Gå til innhold

Hva tror dere om demoner?

103 stemmer

1. 1. Tror du på demoner?

• Ja
      18
    • Nei
      75
    • Vet ikke
      9

Anbefalte innlegg

Det er den kortsluttningen som gjør at du fremstår som superegoist.

Istedenfor å si "jeg sier at jeg har rett, at jeg vet alt bedre enn alle andre og at alle andre tar feil", noe som fungerer særlig dårlig, så har hjernen din lurt deg med ett enkelt steg.

Det finnes en "utenfor" hodet ditt som heter jesus, og ved på den måten så sier jesus at du har rett, at du er bedre enn alle andre og at alle andre tar feil.

Akkurat samme egoismen, men du har lurt deg selv til å tro på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den kortsluttningen som gjør at du fremstår som superegoist.

Istedenfor å si "jeg sier at jeg har rett, at jeg vet alt bedre enn alle andre og at alle andre tar feil", noe som fungerer særlig dårlig, så har hjernen din lurt deg med ett enkelt steg.

Det finnes en "utenfor" hodet ditt som heter jesus, og ved på den måten så sier jesus at du har rett, at du er bedre enn alle andre og at alle andre tar feil.

Akkurat samme egoismen, men du har lurt deg selv til å tro på det.

Jesus Kristus er ikke utenfor den kristne, Jesus Kristus er integrert i den kristne.

I og med at den kristne slik er ett med Jesus Kristus er han ikke lengre en egoist men en anti-egoist som Jesus Kristus selv.
Lenke til kommentar

En selvmordsbomber er vel en slags demon eller?

Iallefall ikke en helgen.

En selvmordsbomber er bare et primitivt menneske med lav hjernekapasitet. Altså ingen demon.

Har du noen tall på dette? Er det en korrelasjon mellom selvmordsbombere og f.eks. lav IQ? Man behøver ikke være dum for å være sterkt forvirret eller ført bak lyset.

Lenke til kommentar

Definer "djevel".

Ondt menneske.

Joh 6,70 "Da sa Jesus til dem: «Har jeg ikke utvalgt dere tolv? Og en av dere er en en djevel!» Han sa dette om Judas, sønn av Simon Iskariot. For han skulle forråde Jesus, og han var en av de tolv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så, hvis de er mennesker, hvordan er det i konflikt med det du siterte ovenfor?

Mener du Judas, sønn av Simon Iskariot ikke var et menneske ? Alle mennesker som har en ond ånd er djevler, El-Ateisten

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg mener ingenting, jeg sier bare at dine definisjoner og retorikk er på vaklende grunnlag, men det er vel ikke så uvanlig. Er vel bare lenge siden du har vært aktiv på forumet, så jeg må komme inn i takten igjen.

Bare ta den tid du trenger, evighet er veldig lang tid.

Lenke til kommentar

En selvmordsbomber er bare et primitivt menneske med lav hjernekapasitet. Altså ingen demon.

Jo, de er djevler.

I følge muslimene er de vel engler.

Lenke til kommentar

Jeg mener ingenting, jeg sier bare at dine definisjoner og retorikk er på vaklende grunnlag, men det er vel ikke så uvanlig. Er vel bare lenge siden du har vært aktiv på forumet, så jeg må komme inn i takten igjen.

Bare ta den tid du trenger, evighet er veldig lang tid.

Hvem prater om evigheter? Har du ikke lyst til å være en god kristen og faktisk meddele ditt budskap på en måte som folk forstår? I følge ryktet skal det jo være et særdeles viktig budskap du har å komme med, men kanskje du er for moralsk korrupt til å bry deg om skjebnen til de du ikke klarer å gjøre deg forstått hos. Eller kanskje du egentlig ikke tror på det du sier du tror på?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jo, de er djevler.

I følge muslimene er de vel engler.

Ja, de til og med kommer til paradiset, du snakker vranglære ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...