pastrY Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hjemme hos meg er modemet 1 etasje under med og jeg vil ha kabla Internett. Jeg tenkte å bruke en powerline slik at jeg slipper å ta kablen i veggen. Det eneste problemet er at modemet bare har ett uttak til nettverkskabel og den kobles opp til ruteren. Siden det er fler i samme hus som meg kan jeg ikke bruke den så det jeg lurer på er om det er mulig å få 2 uttak til nettverkskabel uten å bytte ut modemet? Lenke til kommentar
mekas Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Er det ikke LAN porter på ruteren? Lenke til kommentar
pastrY Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Er det ikke LAN porter på ruteren? Jo, men hastigheten blir dårligere. Lenke til kommentar
mekas Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hvorfor? Hvilket modem og hvilken ruter har du? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Er det ikke LAN porter på ruteren?Jo, men hastigheten blir dårligere. Da trenger du en ny router også. Siden den tydeligvis er søppel Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Altså, her må du være mer klar. Modemet kan nemlig være et multimodem også. Tvilsomt siden du sier det bare har ett, men oppgi det uansett. Modemet oversetter til ethernet, men dersom det er et rent modem vil alt som kobles til være direkte koblet til internett, og internettleverandøren må levere flere IP-adresser til dere. Dette er ikke anbefalt og koster mest sannsynlig ekstra. At det går tregere på routeren kan ha mange grunner. Men det tilsier at du har med rett i modemet, antar jeg. Er du helt sikkert på at andre ikke bruker nettet? Du kan også ha en router fra steinalderen som ikke takler hastigheten på linjen deres. For å summere det. Oppgi internettleverandør, type linje(fiber, coax, adsl), hastighet, antall brukere, modell på modem, modell på router. Ellers blir dette bare gjetning. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå