TheNarsissist Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei, etter 2-3 års pause fra gitar ønsker jeg nå og ta opp spillingen igjen og er på jakt etter en ny gitar. Lurer litt på en Strat, men går meg vill i jungelen av modeller. Hva skal jeg egentlig se etter? Vil spille ganske variert. Alt fra U2, A-ha, Police til Metallica. Lenke til kommentar
GAu Skrevet 6. januar 2015 Del Skrevet 6. januar 2015 Hei, Hva du skal se etter, kan bare du sjøl bestemme. Det avhenger av hva & hvordan du spiller / skal spille, og hvordan du vil det skal låte. Husk at forsterkeren også bidrar mye til det totale lydbildet. Har du lest denne: http://gitarnorge.no/artikkel/194/den-store-gitarguiden ____ GAu Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 (endret) Jeg er på ingen måte noen ekspert, men jeg har siklet litt på American Standard eller Special i HSS-versjon. Nettopp for å få en gitar som har litt større variasjon i lydbildet enn en vanligl Strat. Dessverre er ikke dollarkursen helt på min side for tiden. Endret 23. januar 2015 av Aasgaard Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Hei, etter 2-3 års pause fra gitar ønsker jeg nå og ta opp spillingen igjen og er på jakt etter en ny gitar. Lurer litt på en Strat, men går meg vill i jungelen av modeller. Hva skal jeg egentlig se etter? Vil spille ganske variert. Alt fra U2, A-ha, Police til Metallica. Prisklasse? Jevnt over liker jeg Classic Player serien veldig godt i "medium"-segmentet. Synes egentlig ikke det er verd å gå over til amerikansk før du kommer opp til Deluxe-modellene, i hvert fall med tanke på spillbarhet. Alfa og omega er uansett at du får prøvd forskjelige gitarer mot hverdandre, og at du finner en gitar som passer dine hender. Drit i hva slags gitar heltene dine har, skaff en som passer deg - lyden kan du endre på annet vis! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå