foorex Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Hei! Har laget en webside for en venn av meg. Han driver et lokalt firma der jeg bor. Akkurat nå er den veldig enkel; vil ikke ha for mye informasjon sånn at ikke besøkende blir forvirret. Holder også på å lage en mobilvennlig versjon. Men vil veldig gjerne ha litt feedback. Hva er bra/dårlig? Noe mer info jeg burde legge til? Strever også litt for å legge siden til på Google. Den dukker opp, men vil veldig gjerne at den kommer høyere. Har lagt til meta informasjon og sitemap.xml. Siden er http://coryelltree.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 2. januar 2015 Del Skrevet 2. januar 2015 Tjo... For en liten side laget i Bootstrap er den helt kurant, men det er noen ting jeg ville endret: Lenkene på siden bør være tydelig markert så brukerene kan finne dem lettere Leselengden på brødteksten er veldig lang; optimal leselengde er et steg mellom 45-75 tegn per linje, opp til 90-100 er akseptabelt. Brødteksten nederst på siden er på det verste 180 tegn per linje, noe som vil gjøre det vanskelig for blant annet dyslektikere å lese gjennom innholdet Teksten i jumbotron'en blir litt vanskelig å lese enkelt med det bildet i bakgrunnen. Bildet mør kanskje mørknes litt? Navigasjonen sliter veldig på de smaleste skjermbreddene, da "hopper" mailadressen ned og ser ganske rar ut Hvor mye av dette du retter på / gidder å rette på er jo helt opp til deg, men det er de umiddelbare tingene jeg ser som kan være problematiske designmessig sett. Kodemessig sett kan det jo være lurt å fjerne linkene til Codecademy som du nå bare har kommentert ut i koden, så ser det litt proffere ut. Lenke til kommentar
j0achim Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Strever også litt for å legge siden til på Google. Den dukker opp, men vil veldig gjerne at den kommer høyere. Har lagt til meta informasjon og sitemap.xml. Generelt sett så anbefaler de som hevder de er proffer på CEO at keywords skal være så nøyaktig som mulig. Søkemotorer forstår at keywords kan kombineres så du kan korte ned "Tree Services" til ett keyword og dermed får høyere variasjon av innslag. Men nå skal det sies at proffene hever at meta tags ikke lengre blir vektet høyt. Det du faktisk kan gjøre som kommer til å gi deg høyere ranking er å øke synlighet og innhold. Som er de to viktigste elementene som alle og en hver kan enkelt gjøre noe med. Med synlighet menes det da at siden blir linket til fra andre sider (tenk mittanbud, finn og lignende sider dog lokale sider hvor bedriften holder til) Det neste er å øke mengden med tekst på siden med flere ord som også kan gi gjennomslag for søke emner som folk kan finne på og bruke. La os si at firmaet er villig til å ta på seg jobber andre plasser enn bare "hometown" kan det være lurt å få med byer og tettsteder da dette blir som oftest brukt når en er på jakt etter en tjeneste lokalt. Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 28. januar 2015 Del Skrevet 28. januar 2015 Strever også litt for å legge siden til på Google. Den dukker opp, men vil veldig gjerne at den kommer høyere. Har lagt til meta informasjon og sitemap.xml. Generelt sett så anbefaler de som hevder de er proffer på CEO at keywords skal være så nøyaktig som mulig. Søkemotorer forstår at keywords kan kombineres så du kan korte ned "Tree Services" til ett keyword og dermed får høyere variasjon av innslag. Men nå skal det sies at proffene hever at meta tags ikke lengre blir vektet høyt. Det du faktisk kan gjøre som kommer til å gi deg høyere ranking er å øke synlighet og innhold. Som er de to viktigste elementene som alle og en hver kan enkelt gjøre noe med. Med synlighet menes det da at siden blir linket til fra andre sider (tenk mittanbud, finn og lignende sider dog lokale sider hvor bedriften holder til) ... SEO* er nesten et foreldet begrep ettersom tiltakene man gjør for å optimalisere er ting en uansett bør gjøre. j0achim's andre paragraf er spot on. Måten en kommer høyere opp er å ha flere linker inn til seg. Jeg tror jeg så på en Google Tech Talk en gang at de også vekter utadgående linker på den måten at sider som linker hverandre er med på å dra opp snittet per side mer enn om de ikke linker. Symbiotisk sammenheng. Ellers er den aller letteste måten å ligge høyt i treffene å bruke penger på Google AdWords. Vær ellers obs på at google rangerer sider unikt per bruker ([google] filter bubble) så kan det være en idé å søke ting som treffer siden din i en inkognitofane. Slik blir du ikke så lurt av at siden din dukker opp høyere på listen fordi Google har forstått at du er interessert i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå