeg hadde SSDn min tok kvelden. Jeg startet pcn opp igjen men fikk beskjed om at "the boot device is inaccessible"

Fant verken SSDn i bios eller windows installasjons delen, hvis dere skjønner.

 

Så fikk jeg låne en annen SSD og det samme skjer her.

 

Noen som har en liten aning om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant denne som du kan teste:

Error: INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE. Your PC ran into a problem and needs to restart. You can see this blue screen error while trying to load the Windows operating system. Also, troubleshooting options including refresh and reset your PC doesn't works and will ask to insert installation or recovery media.
Solution: This error occurs because, 'AHCI' Mode is Disabled on your computer's BIOS Configuration settings. Follow the steps to enable AHCI Control mode in BIOS settings and to fix the error 'INACCESSIBLE BOOT DEVICE'.
Start the computer and press the appropriate key (here for samsung laptop, it is 'F2' Key) to enter the BIOS Configuration settings. Then switch to Advanced Tab, where you can see the option 'AHCI Mode Control', set the AHCI Mode Enabled or Auto. Save configuration changes and exit. It works.

Lenke til kommentar

Heisann. :)

God nyheten er jo at jeg fikk i gang PC'n igjen. Kasta bare OS inn på HDD'n så blodgamingen kunne fortsette, men.

Ser ut som om det kan være kabelen som er gåen. Testet jo 2 SSD disker og ingenting skjedde. Den virket også noe løs, så skal ikke se bort i fra at det er dette som har skjedd.

 

Får vente til helga med å teste ut litt forskjellige ting igjen. Det som står i første posten har jeg allerede testet. Men uansett takk for tips og triks. :)

Mvh, Andreas Jasper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...