Newsweb Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Heisann!For tiden bedriver jeg tiden med å designe en nettside. Jeg har selv lite erfaring med HTML og CSS, men føler at jeg kan det mest grunnleggende, og at jeg har jobbet frem et godt grunnlag for videre arbeid med nettsiden. Jeg bruker Dreamweaver. Jeg kan forklare kort hva formålet med nettsiden er:Jeg ønsker å lage en nettside med nyheter, artikler, anmeldelser, etc som omhandler musikk. Jeg har designet en forside, og har en ganske klar visjon av hvordan hele nettsiden skal se ut. Det første jeg trenger hjelp med er hvordan jeg kan få publisert nettsiden. Nå har jeg kun en mappe med filer. Hvordan setter jeg den opp? Det andre er hvordan jeg kan legge inn en artikkel, nyhet, bildeserie, etc, uten å manuelt måtte inn og redigere html/css-en. På forsiden ønsker jeg at alle de siste nyhetene skal være presentert (ala vg.no), og at de er samlet kronologisk. Er det mulig at det bare er en side hvor man skriver tekst, legger inn bilder som man vil, også er det en standardisert css til det som legges ut? Om noen kunne hjelpe meg og ta en titt på dette, eventuelt kunne beskrevet til meg hvordan dette kan gjøres på best mulig måte, skrik ut.Jeg ønsker ikke at siden skal legges ut her, da lanseringen forhåpentligvis vil bli om noen måneder, men sender gledelig over hva jeg har utarbeidet om noen er villig til å hjelpe. Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Dynamiske nettsider kan ikke lages kun med html og css, du trenger i tillegg noe som kjører på serversiden og viser innholdet som blir etterspurt, ala PHP. Dette kan du lage selv, eller du kan benytte et eksisterende rammeverk som for eksempel Wordpress. Går du til deres sider og forum får du detaljerte beskrivelser for hva som må gjøres. For å få tilgang til sidene dine fra nettleseren og ditt domene er nok det greieste for deg å få et webhotell, for eksempel fra golarge.no. Da laster du ganske enkelt opp mappen din via ftp til den offentlige delen av serveren (typisk public_html eller wwwroot). Endret 12. januar 2015 av Lanes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå