Gå til innhold

Hva tror dere om demoner?

103 stemmer

1. 1. Tror du på demoner?

• Ja
      18
    • Nei
      75
    • Vet ikke
      9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er en religiøs fundamentalist.

Det du vitner om er en kreftsvulst på samfunnet.

Nei, det er sant som han sier

"at nye sjeler går til helvete kvart minutt. Evangeliet må ut og Jesus må bli stor - det finst inga frelse utan å krype til krossen og vende om!"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke sant som han sier.

Det finnes ingen frelse uansett hva jeg gjør. Bibelen sier at jeg aldri kan bli tilgitt.

Jeg vil heller dø enn å krype til en så svak og ynkelig gud.

Jesus Kristus er sterkere en deg og dø må du uansett. Hvor sier han at du ikke kan bli tilgitt ? du har tydligvis missforstått et eller annet i Bibelen.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen frelse uansett hva jeg gjør. Bibelen sier at jeg aldri kan bli tilgitt.

Luk 12:10 - "Og kvar den som talar eit ord mot Menneskesonen skal få tilgjeving. Men den som spottar Den Heilage Ande, får ikkje tilgjeving."

Du har for vane å trekkje fram dette verset og tolke det dithen at du ikkje kan verte frelst. Dette er løgn sidan det står skrive: "For så elska Gud verda at han gav Son sin, den einborne, så kvar den som trur på han, ikkje skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sende ikkje Son sin til verda for at han skulle døma verda, men for at verda skulle verta frelst ved han. Den som trur på han, vert ikkje dømd. Den som ikkje trur, er alt dømd, fordi han ikkje har trutt på namnet åt Guds einborne Son." (Joh 3:16-18)

Å spotte Den Heilage Ande er ganske enkelt å ikkje ville tru, det vil seie å takke nei til Guds gåve - det fullbrakte frelsarverket. Dersom det eksisterte ei enkeltsynd som var så stor at Jesu blod ikkje kunne reinse for den, kan eg love deg at ingen hadde blitt frelst. For vi er svake syndarar alle saman, bundne av kjøtet og lystene. Takk Gud at vi får vere på lag med Jesus - kongen over alle åndsmakter!

Lenke til kommentar

Luk 12:10 - "Og kvar den som talar eit ord mot Menneskesonen skal få tilgjeving. Men den som spottar Den Heilage Ande, får ikkje tilgjeving."

Du har for vane å trekkje fram dette verset og tolke det dithen at du ikkje kan verte frelst. Dette er løgn sidan det står skrive: "For så elska Gud verda at han gav Son sin, den einborne, så kvar den som trur på han, ikkje skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sende ikkje Son sin til verda for at han skulle døma verda, men for at verda skulle verta frelst ved han. Den som trur på han, vert ikkje dømd. Den som ikkje trur, er alt dømd, fordi han ikkje har trutt på namnet åt Guds einborne Son." (Joh 3:16-18)

Å spotte Den Heilage Ande er ganske enkelt å ikkje ville tru, det vil seie å takke nei til Guds gåve - det fullbrakte frelsarverket.

Her klarer du kun å fordumme denne guden din igjen, for hvorfor i all verden truet han med dette når det allikevel ikke er sant?

Dersom det eksisterte ei enkeltsynd som var så stor at Jesu blod ikkje kunne reinse for den, kan eg love deg at ingen hadde blitt frelst. For vi er svake syndarar alle saman, bundne av kjøtet og lystene. Takk Gud at vi får vere på lag med Jesus - kongen over alle åndsmakter!

og for alle oss andre som ikke tror vi befinner oss i en fantasi verden med en stupid diktator gud ved roret skjønner at vi ikke kan la oss rive med av disse religiøse fantasiene, men faktisk jobbe med det som er vår natur. Hvor mange mennesker disse vrangfantasiene om synd og skam for noe som er helt naturlig har ødelagt må være et fantastisk stort nummer, og de fortsetter å forderve folk som ikke forstår at synd er en kunstig oppfinnelse å tro på for at lovnadene om frelse skal være gangbare... Begge deler like kunstige så klarta vår natur er vår natur og forakt fremfor viten aldri har vært en god måte å møte noen til med... Og det er jo det kristendommen gjør... Sex er skittent og galt, man er syndig bare man tenker på sex og tenker man på sex med en annen har man så og si dødssyndet i følge kristne doktriner, dette til tross for at slike tanker er HELT essensielle for artens overlevelse, for uten slike tanker ville vi ikke sett noen grunn til å forelske oss, eller forplante oss og det er kanskje det som var tankene til Paulus også, der han løp rundt og trodde på jesus sine løgner om en hastig tilbakekomst... (Lovnaden lyder jo at han skulle komme tilbake og dømme før de som sto og hørte på hadde smakt døden) og Paulus, ignorant og religiøst forstyrret som han var, trodde selvsagt på dette og mye av det han skrev gjenspeiler det... MÅ man ha et ligg, vel da er det best du gifter deg... Skille deg får du ikke lov til, kun hvis den ene har vært utro, og da skal man ikke gifte seg igjen, da bedriver man hor liksom...

Alt sammen skrevet av menn som ikke hadde noen peilig på vår natur og, om man skal tyde deres vrangvilje mot kvinner, de hatet kvinner som pesten, antageligvis fordi de ikke forsto dem, eller var sterke nok til å møte dem som likemenn.. Jødedommen og avartene er jo fulle av kvinneforakt og sykelig opptatt av hva man ikke skal gjøre seksuelt... Var til og med et kålhode av en prest som en gang skrev at misjonær stillingen burde være den eneste stillingen kristne burde ha sex i, da den stillingen etter hans innsnevrede mening var perfekt å ha sex i. Mannen passet jo perfekt mellom og oppå kvinnen liksom.. Sikkert derfor de aller fleste menn foretrekker doggy style tenker jeg... Men det kunne jo ikke denne nogsagten vite, religiøst nedsnødd som han var....

Så har du denne tvangstanken på utroskap... Menneket er ikke monogamt, og har heller ikke vært det på flere milliarder år. Det ligger i vår natur å spre våre gener til flest mulig og med flest mulig. Det man burde tenke på når man ser en kvinne eller en mann som har barn med flere er at de har gjort det helt riktige evolusjons messig, de har spredd genene sine med flere og på den måten laget et større mangfold... Isteden møtes de ofte med nedlatenhet og innsnevrethet (enda en "arv" vi har fått fra kristendommen, selv om den arven er i ferd med å slippe taket, takk og lov...) og beskyldes for "hor" av innesnødde religiøse, som faktisk tror på mytene skrevet av innsnevrede kjærlighetsløse menn som hatet kvinner...

Og kanskje homohatet til enkelte kristne er så enkelt at de prøver å dekke over at de selv elsker en mann? Hvor demonisk er ikke det, for ikke å snakke om hyklersk..

Lenke til kommentar

Jesus Kristus er sterkere en deg og dø må du uansett. Hvor sier han at du ikke kan bli tilgitt ? du har tydligvis missforstått et eller annet i Bibelen.

Jesus er svakere enn meg, og må dø uansett. Det står ordrett, svart-på-hvitt i bibelen at jeg aldri noen sinne kan bli tilgitt. Hvordan kan man misforstå det?
Lenke til kommentar

Å spotte Den Heilage Ande er ganske enkelt å ikkje ville tru, det vil seie å takke nei til Guds gåve - det fullbrakte frelsarverket. Dersom det eksisterte ei enkeltsynd som var så stor at Jesu blod ikkje kunne reinse for den, kan eg love deg at ingen hadde blitt frelst. For vi er svake syndarar alle saman, bundne av kjøtet og lystene. Takk Gud at vi får vere på lag med Jesus - kongen over alle åndsmakter!

Å spotte den hellige ånd er ganske enkelt å spotte den hellige ånd, det vil si å spotte den hellige ånd.
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke så mye om demoner men de finnes, og de er ikke slik som i en tegneserie. Disse er svært ubehagelige entiteter. Folk løper løpst i gatene når de blir tatt av de, og de tar selvmord også. Du kan tenke deg hvor ubehagelig det er når det driver en person ut i gata, i nattdrakten, skriker og deretter tar selvmord utenfor en butikk.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Jeg tar det ikke seriøst, men jeg vil heller ikke kaste vekk tanken rundt det. Som regel kan man finne en eller slags form for sinnsykdom bak, men jeg har sett gjennom videoer av "sinnsyke" og kriminelle, der ER noen av de som sier at der er entiteter som "jakter" på de. Jeg vet ikke hva psykologene har å si om det, men man skal vite det at der er mange i de gruppene som faktisk sier at de blir jaktet på av "høyere" entiteter. Man skal selvfølgelig ikke spise alt de sier rått, men ikke se bort ifra den generelle påstanden gjort av mange sinnsyke og kriminelle. Det som går igjen hos mange av de er "De jakter på meg, de gjorde meg syk med vilje". Kanskje har det rablet for de, eller kanskje rablet det for de uten at de ønsket det. Husk at psykologi behandler psykologiske sammenhenger, men dersom mer intelligente vesener fins så kan de lett skape disse psykologiske sammenhengene og gjøre livet virkelig helvete for deg. Dersom en skal klare å "dominere" et sånt vesen, et vesen som manipulerer hele systemet, så må en tenke utradisjonelt.

Faller man i hendene på et slikt over intelligent vesen, så kan du sikkert kysse god natt til fremtiden din, hva disse entitetene ikke vet...... De kan få pluto i mickey mus til å se ut som albert einstein, og albert einstein til å se ut som pluto.

Jeg følger med på hva som skjer i samfunnet, og jeg liker ikke det jeg ser, der er noe bak gardinene som er ekstremt umodent.

Et begrep som jeg finner nyttig for å leve i hverdagen er "Deception, all the way, all the fucking way, down to bizarre levels, when it appears like flowers, it's a cactus"

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Synlig besettelse eller ikke... Jeg trodde lenge at det bare var noen få personer som kunne omtales som besatte. Men jeg tror nå at nesten alle personer er besatte i større eller mindre grad. Et eksempel: Personer som ble alvorlig fristet av søtsakene i butikken, kunne tenke for seg selv: "Nei, dere demoner, jeg kjøper ikke noen av de søtsakene!" Etter å ha tenkt dette et par-tre ganger i butikken, var plottet avslørt og personene kunne beherske seg bedre.

På kanalen Emmanuel TV sjekkes det om familiemedlemmer av de besatte også trenger utfrielse. Det er kun sjelden at familiemedlemmene ikke trenger å befris for demoner. F.eks. var det et foreldrepar som kom til SCOAN med sin tenåringsgutt, som hadde oppsøkt en heksedoktor og fått "Charms" av ham (magiske gjenstander). Etter befrielsen av gutten prøvde de om de fikk foreldrene til å manifestere, men nei. De stod der like uberørte. Ganske imponerende, det.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Kan  så være at man ikke finner demoner ved å se ut i universet etter bevis .. like klart er det at hvis man ser nøye på det som ligger innover i indre univers, finner man heller ingen holdepunkter for å si at man selv er her

mennesker finnes ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...