Gå til innhold

Hva tror dere om demoner?

103 stemmer

1. 1. Tror du på demoner?

• Ja
      18
    • Nei
      75
    • Vet ikke
      9

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Jeg klarer ikke det, så hvorfor påstå noe man ikke kan vite for sikkert?

"Selvet" er en tryllekunstner som peker utover, og de fleste går for det trickset dessverre og ser ikke grundig på sin egen "skaperkraft"

Selvet er selve "demonen", og demonen selv vet at han ikke finnes ..

Fordi vi må gjøre den første antakelsen.

Det du sier her er jo så simpelt, og jeg minnes du har sagt det før.

Forsøker å være helt presis her, har allerede svart men tror det ble litt uklart ..

Ja, jeg sier og har sagt eller spurt; Har du sett nok på de minste og nærmeste detaljene? Har du sett i deg selv hvilken automatisert prosess det å produsere tanker og følelser er, og har du sett at for at "du" skal være tilstede i virkeligheten, så må du begynne å tenke på "deg selv". Og når du ikke tenker på deg selv, hvor er du da? Og i mens disse små glimtene av deg selv og fraværet av deg selv pågår, fortsetter hele universet/deg inkludert, å bevege seg, så når du plutselig tenker "meg gjør noe" og "selvet"  dermed kommer inn i "virkeligheten", så kan det logisk sett ikke være det samme selvet og den samme personen som var der forrige gang du plutselig kom til å "tenke deg selv" ..

Og hvordan kan man tro på tankene som dette selvet som fungerer som en slags "blits lampe", de kan jo ikke være annet enn ansamling av bits and pieces, og dermed ikke i nærheten av "virkelig sant"

Og starter du med bits and pieces, ender du opp med bits and pieces

Men det er meningsløst.

Det er "selvet", altså den "falske agenten" som behøver mening, ikke sant? 

Om ikke vi kan ta for gitt en felles virkelighet som vi observerer, så har vi absolutt ingenting å si.

Vi trenger ikke "meninger", vi kan klare oss utmerket med å bare erfare virkeligheten, og la den være i fred for "selvets gnåling om mening og lykke og kjærlighet osv". Men det stemmer også at det blir ganske stille, og stillhet forbinder jeg med fred, så da blir jeg for min del bare mer fredelig. Det er selvet som ikke liker fred, men som hele tiden søker etter "meningsfull underholdning"

Så lenge du sier noe, har du tatt for gitt en felles virkelighet, selv om det ikke kan bevises som du sier. 

Når man sier noe beveger man seg bort fra "virkeligheten"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå ikke lydene i form av ord det reageres på. Språk fungerer som verktøy, et verktøy som gjør oss i stand til å finne ut hva de rundt oss mener og vil. Om noen kommer bort til meg og sier at de skal drepe meg og familien min så er det ikke ordene i seg selv jeg ville reagert på, det er intensjonen bak og om den er reell eller ei.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

De fleste får ikke med seg den interne automatiske utvelgelsesprosessen som foretas før "du" kobles inn, og hvis det virkelig står om, er mulighetene for å reagere feil veldig vanlige

Real but not true

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er nå ikke lydene i form av ord det reageres på. Språk fungerer som verktøy, et verktøy som gjør oss i stand til å finne ut hva de rundt oss mener og vil. Om noen kommer bort til meg og sier at de skal drepe meg og familien min så er det ikke ordene i seg selv jeg ville reagert på, det er intensjonen bak og om den er reell eller ei.

Språk er noe mer en det, El-Ateisten Det du sier (språket) endrer din subjektive virkelighetsoppfattelse (den virkeligheten du lever i) 

Lenke til kommentar

At det finnes mange onde personligheter (djevler) og mange gode personligheter (engler) er noe alle vet, alver og troll er det være med :)

At det finnes engler og djevler er noe ingen vet. At det finnes mennesker er noe alle vet.

Du vet ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar

Igjen, med disse selvfølgelighetene.

Vel, i og med at målet er den gode personlighets seier over den onde personlighet, er denne inndelingen i djevler og engler (onde og gode personligheter) nødvendig.  

"Vel, siden jeg har rett, så har jeg rett..." Det er det jeg leser i store deler av dine innlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trist å se at egoismen kan ta så sterkt rotfeste i mennesker. Kun ved hjelp av kortslutning ved navn jesus.

Det er nettopp Jesu Kristi uegoistiske liv som kortslutter (kobbler ut) verdens ego, Abigor

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...