RemiM2 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Har ikke verdens beste nettverk (5mbit ned og ~.5 opp) og har flere i familien som streamer til forskjellige tider på dagen. Ofte 2-3 som er på youtube eller netflix om gangen. Ruteren vi har nå fra telenor (ZyXEL P-2812HNU-F3) støtter ikke QoS, så har tanker om å kjøpe en ny en for å kunne ha god ping for å spille diverse spill. Det jeg lurer på er hvor bra dette vil fungere med vårt internett og hvor mange som streamer samtidig? Har sett på denne ruteren hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hei det virker ikke så bra på mitt 15/1 ADSL nettverk. Hver gang noen har filmet med mobil kneler alt (inkl download ) når film lastes opp. QOS skjønner ikke at trafikk opp hindrer trafikk ned. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 CoS, eller traffic shaping kan løse problemet ved at opp struper ned. Det er en heller avansert funksjon, som jeg ikke har sett etter, som i hvertfall pfsense har. 5Mbps er lite i dag, og jeg tror at muligheten for at det går trengt for alle er tilstede uansett hva du gjør, men det vil kunne løse problemet at noen stjeler all hastighet fra alle de andre som kanskje bare skal surfe litt. Routeren du har valgt støtter dette, seøv om jeg aldri har brukt standard firmware på en Asus. Lenke til kommentar
RemiM2 Skrevet 3. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2015 Hei det virker ikke så bra på mitt 15/1 ADSL nettverk. Hver gang noen har filmet med mobil kneler alt (inkl download ) når film lastes opp. QOS skjønner ikke at trafikk opp hindrer trafikk ned. Er for så vidt ikke et stort problem med opp hastighet, ville jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå